Forum > Färdiga produktioner

Rattlebike - Sixes and seven (Goodbye Abbey Road)

<< < (3/9) > >>

cykeln:

--- Citat från: Dividend skrivet 24.03.2010, 00:51:36 ---Guldstjärna för den här :)

Är inte McCartney adlad? Tycker det här är lika bra.. Du och rattle får bli grevar eller nåt, om ni spelar det här för kungen, eller hur man går tillväga för att blir adlad.

Jaja, veti nte ens vad som kan förbättras, för har aldrig gjort nåt liknande. Jo, förresten ett (akustiskt) arr för nån Beatleslåt (Let it be), när jag var yngre och den här ligger väl i krokarna kring den låten, Hey jude osv. Eller, tja..

Jättebra, faktiskt..

--- Slut citat ---
Vi tackar och bugar!
Att ligga i krokarna där känns bara bra.
Skulle vara kul att höra dig ta ett gå på B!

cykeln:

--- Citat från: Eko skrivet 24.03.2010, 01:55:40 ---Ja det var en fin hyllning till en era. Personligen tycker jag att Paul och George är lite för försiktiga och Ringo också när jag tänker efter - det hela blir lite tunt instrumentalt. Rösterna är bra och alla stämmor sitter utom på första "place" där. Bra harmonivändningar i slutet. Även plockguran om än som sagt lite väl försiktig.

--- Slut citat ---
Tnx
Lite försiktig ska man vara på klassisk mark men det är ju förstås inte meningen att det ska låta tunt
Noterar trummor, plocken och place inför v2

Tokai:
Alltid lika spännande vad som kommer upp den här gången... Misstänker Beatles.

Var är basen i början? Funkar inte hos mig.
När den kommer in för basig, mer snärt
Duosången är nog för löst hållen. Bättre att skippa.
Upptäckte just nu att det inte är dubbat. Men ändrar inte i saken.
Ett stort problem som jag upplever i låten är användadet att G ackordet. Låter går i C dur, men vers och refr avslutas i G-dur. Tycker det är lite typisk vistradition och inte pop som Beatles. Dom hade nog gjort hellre ett H7 eller G#, G+  eller nåt mer spännande.
Versen gillar jag inte så mycket, påminner om den där populära sången på 60-talet som jag glömt bort namnet på men handlar om en snubbe som åker till Frankrike...
Refrängen känns mer the real thing.

cykeln:

--- Citat från: Åsa skrivet 24.03.2010, 20:04:58 ---jadå, jag gillar den här med :)
Slås av hur bra era röster passar tillsammans, ni sjunger jäkligt bra båda två och så gillar jag ert engelska uttal!
Lurar mina öron mig eller ligger Rattle mer till vänster än Biken till höger (förstår du hur jag menar?) och kanske lite lägre i nivå också? KAN vara mina öron som luras, jag tänkte på det iaf så jag kan ju nämna det. Det är bättre flyt på andra refrängen än första, ni började bli varm i kläderna där låter det som :)
När det gäller själva instrumenteringen kan jag ju inte komma med så mycket, tycker introt låter lite stelt men sen när det ökar på så blir det bra :) Superfina stämmor var det också. Skön låt, gillas!

--- Slut citat ---
Hej, har inte vi setts förut?  :D
Oj oj det var fina ord - tack! Det stämmer att R är vänster och B ligger på höger sida.
Ja det tar lite tid för oss att värma upp rösten
Då får stämmorna ligga kvar.
Kul att du gillar låten - det gör jag med faktiskt

cykeln:

--- Citat från: asti skrivet 24.03.2010, 20:21:18 ---Charmig 60-tals hyllning! Gillar speciellt harmonierna i refrängen och stråkarret.
Sången blir lite för stark i vissa partier när ni sjunger båda, tycker jag. Tror att nivåerna där kan behöva ses över lite.
Många finurliga anspelningar på Beatles-låtar!  :)

--- Slut citat ---
OK sången noteras på att göra listan
Tänkte ha en tävling på insidan av epomslaget där det gäller att lista ut alla anspelningar  :)
Charmig tas som positivt av bandet
Tack för lyssning och synpunkter

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion