Jo för katten. Inte så illa.
Tycker att trummorna är "stolpiga" funkar t e x inte alls för mig med det där dubbla bastrummeslaget, det gör att det blir hackigt. Gillar inte heller hihatten som ligger och maler på verserna. Det känns "midi". Syntljudet käns lite dominant, samt att slingan känns lite fjuttig i slutet så att säga, de där små tonerna på sextondelar störde mig mest. Skulle nog padda ljudet och låta det ringa eller nåt. Annars gillade jag det. Kändes nytt och fräscht på något vis.
En liten sak till förresten, melodin på körerna skulle liksom gå upp i slutet så att de accentuerade melodin nu blir det sådär lite diffust, äsch också bara en smaksak. 
Tack snälla!Du har helt rätt. Trummorna är stolpiga och det är något som jag hoppas Freddy kan rätta till när det är dags för slutmix.. Tills vidare ska jag åtminstone ta bort dubbelkagga-slagen (jag som tyckte jag fick till det så bra med det där)

Vad gäller syntljudet så var nog min tanke att det skulle vara lite dominant.. Men i refrängen så kanske det ska sänkas? Ska lyssna igen så får vi se..
Men så till mina följdfrågor (jag som inte läst musikteori): vilka ljud är det Du hänvisar till med
"De där små tonerna på sextondelar störde mig mest".. Jag kan ju inte sånt där med 16-delar och grejer...
Inte heller vet jag vad "Padda ljudet" betyder.. Tacksam för hjälp där...
Vad gäller kören så har Du helt rätt. Självklart ska den gå upp i slutet.. Det ska göras om snarast. Tack för tipset..
Så där ja!! 
Nu vart det ju riktigt bra..Men jag håller med Egget ang. det där dubbeltrammpet på kicken som kommer lite titt som tätt.
Rensa lite baskagge och fixa till ett sheder solo så är det klart..
Kanske lite vass överlag,prova en EQ på mastern och sänk lite högst upp..
Tack som faan Uriah! Va kul att Du gillar...Det där med gitarsolon klarar inte jag men jag hoppas att få hjälp med ett så småningom

Så snart jag begriper vad det är Egghuvud menar så ska jag försöka rätta till det.. Det som jag förstår redan nu kommer att rättas till inom kort.. Det där med EQ (och andra avancerade grejer) låter jag Freddy ta hand om - förutsatt att denna låt blir en av de tio som ska gå vidare...
« Senast ändrad: 15.04.2010, 21:12:55 by hogge »
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez