Forum > Färdiga produktioner

Gurano & Marruschkka - Brainstorm

<< < (3/7) > >>

Eddi:
Låtmässigt låter det bra och ger en del vibbar från 70-talet mixmässigt så är det väl inte så bra väldigt murrigt tycker jag.

Gurano:
Tack för lyssning Eko.
Roligt att du gillar låtidén, men tänk så annorlunda man kan uppleva en ljudbild :)
Ska vid tillfälle lyssna på det du påpekar.

Ha det gott
Gurano

Eddi:

--- Citat från: Gurano skrivet 08.04.2010, 09:47:28 ---Tack för lyssning Eko.
Roligt att du gillar låtidén, men tänk så annorlunda man kan uppleva en ljudbild :)
Ska vid tillfälle lyssna på det du påpekar.

Ha det gott
Gurano

--- Slut citat ---
Har lyssnat i andra lurar nu och det var nog så att mina mixlurar lurade mig lite - fast lite eq upp pä mastern skulle inte skada tycker jag ändå.

freddy:
Jag håller med Eko, det är grötigt. Gitarren låter bumlig, dåligt rum. Kanske att du kan försöka dämpa rummet du spelar in i lite? Låter lite som mitt kök med stengolv.

Ett annat tips är att lira om låten mot metronom, för nu känns det bitvis otajt. Som att gitarrerna lirar olika låtar.

Sången behöver nog beskäras lite i botten tycker jag, grötar lite med allt det andra, känns lite basig även denna. Samt att den skulle må bra av lite tonkorrigering, bitvis är sången lite sur.

Ett stort plus är att Marre sjunger en text denna gång tycker jag!

Gurano:
Eko: Tur att du lyssnade i andra lurar :) Ska prova att EQa lite - tack.

freddy: Tja du tycker att de flesta av mina låtar är grötiga och det kan jag nog inte göra så mycket åt, tyvärr!
Ska kolla över beskärningen. Men ditt plus för att Marre sjunger text denna gång?? - hmm på de flesta låtar där Marre sjunger åt mig så är det med ord!

Tack för lyssningar
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion