Kontrollrummet

Färskt från studion - Yet another piece

gäst · 7 · 1196

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clavinova

  • Gäst
Alldeles färskt från studion. Fungerar denna, lätt Vangelisinspirerade, låt som ett kärlekstema? Fömodligen sång på när den är färdig.

http://www.box.net/shared/9clhtrvlg9
« Senast ändrad: 28.03.2010, 12:03:23 by clavinova »


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Funkar absolut. Den hysteriska trumloopen funkar inte. (Tycker jag)
Kanske ännu mer blipp och blopp samt ett mer sansat trumkomp i halva tempot mot nu.

Rock on!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
OK, först tänkte ja att "nice" sen efter en stund tänkte jag att "nå... skall det måntro hända nåt snart" och sen när det hände ändrade låten helt karaktär i mina öron :unsure:. Kan nog behöva sång för att binda ihop början och slutet... tycker jag B)
Bra låt som kräver lite mer (t ex sång) för att passa i mina öron alltså.

Space
Life is too short to remove USB safely


clavinova

  • Gäst
Funkar absolut. Den hysteriska trumloopen funkar inte. (Tycker jag)
Kanske ännu mer blipp och blopp samt ett mer sansat trumkomp i halva tempot mot nu.

Rock on!

Tack Wernborg! Trumloopen är mer en ändringsmarkering än ett permanent inslag och även om jag själv gillar den, förstår jag vad du menar. När väl sångstämman kommer, får jag se hur mycket blipp & blopp det finns utrymme kvar till.

OK, först tänkte ja att "nice" sen efter en stund tänkte jag att "nå... skall det måntro hända nåt snart" och sen när det hände ändrade låten helt karaktär i mina öron :unsure:. Kan nog behöva sång för att binda ihop början och slutet... tycker jag B)
Bra låt som kräver lite mer (t ex sång) för att passa i mina öron alltså.

Space

Tack Space! Händelseutvecklingen kommer nog att bli Vangelisk med fler och fler element som tillkommer, så tanken är att det inte ska vara så mycket variation. Det kommer med sången, som även du uttryckte.

Tack bägge, nu fick jag bekräftat att grundformatet fungerar. Nu är det bara "resten" kvar.


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Svårt att säga så mycket ytan att man har sången till detta. Det blir lite enformigt, men du har fåt ett skönt sound.

Tycker inte att trummorna är för snabba, men däremot ligger de ju tokhögt i volym (iaf i datorhögtalarna...) och jag tror att de skulle smälta in i låten betydligt bättre om du sänkte ner dem rejält. De skall väl inte ta över låten utan bara ge en känsla av driv utan att man tänker på vad det är som gör det?
Me, Myself & I


clavinova

  • Gäst
Svårt att säga så mycket ytan att man har sången till detta. Det blir lite enformigt, men du har fåt ett skönt sound.

Tycker inte att trummorna är för snabba, men däremot ligger de ju tokhögt i volym (iaf i datorhögtalarna...) och jag tror att de skulle smälta in i låten betydligt bättre om du sänkte ner dem rejält. De skall väl inte ta över låten utan bara ge en känsla av driv utan att man tänker på vad det är som gör det?

Tack Kornstad! Enformigt, absolut men då den är på skiss-stadiet är det i sin ordning. Trummorna är bara där för tillället för att markera en ändring, rytm eller något. De kommer inte att vara med i den slutliga versionen. Tror jag åtminstone.
Jag och den blivande medkompositören har inte börjat bearbeta denna alls men nu kommer ju påsken...


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Håller med övriga inlägg.. Snyggt & mysigt sound, men i dess nuvarande form något långtråkig.. Men allt kan förändras med en passande sångslinga...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez