Kontrollrummet

Gurano & Marruschkka - Brainstorm

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Klinkade som vanligt fram nåt på gitarren.
Är osäker om det är nåt att bygga vidare på?? Vad tycker ni?
Kanske sång? Har lite ideér om bla ytterligare någon/några akkeslingor?

Ha det gott
Gurano
« Senast ändrad: 20.05.2010, 22:47:53 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Varför har ingen svarat dig på denna?
Tycker det var riktigt skönt och jag fick i huvudet en lite hesare röst som sjöng en melodi till detta.
Jag känner helt klart att du skall jobba vidare på låten och lägga till sång och jag tror att det skulle bli riktigt bra.
Me, Myself & I


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Varför har ingen svarat dig på denna?
Tycker det var riktigt skönt och jag fick i huvudet en lite hesare röst som sjöng en melodi till detta.
Jag känner helt klart att du skall jobba vidare på låten och lägga till sång och jag tror att det skulle bli riktigt bra.
Tack för att du tog dig tid att lyssna å svara/tycka - trodde ett tag att låteidén var helt körd, men nu är vi åtminstone 2 som tror att den kan funka om man jobbar vidare på den :)
Sång blir det nog vad det lider hoppas jag!

Åter tack
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Ja kör vidare på denna! Kan bli riktigt bra tror jag.
Gillar ditt gitarrlir också.   :D
Me, Myself & I


asti

  • Gäst
Skön musik i snyggt arrangemang! Härligt med lite klassisk gitarr ibland också!
Tror det här kan bli riktigt bra med sång till! Jag får en känsla av irländsk folkmusik
eller en röst liknande sångerskan i Fairport Convention. Tror jag kunde funka.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Låter mysigt. Kommer bli ännu mysigare med kvinnlig sopransång till.
 :)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Skön musik i snyggt arrangemang! Härligt med lite klassisk gitarr ibland också!
Tror det här kan bli riktigt bra med sång till! Jag får en känsla av irländsk folkmusik
eller en röst liknande sångerskan i Fairport Convention. Tror jag kunde funka.
Tack för kommentarerna, kul att du gillar. Jag tror oxå att det kommer att passa bra med sång -
det finns en som ska göra ett försök, å det går nog bra :)

Låter mysigt. Kommer bli ännu mysigare med kvinnlig sopransång till.
 :)
Tackar :)
Sång kommer att sitta som ett smäck

Ha det gott å åter tack för komment
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej igen
Nu har jag lagt till en extra liten melodi-slinga, avreverbat den lite samt fått Marre att sjunga lite :).
Tycker själv att den börjar bli bra - vad tycker ni - vad kan jag göra annorlunda osv?

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Hej på er kompisar!! ;)
Har inte varit så aktiv på andras Demos på ett tag,har slitigt med 'Hogges' låt ett par veckor nu,men nu är jag klar.. B)
Då börjar vi här..Först måste jag säga att jag sitter på jobbet och lyssnar genom ett par Sony-walkman lurar
från 80:io talet :lol: (Så ljudkvaliten uttalar jag mig inte om ;))
Men låten tilltalar mig som tusan,sköna harmisar och bra sång/melodi/akkespel..
Får lite 60 tals känslor al'a Fairport Convention och Jethro Tull här..Och sånt går ju en gammal bakåtsträvare som jag igång på. B)
Skitbra!!
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej på er kompisar!! ;)
Har inte varit så aktiv på andras Demos på ett tag,har slitigt med 'Hogges' låt ett par veckor nu,men nu är jag klar.. B)
Då börjar vi här..Först måste jag säga att jag sitter på jobbet och lyssnar genom ett par Sony-walkman lurar
från 80:io talet :lol: (Så ljudkvaliten uttalar jag mig inte om ;))
Men låten tilltalar mig som tusan,sköna harmisar och bra sång/melodi/akkespel..
Får lite 60 tals känslor al'a Fairport Convention och Jethro Tull här..Och sånt går ju en gammal bakåtsträvare som jag igång på. B)
Skitbra!!
Ja det var ett tag sedan Uriah :)
Kul att du tycker om och väldigt kul att du får Jethrovibbar (jag lyssnade på dem väldigt mycket förr i tiden :) )

Tackar och bockar
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Låtmässigt låter det bra och ger en del vibbar från 70-talet mixmässigt så är det väl inte så bra väldigt murrigt tycker jag.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tack för lyssning Eko.
Roligt att du gillar låtidén, men tänk så annorlunda man kan uppleva en ljudbild :)
Ska vid tillfälle lyssna på det du påpekar.

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tack för lyssning Eko.
Roligt att du gillar låtidén, men tänk så annorlunda man kan uppleva en ljudbild :)
Ska vid tillfälle lyssna på det du påpekar.

Ha det gott
Gurano
Har lyssnat i andra lurar nu och det var nog så att mina mixlurar lurade mig lite - fast lite eq upp pä mastern skulle inte skada tycker jag ändå.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


freddy

  • Gäst
Jag håller med Eko, det är grötigt. Gitarren låter bumlig, dåligt rum. Kanske att du kan försöka dämpa rummet du spelar in i lite? Låter lite som mitt kök med stengolv.

Ett annat tips är att lira om låten mot metronom, för nu känns det bitvis otajt. Som att gitarrerna lirar olika låtar.

Sången behöver nog beskäras lite i botten tycker jag, grötar lite med allt det andra, känns lite basig även denna. Samt att den skulle må bra av lite tonkorrigering, bitvis är sången lite sur.

Ett stort plus är att Marre sjunger en text denna gång tycker jag!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Eko: Tur att du lyssnade i andra lurar :) Ska prova att EQa lite - tack.

freddy: Tja du tycker att de flesta av mina låtar är grötiga och det kan jag nog inte göra så mycket åt, tyvärr!
Ska kolla över beskärningen. Men ditt plus för att Marre sjunger text denna gång?? - hmm på de flesta låtar där Marre sjunger åt mig så är det med ord!

Tack för lyssningar
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


freddy

  • Gäst
Tja du tycker att de flesta av mina låtar är grötiga och det kan jag nog inte göra så mycket åt, tyvärr!

Kan eller vill? Vad har du för lyssning?


Ska kolla över beskärningen. Men ditt plus för att Marre sjunger text denna gång?? - hmm på de flesta låtar där Marre sjunger åt mig så är det med ord!

Känns som det varit mycket ordlös sång och kanske enstaka ord som sjungs om och om på senare tid, men jag kanske blandar ihop det med någon annan.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Måste hålla med Freddy här angående spelet och så, jag uppfattar det också som en stör grötighet. Sen vill jag ju ha det tight, och jag tror inte det beror på att jag är mindre förstående för musik än andra, utan att det helt enkelt är trevligare att lyssna på när det är tight :D

Murrigheten åste fixas, för nu blir marres sång en enda stor gröt bara., och det låter inte bra. Jag förstår att när man kan låten så hör man melodi och text, men nu försvinner det, och man begriper inte förrän efter et par lyssningar.

Jag tycker marre gör strålande insats här. Lite mer lågmålda stilen som från stajo-låten gör du så grymt bra, men nu begravs det. Jag tycker verkligen du skall fortsätta såhär, med stor dynamik i sånge, från det lågmälda till full kraft. Skitbra!




ett tips som kansek kan funka:

leadvoxen gör sig bra utan körer hela tiden tycker jag. den borde få vara dominerande.

Svep med eq för att hitta de frekvenser där marres röst är starkast.

Försök att skapa rum för hennes föst i de andra instrumentena med eq.

JObba med 2-500 hz skulle jag tro, där händer nog mycket.


Låten måste få komma fram ur mixen nu tycker jag, och framförallt sången. Nu blir det mest just en gröt.

Testa? :)
« Senast ändrad: 08.04.2010, 18:41:02 by Emulator »
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Hej på er kompisar!! ;)
Har inte varit så aktiv på andras Demos på ett tag,har slitigt med 'Hogges' låt ett par veckor nu,men nu är jag klar.. B)
Då börjar vi här..Först måste jag säga att jag sitter på jobbet och lyssnar genom ett par Sony-walkman lurar
från 80:io talet :lol: (Så ljudkvaliten uttalar jag mig inte om ;))
Men låten tilltalar mig som tusan,sköna harmisar och bra sång/melodi/akkespel..
Får lite 60 tals känslor al'a Fairport Convention och Jethro Tull här..Och sånt går ju en gammal bakåtsträvare som jag igång på. B)
Skitbra!!


Hej tebax :D Fick du oxå Jethro Tull-vibbar...har jag haft hela tiden..tror minsann mr Gurano lyssnat en del på den gruppen, och det har jag me´, tack för dina fina ord. Och du:grattis till att du är klar nu då :)

Tack för lyssning Eko.
Roligt att du gillar låtidén, men tänk så annorlunda man kan uppleva en ljudbild :)
Ska vid tillfälle lyssna på det du påpekar.

Ha det gott
Gurano
Har lyssnat i andra lurar nu och det var nog så att mina mixlurar lurade mig lite - fast lite eq upp pä mastern skulle inte skada tycker jag ändå.

Så bra att det inte lät så murrigt hos dej, du verkar gilla låten, och det gör jag oxå ;)

Jag håller med Eko, det är grötigt. Gitarren låter bumlig, dåligt rum. Kanske att du kan försöka dämpa rummet du spelar in i lite? Låter lite som mitt kök med stengolv.

Ett annat tips är att lira om låten mot metronom, för nu känns det bitvis otajt. Som att gitarrerna lirar olika låtar.

Sången behöver nog beskäras lite i botten tycker jag, grötar lite med allt det andra, känns lite basig även denna. Samt att den skulle må bra av lite tonkorrigering, bitvis är sången lite sur.

Ett stort plus är att Marre sjunger en text denna gång tycker jag!

Jag kom inte undan från dina skarpa öron, visst är det nån suring på överstämman, hade ett litet personligt helvete att komma upp på de översta tonerna, så svaj är jag medveten om, jag bad Gurano dra ner den stämman, men inte tillräckligt då, shit :lol: Kanske ska ta bort den helt...hm. Ordlöst har jag kört på en del låtar på sistone, för jag har blivit ombedd att göra så, en del tycks ju gilla det :) Texter ja...min akilles-häl här..börjar bli trött på mina egna standards, kanske man kan fråga dej nästa gång det blir aktuellt, du är ju fena på det där? :rolleyes:

Måste hålla med Freddy här angående spelet och så, jag uppfattar det också som en stör grötighet. Sen vill jag ju ha det tight, och jag tror inte det beror på att jag är mindre förstående för musik än andra, utan att det helt enkelt är trevligare att lyssna på när det är tight :D

Murrigheten åste fixas, för nu blir marres sång en enda stor gröt bara., och det låter inte bra. Jag förstår att när man kan låten så hör man melodi och text, men nu försvinner det, och man begriper inte förrän efter et par lyssningar.

Jag tycker marre gör strålande insats här. Lite mer lågmålda stilen som från stajo-låten gör du så grymt bra, men nu begravs det. Jag tycker verkligen du skall fortsätta såhär, med stor dynamik i sånge, från det lågmälda till full kraft. Skitbra!




ett tips som kansek kan funka:

leadvoxen gör sig bra utan körer hela tiden tycker jag. den borde få vara dominerande.

Svep med eq för att hitta de frekvenser där marres röst är starkast.

Försök att skapa rum för hennes föst i de andra instrumentena med eq.

JObba med 2-500 hz skulle jag tro, där händer nog mycket.


Låten måste få komma fram ur mixen nu tycker jag, och framförallt sången. Nu blir det mest just en gröt.

Testa? :)

Jag tror minsann att du har rätt i att det kan låta lite murrigt, det kan säkert Gurano fixa till. Tack för att du ändå hör min sång och kunde bilda dej en åsikt, blir som vanligt glad då jag vet att du har god smak :D Menar inte att verka dryg här nu, bara uppskattar dina kommentarer, de är ärliga och du kan konsten att ge konstruktiv kritik, uppskattas stort av mej :)

Tack Gurano för ännu ett fint samarbete, alltid skoj att få frihet att göra vad jag vill på dina låtar, du är mycket tolerant :lol: :P

Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Emu: tack för tankar och synpunkter. Nu har jag EQat lite så ljudbilden är nog klarare tror jag --- bättre hoppas jag :)
Kanske att sången/instrumentens nivåer behöver justeras - jag vet inte ?

Marre
: Ja tack ska du oxå ha ;)

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hej hej

Låter fortfarande mysigt detta. Det är ju fortfarande lite luddig ljudbild. Det är ganska mycket reverb på och det tycker jag det ska vara också, men du behöver nog filtrera det lite.

Ett predelay på reverbet brukar hjälpa till att det inte grötar så mycket när man fläskar på med reverb. Sen tror jag också att du kan skära riktigt ordentligt i basen på reverbet. Brukar också lätta upp.

Bra jobbat båda två.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tack Wernborg
Roligt att du gillar!

Eftersom jag inte är en mixexpert :) så har jag redan tappat bort mig på det där med att filtrera med predelay före reverbet - - kan du inte förklara mera så att jag är på banan igen ;)

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


freddy

  • Gäst
Jag kom inte undan från dina skarpa öron, visst är det nån suring på överstämman, hade ett litet personligt helvete att komma upp på de översta tonerna, så svaj är jag medveten om, jag bad Gurano dra ner den stämman, men inte tillräckligt då, shit :lol: Kanske ska ta bort den helt...hm. Ordlöst har jag kört på en del låtar på sistone, för jag har blivit ombedd att göra så, en del tycks ju gilla det :) Texter ja...min akilles-häl här..börjar bli trött på mina egna standards, kanske man kan fråga dej nästa gång det blir aktuellt, du är ju fena på det där? :rolleyes:


Haha, måste förklara mig lite. Ordlöst gillas av mig med, men det kan bli lite mycket ibland för mig. Så jag tycker det är nice med lite lyrik, ger ett annat uttryck så klart. Texter har jag också svårt med, kämpar ofta länge och mycket med mina. :) Så där kan jag inte hjälpa ;) Lätt att hamna i samma gamla bekanta spår ja. Brukar försöka läsa lite texter av grupper jag gillar för att bryta det, då hittar man alltid någon input att bygga vidare på.



Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Hej hej

Låter fortfarande mysigt detta. Det är ju fortfarande lite luddig ljudbild. Det är ganska mycket reverb på och det tycker jag det ska vara också, men du behöver nog filtrera det lite.

Ett predelay på reverbet brukar hjälpa till att det inte grötar så mycket när man fläskar på med reverb. Sen tror jag också att du kan skära riktigt ordentligt i basen på reverbet. Brukar också lätta upp.

Bra jobbat båda två.

Hi hi...du är oxå en tillbakasträvare? :D Gamla fornstora dar...lyssnat på Jehtro Tull någe? Tack iaf, det värmde :P Bra med lite tips från dej!!

Jag kom inte undan från dina skarpa öron, visst är det nån suring på överstämman, hade ett litet personligt helvete att komma upp på de översta tonerna, så svaj är jag medveten om, jag bad Gurano dra ner den stämman, men inte tillräckligt då, shit :lol: Kanske ska ta bort den helt...hm. Ordlöst har jag kört på en del låtar på sistone, för jag har blivit ombedd att göra så, en del tycks ju gilla det :) Texter ja...min akilles-häl här..börjar bli trött på mina egna standards, kanske man kan fråga dej nästa gång det blir aktuellt, du är ju fena på det där? :rolleyes:


Haha, måste förklara mig lite. Ordlöst gillas av mig med, men det kan bli lite mycket ibland för mig. Så jag tycker det är nice med lite lyrik, ger ett annat uttryck så klart. Texter har jag också svårt med, kämpar ofta länge och mycket med mina. :) Så där kan jag inte hjälpa ;) Lätt att hamna i samma gamla bekanta spår ja. Brukar försöka läsa lite texter av grupper jag gillar för att bryta det, då hittar man alltid någon input att bygga vidare på.



Helt sant med lyriken, får hoppas nån annan kan förbarma sig när text-idéerna tryter då ^_^ ;) Men jag ska verkligen börja kolla texter av mina favvis-grupper..som ren inspiration då.
Bra tips!!

Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Hej på er, den här tyckte jag om!
Är låten kort? Eller var det så trevligt medans jag lyssnade att tiden gick så fort?
Jag är ju ingen mixare, men kan väl nämna:det är mkt reverb på, och det är självklart en smaksak. Däremot tror jag kanske att marres (kanonbra!) sång skulle komma lite närmare om den fick lite mindre reverb.. Annars låter det klart och fint tycker jag :)

http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej på er, den här tyckte jag om!
Är låten kort? Eller var det så trevligt medans jag lyssnade att tiden gick så fort?
Jag är ju ingen mixare, men kan väl nämna:det är mkt reverb på, och det är självklart en smaksak. Däremot tror jag kanske att marres (kanonbra!) sång skulle komma lite närmare om den fick lite mindre reverb.. Annars låter det klart och fint tycker jag :)
Tack så mycket Åsa - kul att du gillar. Du kan nog ha rätt i att det är lite för mycket reverb. Jag kommer nog att prova att dämpa det lite, men inte ta bort den helt.
Tja låten är inte så lång - men inte heller alltför kort - den är 2 min och 46 sekunder :)

Ha det gott och tack för lyssning
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag får vibbar från Jefferson Airplane med deras sångerska Grace Slick.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Hej på er, den här tyckte jag om!
Är låten kort? Eller var det så trevligt medans jag lyssnade att tiden gick så fort?
Jag är ju ingen mixare, men kan väl nämna:det är mkt reverb på, och det är självklart en smaksak. Däremot tror jag kanske att marres (kanonbra!) sång skulle komma lite närmare om den fick lite mindre reverb.. Annars låter det klart och fint tycker jag :)



Hej Åsa :D

Jaa..låten är kort..hade gärna drillat på i ytterligare nån minut..men den är så här nu, och jag gillar den skarpt. Visst är det en hel drös med reverb, men sånt gillar vi sångare..hihi..eller hur?! ;)Men..ska nog ned lite här, men inte för mycket heller... :D :rolleyes:

Tack du!!

Jag får vibbar från Jefferson Airplane med deras sångerska Grace Slick.

Jefferson Airplane är ju kult bara, kanonbra var de :P

"I need somebody to love"...vilken låt!

Tack snälla du för den jämförelsen :wub:

/Marre, som fastnat just nu i 60-70-talsträsket på Youtube
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag får vibbar från Jefferson Airplane med deras sångerska Grace Slick.
Jefferson Airplane är ju kult bara, kanonbra var de :P
"I need somebody to love"...vilken låt!
Tack snälla du för den jämförelsen :wub:
/Marre, som fastnat just nu i 60-70-talsträsket på Youtube

Och jag har fastnat i 60-talets bossanova-träsk, inte på youtube utan in real life  :wacko: senaste veckan!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Jag flyttar oxå denna till färdiga för jag känner mig färdig med den. Den flyttas för att hamna i min spellista, så ni behöver inte kommentera (om ni inte vill då asså)

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Läser efteråt vad andra skrivit så det blir lite upprepningar.
Peruanska klanger hör jag. Samtidigt nåt annat, kanske lite 60-tals Grace Slick
Vet inte om jag gillar ljudet på ackustiska, lite hårt mellanregister? Nylonsträngad ett alt? Kan balanseras med en distgura.
Intressant är det ändå


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Läser efteråt vad andra skrivit så det blir lite upprepningar.
Peruanska klanger hör jag. Samtidigt nåt annat, kanske lite 60-tals Grace Slick
Vet inte om jag gillar ljudet på ackustiska, lite hårt mellanregister? Nylonsträngad ett alt? Kan balanseras med en distgura.
Intressant är det ändå
Tackar och kul att du gillar detta, trots guraljudet.
Som sagt så är jag väl medveten om gurans skitljud :) men jag kommer inte att göra något åt det förrän jag vinner på tipset, hehe - först då har jag råd att köpa ny akke och bättre mick.

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!