Kontrollrummet

Clav Inovation - Konstigt (nu en svit)

gäst · 18 · 2176

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clavinova

  • Gäst
Synth's senaste fick mig att utforska den elektroakustiska sidan av skapandet.

Varde ljud och ut kom detta:

http://www.box.net/shared/smo3emlhl9

Ett slags ouvertyr till de elektroniska riddarna.

Normalt? Nej. Njutningsbart? Bitvis, kanske. Annorlunda? Absolut! Kul att göra? Check!

Frågan är om det "bara" är skumt, eller om det är "bra" skumt?

Tillagt 23/3.

Ouvertyren blev istället huvudsatsen och har nu kompletterats med intro och slut.

Introt: http://www.box.net/shared/2km0xtu8a6

Slutet: http://www.box.net/shared/rtmdfj1yor

Ta det inte på för stort allvar bara.
« Senast ändrad: 23.03.2010, 09:17:49 by clavinova »


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil


Skulle ju funka till denna..riktigt creepy film...hu...

Edit:Skruva ner ljudet och lyssna på Calv Inovations musik..passar sjukt bra ...
« Senast ändrad: 22.03.2010, 21:58:30 by Clemens »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jo den var kul skulle alla gånger ha kommit högt på märklighetsfestivalen. Bra ljud och jo både njutningsfull och överraskande.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det här var ba skumt. Och en del skoj eller skrämsel på samma gång.
Det där med rysarfilm var en bra idé tycker jag.  B)

And it is from Clav Inova-tion!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


clavinova

  • Gäst

...

Skulle ju funka till denna..riktigt creepy film...hu...

Edit:Skruva ner ljudet och lyssna på Calv Inovations musik..passar sjukt bra ...

Tack Clemens! Kombon blev ju ganska ruggig, bra tänkt där!

Jo den var kul skulle alla gånger ha kommit högt på märklighetsfestivalen. Bra ljud och jo både njutningsfull och överraskande.

Tack Eko! Märklighetspotentialen är helt okej, håller med där.

Det här var ba skumt. Och en del skoj eller skrämsel på samma gång.
Det där med rysarfilm var en bra idé tycker jag.  B)

And it is from Clav Inova-tion!

Tack MaxB! Och inte minst tack för namnet!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
:lol:

Sitter och småflinar genom hela den här. :) Väldigt skön låt, speciellt i partiet med kvinnan som sjunger staccaton :)

Inte skräckfilm, kanske vissa partier, väldigt harmoniskt, och intressanta detaljer.
Trevligt, trevligt!
https://soundcloud.com/user7789882


clavinova

  • Gäst
:lol:

Sitter och småflinar genom hela den här. :) Väldigt skön låt, speciellt i partiet med kvinnan som sjunger staccaton :)

Inte skräckfilm, kanske vissa partier, väldigt harmoniskt, och intressanta detaljer.
Trevligt, trevligt!

Tack Dividend! Vad kul att kunna glädja en medmusikant med lite mer ovanliga ljud, rytmer och stämningar.


Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
Trevligt !
Tjejkören gillar jag!
http://web.me.com/julle128



Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Konstigt jag brukar får den påverkan på andra ha ha med min musik! :D
Ganska skum men intressant låt du har fått till gillar ditt lekande. :)


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Ojoj.. man blir ju yr i bollen... väldigt bra dehär. Allra bäst gillar jag slutet. Sköna ljudbilder. Speciellt i lurar låter detta kanon. Nästan hypnotiskt.

Skumt? Jovisst, bra skumt.
Njutningsbart? I allra högsta grad.
Normalt? Allt är väl relativt

Space
Life is too short to remove USB safely


clavinova

  • Gäst
Synth och Space, tack för lyssning och kommentarer. Den får nu jäsa ett tag innan jag fortsätter med den.


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Hmmmm....... Ja detta är nog inget som jag lyssnar på två ggr, men du har helt klart lyckats få till ett snyggt ljudcollage här.

Lite mörkt skrämmande inledningsvis, men blir sedan ljusare när stackato sången kommer in och man känner sig trygg. Dras dock ner i mardrömmen ett tag igen innan electro trummorna kommer in och skapar en helt annan dimension.

Fräckt med synthen i slutet innan det tonas bort med stackato sången.
Me, Myself & I


clavinova

  • Gäst
Hmmmm....... Ja detta är nog inget som jag lyssnar på två ggr, men du har helt klart lyckats få till ett snyggt ljudcollage här.

Lite mörkt skrämmande inledningsvis, men blir sedan ljusare när stackato sången kommer in och man känner sig trygg. Dras dock ner i mardrömmen ett tag igen innan electro trummorna kommer in och skapar en helt annan dimension.

Fräckt med synthen i slutet innan det tonas bort med stackato sången.

Tack Kornstad! Om du upplever den som en mardröm, då har jag lyckats! Det var det mörka, hotfulla jag ville ha fram, samtidigt som det ljusa skulle balansera det hela. Kul!


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Symfoniska ljud men …bara väldigt konstigt. Hade det varit lite lite bättre samplade  körer hade jag kanske tyckt annorlunda men framför allt är det som möter en mest bara konstiga ljud.

Sånt här skulle kunna funka om det fanns en melodi som gömde sig någonstans, då är det mesta förlåtet, men det här låter mest bara som en lek med samplingssynth. Kan ju vara kul det med, men inget man kanske vill höra flera gånger.

Ljudmixen är det inget fel på, den har både djup och bredd och saknar frekvenskrockar. Krisp och klarhet, blöt utan att bli såsig.

Edit: missade att du hade flera delar, hade bara laddat ner det i spelaren.
DON'T PANIC


clavinova

  • Gäst
Symfoniska ljud men …bara väldigt konstigt. Hade det varit lite lite bättre samplade  körer hade jag kanske tyckt annorlunda men framför allt är det som möter en mest bara konstiga ljud.

Sånt här skulle kunna funka om det fanns en melodi som gömde sig någonstans, då är det mesta förlåtet, men det här låter mest bara som en lek med samplingssynth. Kan ju vara kul det med, men inget man kanske vill höra flera gånger.

Ljudmixen är det inget fel på, den har både djup och bredd och saknar frekvenskrockar. Krisp och klarhet, blöt utan att bli såsig.

Edit: missade att du hade flera delar, hade bara laddat ner det i spelaren.
Men, det är ju just det som är syftet. Det ska vara lite konstigt och förhoppningsvis lite obehagligt. Uttrycket "lek med samplingsynth" är väldigt relativt, finns mycket musik som kan sägas vara lekt men som icke desto mindre är bra.

Den "musik" jag sysslar med, mer att betrakta som ljudinstallationer, tycks inte höra hemma på kontrollrummet där det mesta bör ha 1. struktur, 2. sång, 3. hitpotential. Ingen av dessa element är i fokus när jag gör musik och kommer heller inte att ha det i fortsättning heller.

Trevlig påsk och tack för lyssning och återkoppling!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Symfoniska ljud men …bara väldigt konstigt. Hade det varit lite lite bättre samplade  körer hade jag kanske tyckt annorlunda men framför allt är det som möter en mest bara konstiga ljud.

Sånt här skulle kunna funka om det fanns en melodi som gömde sig någonstans, då är det mesta förlåtet, men det här låter mest bara som en lek med samplingssynth. Kan ju vara kul det med, men inget man kanske vill höra flera gånger.

Ljudmixen är det inget fel på, den har både djup och bredd och saknar frekvenskrockar. Krisp och klarhet, blöt utan att bli såsig.

Edit: missade att du hade flera delar, hade bara laddat ner det i spelaren.
Men, det är ju just det som är syftet. Det ska vara lite konstigt och förhoppningsvis lite obehagligt. Uttrycket "lek med samplingsynth" är väldigt relativt, finns mycket musik som kan sägas vara lekt men som icke desto mindre är bra.

Den "musik" jag sysslar med, mer att betrakta som ljudinstallationer, tycks inte höra hemma på kontrollrummet där det mesta bör ha 1. struktur, 2. sång, 3. hitpotential. Ingen av dessa element är i fokus när jag gör musik och kommer heller inte att ha det i fortsättning heller.

Trevlig påsk och tack för lyssning och återkoppling!

Hörrdu, det här är skönt och verkligen konstigt , på sitt märkliga vis, och visst hör det hemma på kr..var annars? :unsure: :D

Lyssna på Tsmalmbes senaste låt, oxå kuriöst i sitt slag, fast helt fantastiskt bara. Det måste finnas en bredd på musiken, annars blir man ju helt uttråkad :)

Glad Påsk!

Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


clavinova

  • Gäst
Tack Marre!

Ska lyssna på Tsmalmbe's senaste nu.

Tack detsamm!