Forum > Färdiga produktioner

Clemens- KANYA

<< < (4/8) > >>

Clemens:

--- Citat från: Wernborg skrivet 20.03.2010, 17:05:14 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 20.03.2010, 16:19:52 ---Jodu... :wub:

--- Slut citat ---

Har traumatiska minnen från programmets inledning då programledaren alltid envisades med att tona ner när den goa gitarren kom in.  :D

--- Slut citat ---

He..he.. ja det var alltid en stor besvikelse...

Clemens:

--- Citat från: Tokai skrivet 20.03.2010, 18:02:58 ---Är det här eurodisco? En långsam variant kanske?
Italienskt på nåt sätt, sentimentalt, melodisk, kanske lite franskt också. Häpnansväckande banala harmonier men sitter gött som grädden på en Irish coffe!
Fett ljud tycker jag, baskaggen levererar det den ska, sidechainging? har inte testat men innebär i princip att baskaggen plockar bort bastoner när baskaggen slår, ett måste inom eurodisco tror jag...

--- Slut citat ---

Halloj!

Vet inte vad det är för musikstil egentligen  :D Kul att du nämner att det låter lite "Franskt", har nämligen lite i tankarna att testa sång på franska...har ett par kontakter i Frankrike..blir lite jobbigt bara med ev språkförbistring..men kanske gör ett försök..jo var inne på sidechain.. men basen som ligger har rejält dålig attack så det föll platt..Harmonierna följer Fransk industristandard och dessa får man icke avika från  :D
Thank You!  :)

asti:

--- Citat från: Clemens skrivet 20.03.2010, 20:39:14 ---
--- Citat från: Tokai skrivet 20.03.2010, 18:02:58 ---Är det här eurodisco? En långsam variant kanske?
Italienskt på nåt sätt, sentimentalt, melodisk, kanske lite franskt också. Häpnansväckande banala harmonier men sitter gött som grädden på en Irish coffe!
Fett ljud tycker jag, baskaggen levererar det den ska, sidechainging? har inte testat men innebär i princip att baskaggen plockar bort bastoner när baskaggen slår, ett måste inom eurodisco tror jag...

--- Slut citat ---
Halloj!
Vet inte vad det är för musikstil egentligen  :D Kul att du nämner att det låter lite "Franskt", har nämligen lite i tankarna att testa sång på franska...har ett par kontakter i Frankrike..blir lite jobbigt bara med ev språkförbistring..men kanske gör ett försök..jo var inne på sidechain.. men basen som ligger har rejält dålig attack så det föll platt..Harmonierna följer Fransk industristandard och dessa får man icke avika från  :D

--- Slut citat ---

Jag kan franska - "La tour Eiffel est mon velo"! Kan det va´nå´t?

clavinova:
Haha, det här föll mig på läppen. Det låter som en ganska osannolik blandning av Jarre'ska ljud, Bardska toner och dessutom någon slags fransk stämning i det hela. Snygga ljud, luftig komposition. Gillar pianot som ligger så där diskoschlagerperfekt i mixen.

På den negativa sidan kan jag möjligen tycka att det för ovanligheten skull är för mycket som ljuder bitvis.

Men icke desto mindre gillade jag den.

Omnisphere?

Clemens:

--- Citat från: asti skrivet 21.03.2010, 00:17:51 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 20.03.2010, 20:39:14 ---

--- Slut citat ---
Halloj!

--- Slut citat ---

Jag kan franska - "La tour Eiffel est mon velo"! Kan det va´nå´t?

--- Slut citat ---

"Jag velar om jag skall gå på tur i Eiffeltornet?" :unsure: :wacko:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion