Kontrollrummet

Dividend - The Wind

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
"Cello-pizzicato blitzkrieg!" är arbetsnamnet ;)
Bara ett utkast, men tycker det låter lovande!

INgen gröt. Funderar över idéer här, tar gärna emot tankar och råd om detta. Just nu är det slut med sådana ;)

Går det ens att lyssna på?

Tack för åsikter!
Per
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Fråga: Går det att lyssna på?
Svar: ja
Är det gröt?
Svar: Nej, men jag äter havregrynsgröt varann dag, bra för kolestrolen sägs det

Får se nu pizzicato är snabba fioler väl
Får se om jag lärt mig nåt...

Hör väl inget sånt eller så får jag bakläxa.

Ordet blitxkrieg får mig att tänka på Beethoven, nåt bombardiskt. Nä det var inget skämt.
Menar nåt hotfullt, aggresivt. Kanske vill jag ha det så. Hör i början pukor. Mer sånt dramatiskt.
Du är oförtröttlig. Fattar inte att du komponerar stycke efter stycke hela tiden. Mig skulle det ta ett halvår att få till hälften av du gör. Men du har ju rutin och dom rätta prylarna. När du bara testar nåt låter det färdigt i mina öron.
Detta kan bli nåt helt klart, tror jag


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Fråga: Går det att lyssna på?
Svar: ja
Är det gröt?
Svar: Nej, men jag äter havregrynsgröt varann dag, bra för kolestrolen sägs det

Får se nu pizzicato är snabba fioler väl
Får se om jag lärt mig nåt...

Hör väl inget sånt eller så får jag bakläxa.

Ordet blitxkrieg får mig att tänka på Beethoven, nåt bombardiskt. Nä det var inget skämt.
Menar nåt hotfullt, aggresivt. Kanske vill jag ha det så. Hör i början pukor. Mer sånt dramatiskt.
Du är oförtröttlig. Fattar inte att du komponerar stycke efter stycke hela tiden. Mig skulle det ta ett halvår att få till hälften av du gör. Men du har ju rutin och dom rätta prylarna. När du bara testar nåt låter det färdigt i mina öron.
Detta kan bli nåt helt klart, tror jag


Tjena. Pizzicaton är när man "knäpper" strängarna på sin cello :) Kommer inte ihåg vem som hittade på det men det var ganska sent.
Sant om beethoven, till och med den symfoni som förknippas med "fred" o dyl (men egentligen är en dryckesvisa), alltså 9:an, får mig att tänka på krig i vissa delar. Speciellt 5:an, tror han dedicerade den till Napoleon, eller om det var 3:an.

Tack för åsikter, och att du tror det kan bli klart. Sitter väl 3 timmar varje kväll, ibland tidigare (och längre) beroende på hur mycket annat som vill ha uppmärksamhet ;) Inte svårt att bli "effektiv" då... Kanske, har altlid varit snabb att skriva musik, oftast kommer allt på 1 timme (som med den här), men fler fel och "gröt" var det förr då...

Tack för lyssning!
https://soundcloud.com/user7789882