Forum > Demolåtar

stajo&Marruschkka - My Life

<< < (8/12) > >>

Marruschkka:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 31.03.2010, 00:25:35 ---(ver 2)
Intressant låt, väldigt annorlunda mot för det man normalt hittar på KR. Skön lyssning, välbalanserad mix. Snyggt akustiskt komp med luft. Marre sjunger känslosamt och väldigt passande. Kul effekt när stämmorna kommer in i stereo.
Har lite synpunkter på eq. Det låter som att det saknas diskant på kompet, och att elbasen kanske är lite kraftig. Men skönt att höra en mix som inte är sönderkomprimerad. :)

--- Slut citat ---

Tackar, blir alltid så glad över ditt beröm :D

Var är du Stajo, massor av fin feed-back här..ho ho? :unsure: :rolleyes:

Maria

Emulator:
Lord of the strings är tillbaka med an ballad. Fanken stajo, skulle kunna tåla en hel del mer stråkar kanske? :D

Gillar detta. Snygga melodier, fläckfritt arr.

Och sången. Marre, detta måste vara det bästa (eller kanke näst bästa? ;) ) du har varit med i på KR, by far. Det hörs direkt att det är en melodi som du gillar, och har repeterat in snyggt. Du kommer verkligen till din fulla rätt, och kraftfullheten i rösten ligger där latent och  blixtrar bara till lite grann. Så så så snyggt. "power is nothing without control" vettu, och här stämmer det in så otroligt bra. Så måttfullt, smakfullt och snyggt levererat.

Jag vill höra dig på mer sånt här, skitbra!

Hoppas ni gör mer collabs, för detta va skitbra, det passar som handen i handsken, majonäs till räkorna, ketchup till korven, chokladsås till....ja. ni vet.

BRA!

stajo:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 31.03.2010, 12:07:59 ---
Intressant låt, väldigt annorlunda mot för det man normalt hittar på KR. Skön lyssning, välbalanserad mix. Snyggt akustiskt komp med luft. Marre sjunger känslosamt och väldigt passande. Kul effekt när stämmorna kommer in i stereo.
Har lite synpunkter på eq. Det låter som att det saknas diskant på kompet, och att elbasen kanske är lite kraftig. Men skönt att höra en mix som inte är sönderkomprimerad. :)

--- Slut citat ---

Tackar, blir alltid så glad över ditt beröm :D

Var är du Stajo, massor av fin feed-back här..ho ho? :unsure: :rolleyes:

Maria

--- Slut citat ---

Maria jag är ju här alldeles bredvid någonstans i syberrymden ;). Nåväl jag har bara missat ett par kommentarer minsann...  :P

stajo:

--- Citat från: Kornstad skrivet 29.03.2010, 10:07:17 ---Det blev mycket bättre nu! Snyggt jobbat!
 :)

--- Slut citat ---

Tack, jag tog faktiskt till mig det du sa :)

stajo:

--- Slut citat ---
What annorlunda, är det inte en typisk stajo ballad extra kryddad med Marre ;). Kul att du tycker gitarren funkar, jag har lite dåligt självförtroende vad gäller den manicken, dock är den lite otight och har planerat lägga om den i påsk, det hörs nog inte så mycket för den är lite tyst. Saknas diskant hm, skall kika lite på det. Ja basen blev kraftig fast mjuk va? Jag experimenterade med en synthbas som jag tog frestless på från guitarrigg och bouncade ner den och sedan tog jag frestless ännu en gång på den. Den är endast frestlessad... eller vad man säger, en gång i första versionen så jag var nyfiken på om någon skulle kommentera det och du är faktiskt den första. Tycker själv den låter mer som en elbas nu dock. Jag är kluven :).
För att få fram dynamiken i M's röst ville jag inte komprimera för mycket.
Tack för komments :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion