Forum > Demolåtar

stajo&Marruschkka - My Life

<< < (4/12) > >>

Eddi:

--- Citat från: stajo skrivet 26.03.2010, 19:11:27 ---
--- Citat från: asti skrivet 25.03.2010, 21:39:41 ---Snygg ballad! Gillar arret med stråkarna och blåsinstrumenten!
Bra sång med fin inlevelse av Marre, men volymnivåerna är lite ojämna!
Ibland försvinner nästan sången, så det kunde nog behöva rattas en del där!
Tycker också att vissa slag på virvelkaggen är aningen för starka.
Lyckat samarbete tycker jag.

--- Slut citat ---

Jepp ojämna nivåer, blir nog en hel del processande och klippande för att få samma nivå rakt igenom, skall på att i helgen.
Virvelkaggen, bara på vissa ställen då? Skall kolla.
Tack för komments.

--- Slut citat ---
Normalisera!

stajo:
tjena jag är inte så haj på detta får jag erkänna.
Vad jag förstår så innebär normalisera att jag lyfter det starkaste partiet i ljudfilen till 0 db. Om då ljudfilen spänner över hela låten så kommer ju några delar fortfarande vara lägre i nivå jämfört med andra. Speciellt om den ljudfil jag fått egentligen består av många klipp men nu är ihopklippt och skickad till mig.
Jag måste väl klippa de olika delarna och normalisera dem en och en för att de skall få samma nivå, eller är det något jag missförstått?

Tokai:
Det är smakfullt. Allt låter rätt. Ljudbilden homogen, trummorna känns helt rätt i sammanhanget. Svår konst, detta.
Marre sjunger mycket bra med känsla och dom rätta betoningarna - svagt starkt. Kalas! Dynamiskt, ja, men kan nog hållas ihop lite med comp.
Men kan inte låta bli att tycka att låten känns otroligt välbekant. Är det inte nån hitlåt från 80-talet som känns igen?

stajo:

--- Citat från: Tokai skrivet 26.03.2010, 21:55:44 ---Det är smakfullt. Allt låter rätt. Ljudbilden homogen, trummorna känns helt rätt i sammanhanget. Svår konst, detta.
Marre sjunger mycket bra med känsla och dom rätta betoningarna - svagt starkt. Kalas! Dynamiskt, ja, men kan nog hållas ihop lite med comp.
Men kan inte låta bli att tycka att låten känns otroligt välbekant. Är det inte nån hitlåt från 80-talet som känns igen?

--- Slut citat ---

Det var en trevlig recension att läsa. :) 80-talet var nog det årtiondet som jag mest aktivt lyssnade på musik så det är mycket möjligt att man omedvetet för med sig slingor därifrån. Om inte annat så blir det en hitlåt från 10-talet... ;)
Tack Tokai :)

Eddi:

--- Citat från: stajo skrivet 26.03.2010, 21:43:12 ---tjena jag är inte så haj på detta får jag erkänna.
Vad jag förstår så innebär normalisera att jag lyfter det starkaste partiet i ljudfilen till 0 db. Om då ljudfilen spänner över hela låten så kommer ju några delar fortfarande vara lägre i nivå jämfört med andra. Speciellt om den ljudfil jag fått egentligen består av många klipp men nu är ihopklippt och skickad till mig.
Jag måste väl klippa de olika delarna och normalisera dem en och en för att de skall få samma nivå, eller är det något jag missförstått?

--- Slut citat ---
Markera spåret och välj alla delar med högerklick och normalisera rubbet. Oftast funkar det bra - gör en kopia av spåret först så att du inte gör bort dig.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion