Kontrollrummet

Chrome ft Julianna: Astray

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
i princip Färdig version!

Astray

[mp3=200,20,0,left]http://chrome.perfectbounce.se/astray_final07.mp3[/mp3]


mixat och meckat med det mesta. Nya sångfiler från J, nya backing vox från mig, nya gitarrer från W :)



« Senast ändrad: 15.01.2014, 02:08:37 by Emulator »
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Så bra - och vilken röst!!

/Jonte
www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


freddy

  • Gäst
Jag har hört denna förr, märker att du fixat mera på den.

Men shit vad grym denna är, kommer passa skitbra mellan två hårdare låtar. Lite meditation och eftertanke.

"Bacon" glider in på vårt lilla forum och sjunger sönder oss alla med råge, vilken röst, vilken dynamik, vilken karaktär! Amazing ;) Låter som det går att göra vad som helst med den där pipan!

Den ljusa sången blev avsevärt bättre i mixen nu Emu, när den ligger på håll.

Några förslag då..

-Loopen med atmosfären, det hörs att den börjar om vid 39/40 enligt spelaren. Det tyckte jag var fult, går säkert att dölja?
-Första syntarpet som kommer in, det skulle vara snyggt om du la ett filter på det och lät toppen smyga in, istället för tvärbörja :)
-Sången sticker iväg lite på vissa s/t-ljud, jämna till en aning kanske, hoppade till lite när man lyssna högt i lurar.
-Någon stråk-velocity behöver jämnas till hörde jag med, vill ha en slät stråke :)

Oj, vad jag gnäller, men det är för att jag gillar detta. Jag köper skivan...

Överlag är det skitbra och mixen sitter.
« Senast ändrad: 04.04.2010, 13:56:21 by freddy »


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com

Bra låt!
Ända kritik jag kan komma på är att det kanske tar lite för lång tid innan den kommer igång /alternativt att du borde variera "introt" lite.

www.alatarmusic.com


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Så bra - och vilken röst!!

/Jonte

Tack!! Ja, eller hur!
Jag har hört denna förr, märker att du fixat mera på den.

Men shit vad grym denna är, kommer passa skitbra mellan två hårdare låtar. Lite meditation och eftertanke.

"Bacon" glider in på vårt lilla forum och sjunger sönder oss alla med råge, vilken röst, vilken dynamik, vilken karaktär! Amazing ;) Låter som det går att göra vad som helst med den där pipan!

Den ljusa sången blev avsevärt bättre i mixen nu Emu, när den ligger på håll.

Några förslag då..

-Loopen med atmosfären, det hörs att den börjar om vid 39/40 enligt spelaren. Det tyckte jag var fult, går säkert att dölja?
-Första syntarpet som kommer in, det skulle vara snyggt om du la ett filter på det och lät toppen smyga in, istället för tvärbörja :)
-Sången sticker iväg lite på vissa s/t-ljud, jämna till en aning kanske, hoppade till lite när man lyssna högt i lurar.
-Någon stråk-velocity behöver jämnas till hörde jag med, vill ha en slät stråke :)

Oj, vad jag gnäller, men det är för att jag gillar detta. Jag köper skivan...

Överlag är det skitbra och mixen sitter.

Tack för bra kritik freddy!

jag vet om det där med loopen, men slarvade lite "det tänker väl ingen på"  :rolleyes:  Som tur är så finns det folk som gnäller på felaktigheter, tackf ör det! :D  Skall crossfejda (finns inget bra svenskt ord?) ihop de där.

Arpen är jag helt med på också, det smattrar till lite otrevligt nu. Har lagt på lite mycket kompressor för att få med allt jag vill ja i sången, och det är   mycket som du säger, transienter som sticker ut. För att plocka transienter och inandingar (vill ha kvar dem, men inte så högt) så skall jag nog testa att automatisera volymen.

Stråken får jag se över.


Tack så hjärtligt, kul att det går hem hos dig också!

Bra låt!
Ända kritik jag kan komma på är att det kanske tar lite för lång tid innan den kommer igång /alternativt att du borde variera "introt" lite.



Tackar!   Den skall nog vara lång och enformig, lite mantra för att ta ner pulsen på något sätt.  Kanske upplevs den lite bättre hos dig nu, när det kommit på lite gitarrer? Tar nog ner monotonin på vissa plan iallafall kanske.

Kul att du gillar, coh tack för kommentar :)







NY VERSION!

Wernborg har ju provat ut gitarrljud (finns på video :D ) och öagt på dessa, samt elbas.  Några småkrockar mellan juli och gitarren kan jag tänka, och låten kan nog behöva benas ut mot slutet när allt ligger på.


Övriga synpunkter (som freddy tog fram tex. ) är inte åtgärdade ännu. Det kommer i nästa sväng.

Tack så länge!

[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/slask/Astray_slaskmixdown.mp3[/mp3]

http://www.bwmusic.se/slask/Astray_slaskmixdown.mp3

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
I like the meditative feeling in the track and the mix is in my ear (headphones) damn good.
One thing I do not like (but guess I'm alone on this one) is all compression on the voice.
I do not hear when there is power in the voice och when there is a whisper. There are no difference I think. But, maybe it's me that have to think different.

Anyway with this compression - lower the inhale-volume to a realistic volume in comparison.


Nice meditation over all!

And Bacon, are you open for suggestions on other tracks from other members on KR?
Your voice should be heard more!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lyssnar på tvåan.
Obligatorisk pseudointellektuellt citat, utanför kontexten av diskussionen:
"A man whose mind has gone astray should study mathematics" /Bacon, fysikern. Citatet innehåller referenser till både låtens titel, och Bacon McFlurry och flera andra saker som har med detta att göra (om man letar) :)

Allt för att dölja att jag inte vet vad jag skall skriva :) Jomen, det är en schysst jädra pianolåt. Snyggt sjunget!
Mupptrixa ihop en jedra skiva nu (men kanske inte just den här som första spår! Vet inte varför men jag vet ju hur ni gillar att låta vanligtvis). Den funkar dock bra som 5e :)

Får återkomma, efter nedtankning, för nåt fel på spelaren här efter 1 minut eller vad det var?. Fin fin fin potential på denna!
https://soundcloud.com/user7789882


clavinova

  • Gäst
Tänker vara lite Tom-tvärtom här. Låten är ok men jämfört med de andra som Chrome har producerat, känns det mer som ett mellanspår. Inget fel på något men den når inte ända fram helt enkelt.

Kanske den €&@&& snön som drar ner mottagligheten.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Har lyssnat på verre 2 och det som genast slår en är ju Kate Bush i Bacons röst - väldigt bra. Hade lite problem med tågstationen i början och hör också omtagningen lite tydligt. Valgitarrerna och pianot är trevliga guider i låten synten mystifierar lite.
Det blir lite hårda T och H-ljud på vissa ställen i sången om det bberor på komprimeringen eller inte vet jag inte men det stör lite. Efter 140 går låten på tomgång men jag antar att den är under utveckling.

Swenglish translation in short:
Remembers of Kate Bush nice, some hard T- and H-sounds. Like the Whalesounds - think the song needs developement after 140 on the KR-player - prosume thats according to plan.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Ok i will try some english, though usually when i talk english i discuss software architecture, meaning that i don't know all phrases when it comes to music. :)

I really like this song, maybe it's not very direct but it grows. I'm amazed by the singing vocals that goes very well with the rest of the arrangement. Maybe there are some strong ess's, t's and breathing that could have been avoided but at the same time it can be seen as part of the feeling, yes the feeling that is very strong :). I usually encourage people that sings on my songs to sing little from the side past the mic to get rid of most of the air. But i'm not sure if it is not Emulator that uses little to much compression on the vocals that strenghten the ess's even more.
Very much on just a detail... As i said, it's very good and i've listen several times on it. I want to here more collaborations from you.
BR Staffan
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad BaconMcMuffin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 101
  • Better known as "Julianna"
    • Visa profil
    • Julianna's music on soundclick.com
<Bacon Speak>  Emu, you're hilarious!  :lol:

Hello, Boys!  Thank you all for making such fine comments.  I happen to agree with all of you, especially the T & S thing.  After listening several times, I think they are a bit too compressed as well (sorry, Emu!). 

Freddy, you are right about everything you said...   MaxB, I have worked with several people on KR already, and am open to more - but I have to tell you that Emu is keeping me pretty busy!  You might have to get in line....  ;)  Clavinova, I think Emu has some more things to add so hopefully it will all come together for you in the end.... Thanks, Divi & Eko!  Stajo - I sing a little to the side, use a pop filter and watch how I pronounce things.  I don't think the track I sent had such strong sounds on it.  So, I'll blame Emu, too.   :P

Tack you all for listening!

<Bacon speak>
The human theremin.


Utloggad olofd

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 239
    • Visa profil
Amazing voice Bacon =)!

Love the piano, vilken plugg är det tomas?

Skön ljudbild.. In some places I don't like you being that close to the mic.

Känns som att det kan bli en bra platta om ni gör det fokuserat och inte för brett.
Känns som en blandning mellan kate bush och miike snow

//Oof




Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
I like the meditative feeling in the track and the mix is in my ear (headphones) damn good.
One thing I do not like (but guess I'm alone on this one) is all compression on the voice.
I do not hear when there is power in the voice och when there is a whisper. There are no difference I think. But, maybe it's me that have to think different.

Anyway with this compression - lower the inhale-volume to a realistic volume in comparison.


Nice meditation over all!

And Bacon, are you open for suggestions on other tracks from other members on KR?
Your voice should be heard more!


Thnx Maxb! glad you liked the song. The compression is a problem. I love overly compressed vocals in a sence. It exaggerates some of the most basic elements: inahle/exhale, attitude, and small but important sounds that convey lots and lots of information. The downside is obvious: It doesnt sound natural. But I sort of mixed this one with a thought in my head:
The song is about being alone in a crowd, invisible. Or alone in a relation to someone else. I wanted the vocals to be heard like the listener hears itself whispering. That the whole song experience is lived from within.

My idea was then too use automation to get rid of some of the more harsh (um, how do you spell that?) sounds: t, h and so on, and just lowering the breathing sounds.

Perhaps its useless though, but Ill give it a shot.

Lyssnar på tvåan.
Obligatorisk pseudointellektuellt citat, utanför kontexten av diskussionen:
"A man whose mind has gone astray should study mathematics" /Bacon, fysikern. Citatet innehåller referenser till både låtens titel, och Bacon McFlurry och flera andra saker som har med detta att göra (om man letar) :)

Allt för att dölja att jag inte vet vad jag skall skriva :) Jomen, det är en schysst jädra pianolåt. Snyggt sjunget!
Mupptrixa ihop en jedra skiva nu (men kanske inte just den här som första spår! Vet inte varför men jag vet ju hur ni gillar att låta vanligtvis). Den funkar dock bra som 5e :)

Får återkomma, efter nedtankning, för nåt fel på spelaren här efter 1 minut eller vad det var?. Fin fin fin potential på denna!

Thnx divi! yeah, the idea is a song in between other songs. perhaps number five is perfect?  Glad you liked it! Strange thing with the player, perhaps it will sort itself out after the next version. I had the same sort of issues from our server yesterday. I had to refresh to be able to hear more than 40 seconds!

Thanks for feedback!
Tänker vara lite Tom-tvärtom här. Låten är ok men jämfört med de andra som Chrome har producerat, känns det mer som ett mellanspår. Inget fel på något men den når inte ända fram helt enkelt.

Kanske den €&@&& snön som drar ner mottagligheten.


Das schnee ist weiss. And cold, and also, it has overstayed its welcome this year? :D

Ok, you cant please them all, and I agreee with you that its not our front line number I guess. But, the intention is to have it as a unwinder, to calm things down. Perhaps we have to see how it fits in the context.

Thanks for being honest!
Har lyssnat på verre 2 och det som genast slår en är ju Kate Bush i Bacons röst - väldigt bra. Hade lite problem med tågstationen i början och hör också omtagningen lite tydligt. Valgitarrerna och pianot är trevliga guider i låten synten mystifierar lite.
Det blir lite hårda T och H-ljud på vissa ställen i sången om det bberor på komprimeringen eller inte vet jag inte men det stör lite. Efter 140 går låten på tomgång men jag antar att den är under utveckling.

Swenglish translation in short:
Remembers of Kate Bush nice, some hard T- and H-sounds. Like the Whalesounds - think the song needs developement after 140 on the KR-player - prosume thats according to plan.

Hello! Weve already been through the vox compression above here, but thanks for pointing it out!  

I dont know if it wil be such a tremendous development after 140 seconds though. This is intended as a monotone piece. Perhaps it gets too boring, and if thats the case in context on the album, something will be done, but for now on, there are only smaller changes actually.

thanks for your thoughts!
Ok i will try some english, though usually when i talk english i discuss software architecture, meaning that i don't know all phrases when it comes to music. :)

I really like this song, maybe it's not very direct but it grows. I'm amazed by the singing vocals that goes very well with the rest of the arrangement. Maybe there are some strong ess's, t's and breathing that could have been avoided but at the same time it can be seen as part of the feeling, yes the feeling that is very strong :). I usually encourage people that sings on my songs to sing little from the side past the mic to get rid of most of the air. But i'm not sure if it is not Emulator that uses little to much compression on the vocals that strenghten the ess's even more.
Very much on just a detail... As i said, it's very good and i've listen several times on it. I want to here more collaborations from you.
BR Staffan

vox again. I hear you all :D but Im stubbron that i will succed in conveying the basic idea I had :lol:

Well, I guess you all are right, but anyhow, I will first test my theories.

Im glad you enjoyed the song! thnx!
<Bacon Speak>  Emu, you're hilarious!  :lol:

Hello, Boys!  Thank you all for making such fine comments.  I happen to agree with all of you, especially the T & S thing.  After listening several times, I think they are a bit too compressed as well (sorry, Emu!). 

Freddy, you are right about everything you said...   MaxB, I have worked with several people on KR already, and am open to more - but I have to tell you that Emu is keeping me pretty busy!  You might have to get in line....  ;)  Clavinova, I think Emu has some more things to add so hopefully it will all come together for you in the end.... Thanks, Divi & Eko!  Stajo - I sing a little to the side, use a pop filter and watch how I pronounce things.  I don't think the track I sent had such strong sounds on it.  So, I'll blame Emu, too.   :P

Tack you all for listening!

<Bacon speak>

the compr...bla bla bal whatever ;)  I take full responsibility, and will look things over :D

Great job on this so far Juli!





 Det blev på engelska denna gång, av nån slags artighet mot sångerskan. skall mecka med sången, så får vi se vart vi hamnar.

tack allihop för lyssning och synpunkter!



https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad olofd

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 239
    • Visa profil

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Amazing voice Bacon =)!

Love the piano, vilken plugg är det tomas?

Skön ljudbild.. In some places I don't like you being that close to the mic.

Känns som att det kan bli en bra platta om ni gör det fokuserat och inte för brett.
Känns som en blandning mellan kate bush och miike snow

//Oof

Tack tack olof! Jodå, vi skall försöka hålla ihop en ljudbild...har vi tänkt :D detta är nog längsta utflykten från gamla sedvanligt bröt, slammer och elände.  Antingen är det logics piano, eller ett från sonar. Jag skall titta. jag skickade midit till Juli som sjöng till sitt piano, och jag tror det följde med.


Bacon, what piano are you using here?

Kanske beror närhetskänslan också lite på min överdrivna kompression?
Varför är du inte på msn emulator!


jo? fast alla åker in o ut så det verkar skita sig. Återkommer till dig där efter pizzan sen :)





Amazing voice Bacon =)!

Love the piano, vilken plugg är det tomas?

Skön ljudbild.. In some places I don't like you being that close to the mic.

Känns som att det kan bli en bra platta om ni gör det fokuserat och inte för brett.
Känns som en blandning mellan kate bush och miike snow

//Oof



https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Keep pursuing your idea with the vocals Emu. I believe it's going to be great. Killersong this one. And reeeeaaally great vocals.

Will have a closer listen later, so I'll be back!!!

Micke
« Senast ändrad: 05.04.2010, 22:45:20 by jonnerstone »


Utloggad BaconMcMuffin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 101
  • Better known as "Julianna"
    • Visa profil
    • Julianna's music on soundclick.com
Oof, the piano plugin is Cakewalk TTS Piano.... I'm a Sonar girl.  I tweaked it a little to give it some character, though.
Julianna
The human theremin.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
After listening several times, I think they are a bit too compressed as well (sorry, Emu!). 

MaxB, I have worked with several people on KR already, and am open to more - but I have to tell you that Emu is keeping me pretty busy!  You might have to get in line....  ;) 

Obviously I was not alone, regarding the "compress-theory"  ;)

And thats great, that you allready have been working with several other KR-members. I was not thinking about myself, as a matter of fact. Marre is still my favourite, when it comes to vocals on my music! But still I like your voice.

Making music is a wonderful thing to do!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


clavinova

  • Gäst
OK, now I've listened to version 2 and things are really cooking! This is more the Chrome I'm used to. Julianna, you were right in your assumption about the small things improving the song! As the sun is shinig, I'm back in the office, I can appreciate this song in a much, much better way. Still an intermediate song in my opinion but a very good one!

Well done, all of you!

Just an idea, what about starting the singing one octave lower?


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
After listening several times, I think they are a bit too compressed as well (sorry, Emu!). 

MaxB, I have worked with several people on KR already, and am open to more - but I have to tell you that Emu is keeping me pretty busy!  You might have to get in line....  ;) 

Obviously I was not alone, regarding the "compress-theory"  ;)

And thats great, that you allready have been working with several other KR-members. I was not thinking about myself, as a matter of fact. Marre is still my favourite, when it comes to vocals on my music! But still I like your voice.

Making music is a wonderful thing to do!


yeah, whatever :lol:  I WILL look into it ;) thanx ;)

OK, now I've listened to version 2 and things are really cooking! This is more the Chrome I'm used to. Julianna, you were right in your assumption about the small things improving the song! As the sun is shinig, I'm back in the office, I can appreciate this song in a much, much better way. Still an intermediate song in my opinion but a very good one!

Well done, all of you!

Just an idea, what about starting the singing one octave lower?

Thank you for that, Clavi! Juli has to answer the octave thing though :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej!
Har lyssnat på version 2 och tycker att detta är en bra låt - bra musik och bra sång. Har inte så mycket kritik att ge mer än det som sagts ang framförallt hårda ljud på sången här och där.

Bra jobbat
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
Härlig låt.
Älskar pianot som fan :)

Givetvis gillar jag sången den med, smälter fint ihop med det nakna pianot.
Vet inte riktigt vad jag skall ge dig för kritik förutom att det är en underbar låt:)
http://web.me.com/julle128


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Wow,vilka Vocalisor vi har här på forumet,hur bra som hellst,låter är riktigt skön oxo
och jag håller inte med om att det skulle vara någon 'mellanlåt' heller,väldigt sugestiv och fängslande..
Slutet med dom utdragna höga tonerna är bara såå bra..
Good work and
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Hej!
Har lyssnat på version 2 och tycker att detta är en bra låt - bra musik och bra sång. Har inte så mycket kritik att ge mer än det som sagts ang framförallt hårda ljud på sången här och där.

Bra jobbat
Gurano

Tack gurano! Sångfix under construction :)


Härlig låt.
Älskar pianot som fan :)

Givetvis gillar jag sången den med, smälter fint ihop med det nakna pianot.
Vet inte riktigt vad jag skall ge dig för kritik förutom att det är en underbar låt:)

Ja tack tack :)

Wow,vilka Vocalisor vi har här på forumet,hur bra som hellst,låter är riktigt skön oxo
och jag håller inte med om att det skulle vara någon 'mellanlåt' heller,väldigt sugestiv och fängslande..
Slutet med dom utdragna höga tonerna är bara såå bra..
Good work and

Ja eller hur? :D  Vi gillar ju låten massvis, även om man inser att det knappast är nån listetta. Men andra kvalisorter. Suggestiv och fänglsande, det är faktiskt inte fy skam de heller!

tack!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lyssnade på glockenspiel - varianten härnysss,¨

Fortsätt så här så kan glocken bli närsta shoppingrundas mål för mig, nästa gång...
https://soundcloud.com/user7789882


freddy

  • Gäst
Gillade basen och gitarren, fylligare nu!

V3 kan nog bli perfekt :)


Utloggad BaconMcMuffin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 101
  • Better known as "Julianna"
    • Visa profil
    • Julianna's music on soundclick.com
Hi guys.... Sorry I haven't been around - we're on a small vacation in Las Vegas (and losing lots of money.  AAAAGH!).  Haven't had internet access except on my phone, and it doesn't translate Swedish!  :)

Thanks for the nice comments!  Ummmm... I'm not sure that I CAN sing that an octave down...  but I'll think about it and see if it works for me.  Might be a good idea to vary the sound, although I kind of appreciate/like the repetative, or "repeating" feel of the song.

Will check back in (and listen to more of you as well) when I can...
The human theremin.


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Amazing :P

What a colab here, the nice piano-tunes with Juliannas bell-clear voice, can hear a little of Kate Bush here, but still very personally interpreted sung :rolleyes:

Wernborgs sensitive guitar here raises this piece even more, just masterly done.

Skitbra bara!!

Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Riktigt bra var denna!..skön stämningen rakt igenom, grym sång och gillar gitarrprylarna i bakgrunden..
härligt! :) låten för ju tankarna åt Kate Bush hållet, vilket bara kan vara positivt!  :D


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Mmm, nice! Har kommenterat den här på fb så jag måste ju göra det här också :D Men här saknade jag glock öh... spelet, ja ni invigda vet vad jag menar, det var helskönt med det.
Jag gillar den här låten mycket, det är lite hypnotiskt med den malande melodin, och sången är ju mycket vacker, skör och känslosam. Jag har mina funderingar där det övriga kompet kommer in efter introt.. men njae det funkar nog :) Kanske går att göra övergången lite mjukare? Men jag vet inte själv hur så ni behöver inte lyssna på mig där :) Fortfarande några andningar som är lite för påträngande. Sen var det nåt konstigt med första "just" där i introt, är det korrigerat? Blev inte så bra, men det kanske ska sjungas om?

Otroligt skön låt är det i allafall, ser fram emot att höra den i helt färdigt skick!

http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
... Jag har mina funderingar där det övriga kompet kommer in efter introt..

Håller med dig där. Blir lite hastigt när det kommer in. Jag tror att smyga in synten istället för pang på rödbetan kan ordna till det.

Tack för kommentar.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Baconlanguage mode on..

I'm very pleased to watch this continuing project develop this nicely :D

Listening to (the whole) second version...

This mixture of talents and potential here is something that only happens once in the whole history of a forum :D

REally great potential .. I'd love to hear the whole story/cd when it is completed!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
oj, missat en massa comments :)
Excellent.

Tack herr loop. Ses i götet? :)
Lyssnade på glockenspiel - varianten härnysss,¨

Fortsätt så här så kan glocken bli närsta shoppingrundas mål för mig, nästa gång...

Ja, fanken det ÄR något speciellt med riktiga instrument ändå :D a

Gillade basen och gitarren, fylligare nu!

V3 kan nog bli perfekt :)

Javisst! tack!
Hi guys.... Sorry I haven't been around - we're on a small vacation in Las Vegas (and losing lots of money.  AAAAGH!).  Haven't had internet access except on my phone, and it doesn't translate Swedish!  :)

Thanks for the nice comments!  Ummmm... I'm not sure that I CAN sing that an octave down...  but I'll think about it and see if it works for me.  Might be a good idea to vary the sound, although I kind of appreciate/like the repetative, or "repeating" feel of the song.

Will check back in (and listen to more of you as well) when I can...

Viva las vegas :D
Amazing :P

What a colab here, the nice piano-tunes with Juliannas bell-clear voice, can hear a little of Kate Bush here, but still very personally interpreted sung :rolleyes:

Wernborgs sensitive guitar here raises this piece even more, just masterly done.

Skitbra bara!!

Marre

Tack M! Gitarrerna gjorde susen!
Riktigt bra var denna!..skön stämningen rakt igenom, grym sång och gillar gitarrprylarna i bakgrunden..
härligt! :) låten för ju tankarna åt Kate Bush hållet, vilket bara kan vara positivt!  :D


tack Clemens :D 
Mmm, nice! Har kommenterat den här på fb så jag måste ju göra det här också :D Men här saknade jag glock öh... spelet, ja ni invigda vet vad jag menar, det var helskönt med det.
Jag gillar den här låten mycket, det är lite hypnotiskt med den malande melodin, och sången är ju mycket vacker, skör och känslosam. Jag har mina funderingar där det övriga kompet kommer in efter introt.. men njae det funkar nog :) Kanske går att göra övergången lite mjukare? Men jag vet inte själv hur så ni behöver inte lyssna på mig där :) Fortfarande några andningar som är lite för påträngande. Sen var det nåt konstigt med första "just" där i introt, är det korrigerat? Blev inte så bra, men det kanske ska sjungas om?

Otroligt skön låt är det i allafall, ser fram emot att höra den i helt färdigt skick!



Glock...eh ja. skall med sen :D

Ja, bra ide att smyga igång grejorna sen, lite smask-.plask på just nu ja.

En liten update på sången är nog behövlig, finns nåt ställe till där det fånar sig.

tack för synpunkter och lyssning :)
... Jag har mina funderingar där det övriga kompet kommer in efter introt..

Håller med dig där. Blir lite hastigt när det kommer in. Jag tror att smyga in synten istället för pang på rödbetan kan ordna till det.

Tack för kommentar.

+1 :D
Baconlanguage mode on..

I'm very pleased to watch this continuing project develop this nicely :D

Listening to (the whole) second version...

This mixture of talents and potential here is something that only happens once in the whole history of a forum :D

REally great potential .. I'd love to hear the whole story/cd when it is completed!

Thanx for those kind words divi :) Hopefully we can carry on in this pace to finish the album this year.



Fan va det blri märkligt att svara vissa på engelska o andra på svenska och jag vet verkligen inte varför :D hah!




https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
This really takes the breath out of me! Very emotional and artistic. Great performance by all and a beatiful composition. Perhaps a slight varition of chord progression or a middle-eight part would lift it even higher but I am not sure. I like it as it is right now. Julianna your vocal here... wow! But don't forget who first dicovered it in Sweden!  ;) :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad BaconMcMuffin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 101
  • Better known as "Julianna"
    • Visa profil
    • Julianna's music on soundclick.com
This really takes the breath out of me! Very emotional and artistic. Great performance by all and a beatiful composition. Perhaps a slight varition of chord progression or a middle-eight part would lift it even higher but I am not sure. I like it as it is right now. Julianna your vocal here... wow! But don't forget who first dicovered it in Sweden!  ;) :D

Never, my friend.  I will never forget!  :)

OH!  And I've just discovered that what I don't like about the vocals is MY FAULT!  Not some weird autotune thing as I suspected... (note to self for next time... check your own tracks FIRST if you think there's a problem!).... SO.  I'm sending some new ones to you, Emu!
The human theremin.