Forum > Färdiga produktioner
Gurano & Marruschkka - Brainstorm
MaxB:
Jag får vibbar från Jefferson Airplane med deras sångerska Grace Slick.
Marruschkka:
--- Citat från: Åsa skrivet 10.04.2010, 12:55:36 ---Hej på er, den här tyckte jag om!
Är låten kort? Eller var det så trevligt medans jag lyssnade att tiden gick så fort?
Jag är ju ingen mixare, men kan väl nämna:det är mkt reverb på, och det är självklart en smaksak. Däremot tror jag kanske att marres (kanonbra!) sång skulle komma lite närmare om den fick lite mindre reverb.. Annars låter det klart och fint tycker jag :)
--- Slut citat ---
Hej Åsa :D
Jaa..låten är kort..hade gärna drillat på i ytterligare nån minut..men den är så här nu, och jag gillar den skarpt. Visst är det en hel drös med reverb, men sånt gillar vi sångare..hihi..eller hur?! ;)Men..ska nog ned lite här, men inte för mycket heller... :D :rolleyes:
Tack du!!
--- Citat från: MaxB skrivet 10.04.2010, 15:53:03 ---Jag får vibbar från Jefferson Airplane med deras sångerska Grace Slick.
--- Slut citat ---
Jefferson Airplane är ju kult bara, kanonbra var de :P
"I need somebody to love"...vilken låt!
Tack snälla du för den jämförelsen :wub:
/Marre, som fastnat just nu i 60-70-talsträsket på Youtube
MaxB:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 10.04.2010, 19:23:09 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 10.04.2010, 15:53:03 ---Jag får vibbar från Jefferson Airplane med deras sångerska Grace Slick.
--- Slut citat ---
Jefferson Airplane är ju kult bara, kanonbra var de :P
"I need somebody to love"...vilken låt!
Tack snälla du för den jämförelsen :wub:
/Marre, som fastnat just nu i 60-70-talsträsket på Youtube
--- Slut citat ---
Och jag har fastnat i 60-talets bossanova-träsk, inte på youtube utan in real life :wacko: senaste veckan!
Gurano:
Hej
Jag flyttar oxå denna till färdiga för jag känner mig färdig med den. Den flyttas för att hamna i min spellista, så ni behöver inte kommentera (om ni inte vill då asså)
Ha det gott
Gurano
Tokai:
Läser efteråt vad andra skrivit så det blir lite upprepningar.
Peruanska klanger hör jag. Samtidigt nåt annat, kanske lite 60-tals Grace Slick
Vet inte om jag gillar ljudet på ackustiska, lite hårt mellanregister? Nylonsträngad ett alt? Kan balanseras med en distgura.
Intressant är det ändå
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida