Kontrollrummet

Rocklåt

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad olofd

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 239
    • Visa profil
.
« Senast ändrad: 02.04.2010, 15:03:04 by olofd »


Utloggad tsmalmbe

I princip är det bra, men å andra sidan är det lite stökigt och störigt. Svårt att hitta felet, men det fattas ju limmet i mixen. Men det visste du ju redan.

Jag gillar virveln, men å andra sidan tar den mycket utyrmma av annat.

Utan referensram är det svårt att kommentera. Vart vill du, vart vill artisten, vad är målet?

Överlag är det väldigt hårt och distat (inte in your face distat, men trots allt hör man mycket väl att ljudvågorna har pressats till fyrkanter). Men det kan vara en genrefråga eller något som artisten älskar höra. Tungt för öronen är det.

En sån där "har du kollat att kontakten är i väggen"-fråga: har du lekt med en vänlig eq på mastern och testat att helt enkelt mjuka upp det?

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


freddy

  • Gäst
Överlag låter det bra tycker jag. Kanske lite pressat.

Det enda jag inte tycker funkar riktigt till resten är sångljudet, sången låter instängd. Något annat rum på den?

Sen baskaggen med, smaksak är det väl iofs, men jag tycker den var för tjompig. Låter lars ulrich :) Vill ha en renare kagge med tryck.

Sen kanske din titel "rocklåt" är lite vag :) lätt att man missar dina låtar.


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Låter bra överlag som sagt!

Det jag tänker på när jag lyssnar är att det är ganska stor skillnad mellan rummen på trummorna och sången. Väldigt mycket rum på trummorna och lite på sången känns det som. Men det är mycket möjligt att jag är ute och cyklar :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Låter som om bandet stängts in i en skokartong av plåt i din hall. Mil från dina vanliga mixar alltså. Nu har jag lyssnat i mina halvbra hörlurar men i alla fall - inget tryck alls i botten - ihoptryckt trumset - inget riktigt svar i vänster på högra guran och pressad voice. Jag tror du skojar lite med oss Olof.....

Glad påsk
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se