Hej på er kompisar!! 
Har inte varit så aktiv på andras Demos på ett tag,har slitigt med 'Hogges' låt ett par veckor nu,men nu är jag klar.. 
Då börjar vi här..Först måste jag säga att jag sitter på jobbet och lyssnar genom ett par Sony-walkman lurar
från 80:io talet
(Så ljudkvaliten uttalar jag mig inte om
)
Men låten tilltalar mig som tusan,sköna harmisar och bra sång/melodi/akkespel..
Får lite 60 tals känslor al'a Fairport Convention och Jethro Tull här..Och sånt går ju en gammal bakåtsträvare som jag igång på. 
Skitbra!!
Hej tebax

Fick du oxå Jethro Tull-vibbar...har jag haft hela tiden..tror minsann mr Gurano lyssnat en del på den gruppen, och det har jag me´, tack för dina fina ord. Och du:grattis till att du är klar nu då

Tack för lyssning Eko.
Roligt att du gillar låtidén, men tänk så annorlunda man kan uppleva en ljudbild 
Ska vid tillfälle lyssna på det du påpekar.
Ha det gott
Gurano
Har lyssnat i andra lurar nu och det var nog så att mina mixlurar lurade mig lite - fast lite eq upp pä mastern skulle inte skada tycker jag ändå.
Så bra att det inte lät så murrigt hos dej, du verkar gilla låten, och det gör jag oxå

Jag håller med Eko, det är grötigt. Gitarren låter bumlig, dåligt rum. Kanske att du kan försöka dämpa rummet du spelar in i lite? Låter lite som mitt kök med stengolv.
Ett annat tips är att lira om låten mot metronom, för nu känns det bitvis otajt. Som att gitarrerna lirar olika låtar.
Sången behöver nog beskäras lite i botten tycker jag, grötar lite med allt det andra, känns lite basig även denna. Samt att den skulle må bra av lite tonkorrigering, bitvis är sången lite sur.
Ett stort plus är att Marre sjunger en text denna gång tycker jag!
Jag kom inte undan från dina skarpa öron, visst är det nån suring på överstämman, hade ett litet personligt helvete att komma upp på de översta tonerna, så svaj är jag medveten om, jag bad Gurano dra ner den stämman, men inte tillräckligt då, shit

Kanske ska ta bort den helt...hm. Ordlöst har jag kört på en del låtar på sistone, för jag har blivit ombedd att göra så, en del tycks ju gilla det

Texter ja...min akilles-häl här..börjar bli trött på mina egna standards, kanske man kan fråga dej nästa gång det blir aktuellt, du är ju fena på det där?

Måste hålla med Freddy här angående spelet och så, jag uppfattar det också som en stör grötighet. Sen vill jag ju ha det tight, och jag tror inte det beror på att jag är mindre förstående för musik än andra, utan att det helt enkelt är trevligare att lyssna på när det är tight 
Murrigheten åste fixas, för nu blir marres sång en enda stor gröt bara., och det låter inte bra. Jag förstår att när man kan låten så hör man melodi och text, men nu försvinner det, och man begriper inte förrän efter et par lyssningar.
Jag tycker marre gör strålande insats här. Lite mer lågmålda stilen som från stajo-låten gör du så grymt bra, men nu begravs det. Jag tycker verkligen du skall fortsätta såhär, med stor dynamik i sånge, från det lågmälda till full kraft. Skitbra!
ett tips som kansek kan funka:
leadvoxen gör sig bra utan körer hela tiden tycker jag. den borde få vara dominerande.
Svep med eq för att hitta de frekvenser där marres röst är starkast.
Försök att skapa rum för hennes föst i de andra instrumentena med eq.
JObba med 2-500 hz skulle jag tro, där händer nog mycket.
Låten måste få komma fram ur mixen nu tycker jag, och framförallt sången. Nu blir det mest just en gröt.
Testa? 
Jag tror minsann att du har rätt i att det kan låta lite murrigt, det kan säkert Gurano fixa till. Tack för att du ändå hör min sång och kunde bilda dej en åsikt, blir som vanligt glad då jag vet att du har god smak

Menar inte att verka dryg här nu, bara uppskattar dina kommentarer, de är ärliga och du kan konsten att ge konstruktiv kritik, uppskattas stort av mej

Tack Gurano för ännu ett fint samarbete, alltid skoj att få frihet att göra vad jag vill på dina låtar, du är mycket tolerant

Marre