Forum > Färdiga produktioner

1up (Daniel Aurell) - Romania (Vocal edition)

<< < (2/3) > >>

asti:
Kul låt med skön takt, men jag uppfattar tyvärr inte alla ord. Kan du inte lägga upp texten?
Påminner en del om "zigenarmusiken" i Kusturicas filmer, men här i lite mindre arrangemang.
Tror att klarinett hade passat mist lika bra som saxofon. Dragspel är fint!  :)

1up:

--- Citat från: equality skrivet 28.03.2010, 03:46:53 ---Lite Wreesvijk men mer Demian-vibbar tycker jag. Dansant truddelutt som passar en kabaret på sommarturné. Svårt att få en synthsax att låta sax men det spelar ingen större roll. Skönt stomp! 

--- Slut citat ---

Kanske Demian också ja. :) Ska pröva att byta till clarinet som asti föreslog kanske passar ännu bättre. Tackar!

1up:

--- Citat från: Lådan skrivet 28.03.2010, 12:01:54 ---Tycker att detta var rätt skojigt att lyssna på.
Snygg rytm rakt igenom.
Mixen sitter bra, ljuden spännande och för mig ovanligt.

--- Slut citat ---

Trevligt att höra. :)

Hoppas allt är bra på din kant förresten.

1up:

--- Citat från: asti skrivet 28.03.2010, 12:26:07 ---Kul låt med skön takt, men jag uppfattar tyvärr inte alla ord. Kan du inte lägga upp texten?
Påminner en del om "zigenarmusiken" i Kusturicas filmer, men här i lite mindre arrangemang.
Tror att klarinett hade passat mist lika bra som saxofon. Dragspel är fint!  :)

--- Slut citat ---

Texten är inlagd. :) Jaa, precis det är tänkt att vara lite zigenarstil på det hela. Som en Gary Larson teckning: "Välkommen till himlen här är din harpa - välkommen till helvetet här är ditt dragspel" fast trenden har vänt. :)

Dividend:
Jo det låter lite rumänskt. Men mer vag zigernarstil isåfall..

intressant text..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion