Forum > Färdiga produktioner
1up (Daniel Aurell) - Romania (Vocal edition)
asti:
--- Citat från: 1up skrivet 28.03.2010, 12:44:09 ---
--- Citat från: asti skrivet 28.03.2010, 12:26:07 ---Kul låt med skön takt, men jag uppfattar tyvärr inte alla ord. Kan du inte lägga upp texten?
Påminner en del om "zigenarmusiken" i Kusturicas filmer, men här i lite mindre arrangemang.
Tror att klarinett hade passat mist lika bra som saxofon. Dragspel är fint! :)
--- Slut citat ---
Texten är inlagd. :) Jaa, precis det är tänkt att vara lite zigenarstil på det hela. Som en Gary Larson teckning: "Välkommen till himlen här är din harpa - välkommen till helvetet här är ditt dragspel" fast trenden har vänt. :)
--- Slut citat ---
Lite annorlunda text!
Men vad är drogspel? Haschpipa? :unsure: :)
Rattlesnake:
Häftig musik och text, sånt man aldrig skulle kunna få till själv. Härligt sväng. Låter naturligt om gitarren fram till första solot, då låter det väl mycket midi. Musettdragspelet övertygar hela låten. ”Trummisen” missar på ett par ställen så man störs lite, t ex vid 1:04.
Sångmässigt gör du det bra, men tycker inte sången låter inspelningsmässigt lika klar och fin som resten, utan som om micken inte var den bästa.
Kul med annorlunda musik och berättande texter! :)
1up:
Tack för trevliga kommentarer! :)
Tokai:
Måsta hålla med Eko här.
Jag lyssnar på musiken, läser texten, och sångmelodin gör underliga förskjutningar i förhållande till texten.
Får inte till det i mina öron.
Det känns väl rätt så genuint, men saknar power. Nåt som eldar upp, kraft, vansinne...
tsmalmbe:
Basen och bastrumma är överdrinva. Men kanske det är så i ett rumänskt barutrymme. Snärtig text och en positivt annorlunda grej. Dragspelsoundet ligger fint i bakgrunden, trots att det lite låter finlandsfärja/sverigebåt över sounden som helhet i detta.
Inte något jag skulle dra fram en festkväll, men något som är skoj att lyssna på i lurar en vintrig vårkväll.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida