Forum > Demolåtar
stajo&Marruschkka - My Life
Marruschkka:
--- Citat från: stajo skrivet 25.03.2010, 20:45:22 ---
--- Citat från: Kornstad skrivet 24.03.2010, 23:26:31 ---Skön låt!
Du kunde nog släppa fram sången en aning till i mixen.
Cool idé i refrängen med de pannade stämmorna som möter upp. Gillas!
Jag gillar Marru's röst till denna låten. passar riktigt bra tycker jag.
--- Slut citat ---
Tack, tycker det blev cool med panorering av stämmor, roligt att du gillar låten och sången, lite småfix kvar här bara :rolleyes:
--- Citat från: cykeln skrivet 25.03.2010, 20:58:11 ---Fin låt!
Klassisk ballad - lite 60-tal.
Kul att höra Marre i denna form!
Bra sjunget, skön känsla!
Gillar definitivt detta
Bra båda!
--- Slut citat ---
Visst känns den klassisk ballad denna, lite igenkänningsfaktor här, den fastnade direkt, melodin här, är nog ett gott tecken ;) Tack snälla du för dina ord!
--- Citat från: asti skrivet 25.03.2010, 21:39:41 ---Snygg ballad! Gillar arret med stråkarna och blåsinstrumenten!
Bra sång med fin inlevelse av Marre, men volymnivåerna är lite ojämna!
Ibland försvinner nästan sången, så det kunde nog behöva rattas en del där!
Tycker också att vissa slag på virvelkaggen är aningen för starka.
Lyckat samarbete tycker jag.
--- Slut citat ---
Så roligt att du tycker det är ett gott samarbete Asti, det tycker jag med, vi har jobbat ihop med en annan fin ballad oxå, Why, den blev inte dålig den heller, Stajo kan sina ballader :P Tack!
--- Citat från: uriah skrivet 25.03.2010, 22:08:10 ---Lite ojämna nivåer här och där,så det finns lite att jobba på,men annars jättefint.
Får ganska mycket 50 tals raggarballads kännsla av det här och hade det inte varit för
det lite modernare soundet,så skulle det kunat vara ett av soundtracken till American Graffiti eller varför inte Grease ?? :lol:
OM du jobbar lite på att fixa nivåerna och då särskillt på sången och kanske lägger ner lite tid på att hitta mer 'Gammla trummor'
Så sväljer i alla fall jag detta med hull och hår... ;)
--- Slut citat ---
HA HA HA..raggar-ballad á la Grease, den var riktigt kul :lol: Fast den kan nog låta lite amerikanskt små-smörig, fast jag slörpar gärna i mej sånt emellanåt ;)Kul att den hittar hem hos dej, snart ska du få svälja den med hull & hår, om jag känner Stajo rätt!
--- Citat från: Tokai skrivet 26.03.2010, 21:55:44 ---Det är smakfullt. Allt låter rätt. Ljudbilden homogen, trummorna känns helt rätt i sammanhanget. Svår konst, detta.
Marre sjunger mycket bra med känsla och dom rätta betoningarna - svagt starkt. Kalas! Dynamiskt, ja, men kan nog hållas ihop lite med comp.
Men kan inte låta bli att tycka att låten känns otroligt välbekant. Är det inte nån hitlåt från 80-talet som känns igen?
--- Slut citat ---
Åh, så fina ord, värmer verkligen Tokai, det finns en sån feeling i de här harmerna, så den känns..lätt att sjunga, fast jag var förkyld när vi började, fick ta nån del i taget, vartefter rösten kom tillbaka, så Stajo fick lite pussel här. :unsure: ;) Det grejar han snart!Tack.
Eko:Du outtröttlige, engagerade musiker, som alltid bryr dej och vill få till bästa resultat, tack för att du bryr dej så mycket och kommer med fina förbättringtrix-tips i mixeriet :wub:
Uppskattas verkligen.
Tack oxå Divi för din fina kommentar, den här låten fastnar, inte tu tal om det.
Fortsättning följer, riktigt spännande hur slutresultatet blir, heja dej Stajo!
Maria
--- Slut citat ---
stajo:
ny version: http://www.box.net/shared/6m4jlmpqdv
har försökt flytta fram Maria lite och bak det andra lite, ändrat lite volymer men inte normaliserat ännu.
Imponerande att höra att virveltrumman var lite högre på vissa ställen, och ja det var den ju :).
Har bytt flöjt och flyttat upp en oktav.
Någon som hör någon skillnad?
Gurano:
Mycket bättre nu tycker jag. Bra musik och bra sång! Inte ett öga är torrt. :)
Tycker att trumbraket är lite mesigt vid 1,17. Lite 2a smågrejor kan man oxå fixa till om man vill, men på det stora hela är det riktigt bra.
Ha det gott
Gurano
Marruschkka:
--- Citat från: Gurano skrivet 27.03.2010, 19:56:32 ---Mycket bättre nu tycker jag. Bra musik och bra sång! Inte ett öga är torrt. :)
Tycker att trumbraket är lite mesigt vid 1,17. Lite 2a smågrejor kan man oxå fixa till om man vill, men på det stora hela är det riktigt bra.
Ha det gott
Gurano
--- Slut citat ---
Inte ett öga torrt, hörde vi, men då har vi väl lyckats Staffan?! :D Tack Gurano för uppbygglig kritik!
Jag tycker oxå ljudbilden är mycket bättre nu, men fortfarande så sjunker sångvolym vid 2:42..du kanske vill ha det så mr Stajo? :)
Annars så älskar jag den här balladen, så är det bara :rolleyes:
Maria
clavinova:
Har lyssnat och stordiggat! Marre sjunger kanonbra här på denna kanonlåt. Försätts i en väldigt trevlig stämning och därmed kommenterar jag inte heller mixen, för den är alldeles tillräckligt bra för min del.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida