Forum > Demolåtar

Dividend/Karisma/Cykeln/Elena - Vårljus

<< < (8/20) > >>

Dividend:

--- Citat från: 1up skrivet 14.04.2012, 22:46:44 ---Kul med samarbete mellan många. Bra låt, text med fyndig knorr. Älskvärt fiolspel men saknar lite fras från stråken, närvaro. Mica närmare kanske eller lek med effekter kanske räcker.

Sången är bra och tonen passar låten som är visaktig. Ljudbilden kan tweakas här. Stråke och framförallt gitarr sitter bättre i mixen.

Jobba på som få
nå så långt ni kan nå.

--- Slut citat ---

Hej. Kul att det funkar! Jag kan ha eq:at bort lite fras på stråken. Ska kolla det, tror inte på mer effekter, möjligtvis lite mer verb på sång och fiol dock (?) Vad tycker folk. Just nu ligger det ett minimalt på mastern :D Och det kommer att ändras.

Ge gärna mer praktiska tips om tweakningar, du och andra :)

--- Citat från: Larsson skrivet 15.04.2012, 02:20:58 ---kalas fint multi colab  :wub:

första gången man här Annica på KR va?
sången sitter som smäcken, resten likaså
gott jobbat helalaget!  :)

/Larsson

--- Slut citat ---

Ja, det är första gången vad jag vet :) Tack! Har skrivit ned noterna på cellostämman med vissa smärre ändringar på pizzicatona och skickat till cellisten, så visan är inte helt klar än. Marre lägger stämmor också i dagarna. Den cello som är med här är en synt.

Marruschka: Kul att du gillar! Ska se med stråken. Tack!

MaxB: Tack!

--- Citat från: pxm skrivet 14.04.2012, 23:47:20 ---Fantastiskt-det är andra gången jag hör Åsa sjunga,tror jag. Den här är hon imponrande i.
Arret är superbra och mixen helt rätt (vem har gjort den??)Spännande låt med mycket musik.

--- Slut citat ---

Njä, det är inte Åsa utan en tjej som heter Karisma, eller om det var Annica :D Ja, hon gör verkligen ett strongt jobb på denna!

Arret och komposition är min. Mixen kan nog filas lite till på ;)
Tack!

Dividend:
Slänger upp en ny verre 15/4, där jag verbat lite bättre och annat småfix, speciellt på fiolen och sången.

Asti:
Sången är mycket bättre denna tagning!
(tänker inte på reverbet utan den nya tagningen av Annica)
Den går högt (frekvensmässigt) och är svårsjungen.
Gitarren är kanske aningen för stark...?
Fiolen låter bra!
Skönst, avskalat arr så här tycker jag.
/Asti

cykeln:
Absolut rätt väg!
Väldigt fin röst - blir lite ansträngd på några (..ur frostiga nätters grepp) ställen - är det tonarten?
Det instrumental partiet också bra - snyggt när cellon kommer in!
Bra arr nu!
Vill se den live.

Dividend:

--- Citat från: cykeln skrivet 15.04.2012, 13:09:52 ---Absolut rätt väg!
Väldigt fin röst - blir lite ansträngd på några (..ur frostiga nätters grepp) ställen - är det tonarten?
Det instrumental partiet också bra - snyggt när cellon kommer in!
Bra arr nu!
Vill se den live.

--- Slut citat ---

Ok! Tack :) Kul att du gillar. Ska kolla med sångerskan vad hon säger om tonartsbyte! Det är som du säger lite lite luft där? Men jag har lyssnat så många gånger att jag vant mig :D

Cellon blir ju utbytt till en riktig om ett par dagar (hoppas jag)!
Tack!

--- Citat från: Asti skrivet 15.04.2012, 12:02:20 ---Sången är mycket bättre denna tagning!
(tänker inte på reverbet utan den nya tagningen av Annica)
Den går högt (frekvensmässigt) och är svårsjungen.
Gitarren är kanske aningen för stark...?
Fiolen låter bra!
Skönst, avskalat arr så här tycker jag.
/Asti

--- Slut citat ---

Ja, nu låter sången faktiskt skitbra. Det är personligt och uttrycksfullt. Ja, du har nog rätt om gitarren :unsure: Ska se...

Tack till er båda!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion