Forum > Färdiga produktioner
Gurano & Marruschkka - Brainstorm
Gurano:
Tack Wernborg
Roligt att du gillar!
Eftersom jag inte är en mixexpert :) så har jag redan tappat bort mig på det där med att filtrera med predelay före reverbet - - kan du inte förklara mera så att jag är på banan igen ;)
Ha det gott
Gurano
freddy:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 08.04.2010, 18:54:29 ---Jag kom inte undan från dina skarpa öron, visst är det nån suring på överstämman, hade ett litet personligt helvete att komma upp på de översta tonerna, så svaj är jag medveten om, jag bad Gurano dra ner den stämman, men inte tillräckligt då, shit :lol: Kanske ska ta bort den helt...hm. Ordlöst har jag kört på en del låtar på sistone, för jag har blivit ombedd att göra så, en del tycks ju gilla det :) Texter ja...min akilles-häl här..börjar bli trött på mina egna standards, kanske man kan fråga dej nästa gång det blir aktuellt, du är ju fena på det där? :rolleyes:
--- Slut citat ---
Haha, måste förklara mig lite. Ordlöst gillas av mig med, men det kan bli lite mycket ibland för mig. Så jag tycker det är nice med lite lyrik, ger ett annat uttryck så klart. Texter har jag också svårt med, kämpar ofta länge och mycket med mina. :) Så där kan jag inte hjälpa ;) Lätt att hamna i samma gamla bekanta spår ja. Brukar försöka läsa lite texter av grupper jag gillar för att bryta det, då hittar man alltid någon input att bygga vidare på.
Marruschkka:
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.04.2010, 22:03:06 ---Hej hej
Låter fortfarande mysigt detta. Det är ju fortfarande lite luddig ljudbild. Det är ganska mycket reverb på och det tycker jag det ska vara också, men du behöver nog filtrera det lite.
Ett predelay på reverbet brukar hjälpa till att det inte grötar så mycket när man fläskar på med reverb. Sen tror jag också att du kan skära riktigt ordentligt i basen på reverbet. Brukar också lätta upp.
Bra jobbat båda två.
--- Slut citat ---
Hi hi...du är oxå en tillbakasträvare? :D Gamla fornstora dar...lyssnat på Jehtro Tull någe? Tack iaf, det värmde :P Bra med lite tips från dej!!
--- Citat från: freddy skrivet 09.04.2010, 13:03:11 ---
--- Citat från: Marruschkka skrivet 08.04.2010, 18:54:29 ---Jag kom inte undan från dina skarpa öron, visst är det nån suring på överstämman, hade ett litet personligt helvete att komma upp på de översta tonerna, så svaj är jag medveten om, jag bad Gurano dra ner den stämman, men inte tillräckligt då, shit :lol: Kanske ska ta bort den helt...hm. Ordlöst har jag kört på en del låtar på sistone, för jag har blivit ombedd att göra så, en del tycks ju gilla det :) Texter ja...min akilles-häl här..börjar bli trött på mina egna standards, kanske man kan fråga dej nästa gång det blir aktuellt, du är ju fena på det där? :rolleyes:
--- Slut citat ---
Haha, måste förklara mig lite. Ordlöst gillas av mig med, men det kan bli lite mycket ibland för mig. Så jag tycker det är nice med lite lyrik, ger ett annat uttryck så klart. Texter har jag också svårt med, kämpar ofta länge och mycket med mina. :) Så där kan jag inte hjälpa ;) Lätt att hamna i samma gamla bekanta spår ja. Brukar försöka läsa lite texter av grupper jag gillar för att bryta det, då hittar man alltid någon input att bygga vidare på.
--- Slut citat ---
Helt sant med lyriken, får hoppas nån annan kan förbarma sig när text-idéerna tryter då ^_^ ;) Men jag ska verkligen börja kolla texter av mina favvis-grupper..som ren inspiration då.
Bra tips!!
Marre
Åsa:
Hej på er, den här tyckte jag om!
Är låten kort? Eller var det så trevligt medans jag lyssnade att tiden gick så fort?
Jag är ju ingen mixare, men kan väl nämna:det är mkt reverb på, och det är självklart en smaksak. Däremot tror jag kanske att marres (kanonbra!) sång skulle komma lite närmare om den fick lite mindre reverb.. Annars låter det klart och fint tycker jag :)
Gurano:
--- Citat från: Åsa skrivet 10.04.2010, 12:55:36 ---Hej på er, den här tyckte jag om!
Är låten kort? Eller var det så trevligt medans jag lyssnade att tiden gick så fort?
Jag är ju ingen mixare, men kan väl nämna:det är mkt reverb på, och det är självklart en smaksak. Däremot tror jag kanske att marres (kanonbra!) sång skulle komma lite närmare om den fick lite mindre reverb.. Annars låter det klart och fint tycker jag :)
--- Slut citat ---
Tack så mycket Åsa - kul att du gillar. Du kan nog ha rätt i att det är lite för mycket reverb. Jag kommer nog att prova att dämpa det lite, men inte ta bort den helt.
Tja låten är inte så lång - men inte heller alltför kort - den är 2 min och 46 sekunder :)
Ha det gott och tack för lyssning
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida