Kontrollrummet

Green Day Junior

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad olofd

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 239
    • Visa profil
Hej!
Har precis börjat mixa den här låten.
Var snälla och ge synpunkter på mixen.

[mp3=200,20,0,center]http://www.catherinemusic.se/losersontag2.mp3[/mp3]



//Olof
« Senast ändrad: 12.04.2010, 02:21:07 by olofd »


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jo, första intrycket. Ta ner volymen på trummorna en liten aning.
Dom är lite påträngande. Annars gillar jag låten. Riktigt bra, trots att jag inte gillar Green Day nå vidare.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
jo lyssna på spacetrucker :).
Den känns somrig men tycker just nu det är lite svårt att få grepp om den när trummorna är så höga.
Kommer bli bra när du fått ordning på mixen
www.myspace.com/staffanjonsson



Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
mkt bättre nivå på trummorna nu. Bra att du panorerar lite djärvare. Kanske skulle sången fram lite i mixen, låter lite som han står bakom trumsetet nu. Gillade breaket i slutet, satt just och tyckte att något behövdes för att bryta av lite och så kom det :), bra jobbat
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jamen va faan... Det här gillar jag...
Det är inget originellt över det dock.. Det finns en uppsjö band som gjort detta tidigare kan jag tycka, men Det här är ändå sån musik som sätter fart på festen..

Lite mindre tyckte jag om det där lugna sticket.. Det var ett ufo i sammanhanget, men för övrigt så låter det kalas...

Jag tycker också mixen låter riktigt bra, men ta inte detta som om det vore värt nåt.. Det där med mix är jag fortfarande usel på...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
JO det låter troget Green day. Frågan är väl varför göra det så otroligt obvious? Tycker inte att sången vinner på den där nästan lite telefonaktiga eqmixningen. Skulle försöka lyfta fram lite mer harmoni i sångljudet mer botten och diskant, kanske någon harmonizer-plugg. Sången är lite på gränsen ibland vet inte om det är charmigt eller bara jobbigt. Trummorna och gitarr/bas är bra. Virveln är ju dominant, men så skall det väl låta.  :)