Kontrollrummet

Asti - Something happening to me

gäst · 20 · 2246

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
Fick en låtidé, som jag gjorde ett utkast till! Något att putsa på eller tråkigt? Tar gärna synpunkter och kritik på vad som helst!
Ville i alla fall hålla arrangemanget sparsamt och akustiskt.

Titel: Something happening to me
Artist: Asti

http://www.box.net/shared/4rhxl2i6v1


Utloggad Leif

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 393
    • Visa profil
Detta låter fint! Gillar verkligen gitarren! Skitsnygg! Får Simon and Garfunkle-vibbar. Skön, avslappnande låt! Tycker att du ska putsa vidare på den här! Inte alls tråkig i mina öron.

Tack!

https://soundcloud.com/enmansprojektet
https://soundcloud.com/ambivalens1


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Behagligt, Asti.
Jag får lite Scarborough Fair feeling.
Men jag är inte så fan av den EZjazz skarptrumman där.. Den låter lite för mycket "ping".
Kanske en lite mjukare skarpa?

Skön harmoni och låt :)


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ännu en mjuk fin låt (är det nån trend jag missat) superbra gitarrspel bra text och bra sjunget med stämmor och allt det är väl trummorna då kanske igen som spökar lite men å andra sidan gillar jag det där lite avmätta men catchiga liret i bakgrunden. Plus på den här Peter.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Känns som jag har hört den här förr? Alltså väldigt lik nån av dina tidigare?

Gillar gitarren här, den är nästan lite country eller dylikt, utan att bli det.

Behagligt.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Denhär e bra. Gitarren, som redan nämndes, är fin, och melodin. Simon & Garfunkelr skrev Leif.... kanske, jag kommer i alla fall att tänka på Sting.... Dead mans rope. Skön låt i vilket fall som helst, denhär skall du nog jobba vidar på :D

Space
Life is too short to remove USB safely


asti

  • Gäst
Tack för era kommentarer!

Leif: Roligt att gitarrspelet gillas! Simon and Garfuncle-vibbar är ju inte det sämsta.  :)

ydderF: S & G igen! Nej, trummorna är jag inte riktigt nöjd med! Har prövat lite olika varianter, men hittade inget bättre! Får väl leta vidare...

jonnerstone: Ja, det lutar nog åt att jag jobbar vidare med denna lite till.

Eko: Kul med plus för det mesta! Själv hade man väl iofs hellre varit 50- än 50+... :)
       Vet inte om det finns en så´n trend just nu - inte för mig i alla fall. Roligt att du gillar även text och sång!
       Du stärker mina farhågor om trummorna! Bra att få det bekräftat!

Dividend: Jag har kört med lite liknande gitarrspel på en del andra låtar, så du har säkert rätt vad gäller det.
             Vad gäller melodi och harmonier kan jag inte komma på något direkt...... :unsure:
             Nej, country tycker jag inte heller att det här är.

spacetrucker: Sting - ingen av mina favoriter, men jag måste nog kolla "Dead man´s rope" av ren nyfikenhet.  :)

Av kommentarerna att döma känns det som att jag ska lägga lite mer tid på denna och inrikta mig främst på trummorna.
Tack!
/Asti


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
yes snygg gitarr
och harmonier
Alldeles i början och i mellanspel en gnutta S&G
Lite bumblig bas i högtalarna här
Inte är det tråkigt men kanske skulle kryddas lite med någon slags avstickare
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


asti

  • Gäst
yes snygg gitarr
och harmonier
Alldeles i början och i mellanspel en gnutta S&G
Lite bumblig bas i högtalarna här
Inte är det tråkigt men kanske skulle kryddas lite med någon slags avstickare
Ja, jag funderade på en avstickare till Puttgarden nästa helg!  :)
Nej, du har rätt! Jag får nog hitta på ett stick av något slag för variationens skull!
Det där med basen tycker jag är svårt att få rätt nivå på! I lurarna är den inte så stark,
men när jag kollar i t.ex stereon så kan den vara alldeles för dominerande. Får nog skaffa
lurar med bättre basåtergivning.... :unsure:
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Skönt gitarrlir här!
Jag tycker nog att låten känns komplett nu och vill inte att du lägger till mer.
Gillar trummorna, eller sättet de lirar på, men skulle önskat ett softare tillslag med vispen på virveln.

Lyssnade alldeles nyligen på din låt - Not a love song "ohh my love..." och första tonerna i reffen gav hög igenkänningsfaktor, men inte tillräckligt för att det inte skall funka som en "egen" refräng.
Me, Myself & I


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
skitbra !
trummorna kommer in helt rätt, men behöver en gnutta mer 'attityd' soundmässigt.
Pålsi Mon & Artgarf Uncle väldigt närvarande som sagt.. :D


asti

  • Gäst
Skönt gitarrlir här!
Jag tycker nog att låten känns komplett nu och vill inte att du lägger till mer.
Gillar trummorna, eller sättet de lirar på, men skulle önskat ett softare tillslag med vispen på virveln.
Lyssnade alldeles nyligen på din låt - Not a love song "ohh my love..." och första tonerna i reffen gav hög igenkänningsfaktor, men inte tillräckligt för att det inte skall funka som en "egen" refräng.
Eftersom låten är lite kort har jag funderat på ett stick/mellanspel alternativt ett annat, utdraget slut. Får se om det blir av.
Tillslaget på virveln har jag justerat i nästa version - ydderF påpekade också det!
Roligt att gitarrliret gillas!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


asti

  • Gäst
skitbra !
trummorna kommer in helt rätt, men behöver en gnutta mer 'attityd' soundmässigt.
Pålsi Mon & Artgarf Uncle väldigt närvarande som sagt.. :D

Det där med trummor är tyvärr inte min starka sida..... :wacko:
Ja, Simon och Ranunkel satt och lyssnade när jag spelade in låten, men hade svårt att hålla tyst - satt och prasslade med sina godispåsar!  :rolleyes:
Paul Simon var förr en av mina husgudar, så det har kanske satt sina spår!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
tycker visst att du har känsla för trummor - slagen sitter precis där man vill ha dem, de låter bara för tunna....kanske lite rymdklang å mer bas skulle hjälpa.


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Det här låter grymt skönt Asti... Snyggt lirat & sjunget.. Jag gillar verkligen detta!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


asti

  • Gäst
tycker visst att du har känsla för trummor - slagen sitter precis där man vill ha dem, de låter bara för tunna....kanske lite rymdklang å mer bas skulle hjälpa.
OK, får testa lite......tack för tipset!


asti

  • Gäst
Det här låter grymt skönt Asti... Snyggt lirat & sjunget.. Jag gillar verkligen detta!!
Roligt! Tackar!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Underbart på alla sätt. En riktig go´bit!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google