Forum > Demolåtar

Dividend/Karisma/Cykeln/Elena - Vårljus

<< < (17/20) > >>

Dividend:
Kommer att ske en ommix av denna, men alla råd är välkomna så här på sluttampen!

Klipper in lite kritik från en ickenamngiven KR-medlem på Facebook :D

"[...] Det är något konstigt, processat över klangen i Karismas(?) röst.
Och fiol och sång låter inte bra unisont, det skär sig så lätt när de intonerar aningen olika.

Per Erik Rosqvist
ja, det är en nackdel"

En första sopran vore bästa sångerska här av flera skäl, bl a att Annica konkurrerar lite med violinen i det lägre registret när den spelar unisont med sången. Men det ska nog gå att lösa

"SKa jag försöka säga något om mixen så tycker jag nog att både sång och cello kan ligga lite högre. Och panorera gärna fiolen lite mer bort från sången så kanske sången klarar sig bättre i "konkurrensen."

Per Erik Rosqvist
Alternativet är att lägga en LASS-fiolen som spelar unisont med sång, så det inte blir konkurrens om utrymme? Och panorera! :)
Tack för hjälpen!

Shad Young: Skulle vilja att pianot kom in lite senare och kanske bara ha pizzicato-cello som spela första versen.

Harmonica mike:
Jag tycker volymen på sången skall upp lite.Pianot jagar på friskt i höger lur,det behövs mera i vänster om det skall bära snyggt genom hela låten.

Testa att dra ihop panoreringen mer
Eller kanske skippa panoreringen då det är så få deltagare/instrument
Sången upp lite i volym

Men bortsett från det så är det en angenäm lyssning och en väldigt vacker vårvisa.Du är nära nu..
Bra sjunget å komponerat.

Mike

Light Head:
Kanske mitt kortaste inlägg när det gäller "Halvfärdiga demon"?

Håller med Mike! Kanske att pianot blir lite dominant? Vilket förmodligen löses med att sången kommer upp något? Har du testat att filtrera bort och skära lite i frekvenserna? Jag brukar tänka mig ljudet som en brödlimpa, skivad. Anpassa skivornas tjocklek efter hur saftigt brödet är,, och ha helst bara ett pålägg på varje skiva...

Brödlimpan är symbol för 20-20000hz,, där det finns både volym och massa olika smaker. Samtidigt som man skivar upp för att göra det enklare för konsumenten.

Kryptiskt men förhoppningsvis givande på något sätt. :-)

bjurte:
Jo sången kommer bort lite i det intensiva pianoklinkandet !
Den borde nog höjas ett par snäpp och pianot kanske 'tunnas' ut lite
Störs inte av några stråk/Sång krockar och tror sådant löser sig med en höjning av sången.

morgonte:
Riktigt fin vårvisa som kräver några genomlyssningar för att sätta sig. Jag har inga mixsynpunkter, det låter helt rätt med nivåer och annat. Violinsolot är en pärla! Jag tycker också det blir lite rörigt när sång och violin har samma melodi, men violinen smyckar ut den, så det blir ändå inte unisont. Men det handlar inte om mix... Fint!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion