Kontrollrummet

Lådan - Snirp

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
År: 07
Av: Thomasj(Lådan)
Format: Mp3
Längd: Ca 8 min
Genre:Minimal/chillout/Bakrundsmusik!?
...................

Okey, här kommer lite nyarbetat.
Jag vet inte riktigt vad detta är spår är tänkt att det skall andvändas till, men kanske funkar som bakrundsmusik/chillmusik?

Vst ljuden har jag inte rattat mkt alls, utan det e pressets med modifikationer.
Dock, är många av ljuden egeninspelade/samplade.

Som vanligt är jag intrsserad av synpunkter på ljudbild/landskap och mix!

Kan väl säga att jag slår mig för huvet när jag inser att mixa enbart i lurar är det sämsta man kan göra.


:P
 
« Senast ändrad: 09.05.2007, 21:47:42 by tsmalmbe »
http://web.me.com/julle128


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Oki Lådan!

Detta tänder nog inte mina musikaliska sinnen, här finns ju föralldel en massa ljud att lyssna på. Alltså mer ett ljudspel.

Intron e helt cool, låter lixom vänta på nåt stort. Sen kommer trummorna in 0:37 o så händer det inget mer. Kanske lite störande att repeaten på syntharna inte går i samma takt, gör att det låter otatj hela vägen.

2:13 nytt sound in i bilden, vet int riktigt vad det är, prassel o andfådda människor? Vi är säkert på zoo, av fågelsounden att döma. :D
Sen kommer mannen som har problem med sin "Bladder" eller nåt,  :unsure:

Kan nog int förklara varför detta känns rörigt, en massa sound, inte dåliga, men ska dom alla vara inbakade i samma låt?
Men du vet ju nog att detta inte är den sorts musik jag sysslar med så ta min kommentar med en nypa peppar :D
Jag har nog hört bättre prestationer av dig (Inlvovemix1)


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
Oki Lådan!

Detta tänder nog inte mina musikaliska sinnen, här finns ju föralldel en massa ljud att lyssna på. Alltså mer ett ljudspel.

Intron e helt cool, låter lixom vänta på nåt stort. Sen kommer trummorna in 0:37 o så händer det inget mer. Kanske lite störande att repeaten på syntharna inte går i samma takt, gör att det låter otatj hela vägen.

2:13 nytt sound in i bilden, vet int riktigt vad det är, prassel o andfådda människor? Vi är säkert på zoo, av fågelsounden att döma. :D
Sen kommer mannen som har problem med sin "Bladder" eller nåt,  :unsure:

Kan nog int förklara varför detta känns rörigt, en massa sound, inte dåliga, men ska dom alla vara inbakade i samma låt?
Men du vet ju nog att detta inte är den sorts musik jag sysslar med så ta min kommentar med en nypa peppar :D
Jag har nog hört bättre prestationer av dig (Inlvovemix1)


h.  Johan


Okey.
tackar!
Hm, kanske är det lite rörigt? Iofs upplever jag det själv inte alls rörigt, men det är jue jag det:P
http://web.me.com/julle128