Forum > Demolåtar

Dividend/Karisma/Cykeln/Elena - Vårljus

<< < (18/20) > >>

Dividend:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 24.04.2013, 09:46:06 ---Jag tycker volymen på sången skall upp lite.Pianot jagar på friskt i höger lur,det behövs mera i vänster om det skall bära snyggt genom hela låten.

--- Slut citat ---

Jag hade glömt att placera pianot "på scen" och inte ur pianistens perspektiv :) Så det är löst nu

Tack för feed!

Jag svarar er andra sedan! Ska ut i skärgården! :)

Dividend:
Tack till era alla för lyssning och ideer

--- Citat från: Light Head skrivet 24.04.2013, 10:00:29 ---Kanske mitt kortaste inlägg när det gäller "Halvfärdiga demon"?

Håller med Mike! Kanske att pianot blir lite dominant? Vilket förmodligen löses med att sången kommer upp något? Har du testat att filtrera bort och skära lite i frekvenserna? Jag brukar tänka mig ljudet som en brödlimpa, skivad. Anpassa skivornas tjocklek efter hur saftigt brödet är,, och ha helst bara ett pålägg på varje skiva...

Brödlimpan är symbol för 20-20000hz,, där det finns både volym och massa olika smaker. Samtidigt som man skivar upp för att göra det enklare för konsumenten.

Kryptiskt men förhoppningsvis givande på något sätt. :-)

--- Slut citat ---

Ok! Ner med pianot lite då! Men inställningen var som pianisten hör ljudet, inte publiken. Jag har ändrat det nu. SKär helst inte i frekvenser :D Det är inte electronica ;)

--- Citat från: morgonte skrivet 24.04.2013, 11:00:18 ---Riktigt fin vårvisa som kräver några genomlyssningar för att sätta sig. Jag har inga mixsynpunkter, det låter helt rätt med nivåer och annat. Violinsolot är en pärla! Jag tycker också det blir lite rörigt när sång och violin har samma melodi, men violinen smyckar ut den, så det blir ändå inte unisont. Men det handlar inte om mix... Fint!

--- Slut citat ---

Ska fixa det! Tror jag tar en altfiol som spelar samma som sångmelodin.

--- Citat från: bjurte skrivet 24.04.2013, 10:21:56 ---Jo sången kommer bort lite i det intensiva pianoklinkandet !
Den borde nog höjas ett par snäpp och pianot kanske 'tunnas' ut lite
Störs inte av några stråk/Sång krockar och tror sådant löser sig med en höjning av sången.

--- Slut citat ---

Oki, då höjer jag sången, men framförallt sänker pianot.

cykeln:
Du borde få tapperhetmedalj för detta!
Tycker att pianot är lite för mycket , hellre ett mer sparsamt spel och lägre volym som släpper fram sången
Under fiolsolot kan pianot blomma ut lite mer som det gör

Dividend:

--- Citat från: cykeln skrivet 24.04.2013, 18:29:19 ---Du borde få tapperhetmedalj för detta!
Tycker att pianot är lite för mycket , hellre ett mer sparsamt spel och lägre volym som släpper fram sången
Under fiolsolot kan pianot blomma ut lite mer som det gör

--- Slut citat ---

Tapperhetsmedalj :lol: JA, det var en jäkla tid (3 år) för att bli färdig med denna. Men nu är vi väldigt nära! :D

Noterat om piano! Som flera andra också sagt. Ändrade inställningen så att man inte sitter på samma ställe som pianisten, utan i publiken. Tror att sänkningen pga detta inte behöver vara lika stor. Men ska testa mig fram med olika volym-piano-lägen!

Roffe H:
Har lyssnat på versionen högst upp i tråden. Pianot tar lite för mycket plats, gentemot både sång och andra instrument. (är "riktiga" cellon med nu?)
Annars, fortfarande lika lysande.  :D
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion