Forum > Färdiga produktioner

Clemens-Calling You

(1/7) > >>

Clemens:
LÅTNAMN: Calling You 
ARTIST/GRUPP: Clemens
GENRE: Alternative
LÅTLÄNGD:4.13
KOMPOSITÖR:C 
PRODUCENT: C     
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Gärna synpunkter på mix eller vad som faller in  :)

freddy:
Låter bra, som vanligt! Lite för bra nästan, som det ofta gör när allt är samplat. Jag skulle gärna önska lite mer skit faktiskt, lite orenare ljudbild. Nu blir det lite mjukt, som en ljuddemo på en synt, om jag ska överdriva.

Låten fastnade inte direkt, men jag tycker ändå att den är njutbar och välljudande, jag hör att du gjort ett bra jobb.

hogge:
Jag har lite problem med instrumentala låtar. Saknar sången alltför mycket, men det går ju inte att komma ifrån att det här är extremt välgjort och vackert.. Men som sagt - visst hade det varit kul att lägga på en riktigt go sångslinga på det  :rolleyes:

asti:
Jättefin, ren ljudbild, men skulle vilja ha fram gitarren mer och sänka den flöjtliknande synthen något. Kanske även flytta ut gitarren något mer från centrum åt endera hållet, så hörs den nog bättre. Annars sköna klanger och snygg produktion!

Clemens:

--- Citat från: freddy skrivet 08.04.2010, 15:36:05 ---Låter bra, som vanligt! Lite för bra nästan, som det ofta gör när allt är samplat. Jag skulle gärna önska lite mer skit faktiskt, lite orenare ljudbild. Nu blir det lite mjukt, som en ljuddemo på en synt, om jag ska överdriva.

Låten fastnade inte direkt, men jag tycker ändå att den är njutbar och välljudande, jag hör att du gjort ett bra jobb.

--- Slut citat ---

Ja det ständiga problemet..man får se till att man har värtsa samplings biblioteken..dyrt blir det..Efterstävar faktiskt att gå åt lite mjukare mixar överlag, men gäller ju att hitta balansen :) Tack /C

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion