Kontrollrummet

Kontrollrummet testar nya färgsättningar

Omröstning

Hurudan layout skall vi ha på KR?

Den gamla "traditionella"
Den nuvarande "capuccino"
Någon helt annan!
Det gör ingen skillnad

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

Hej på er,

KR testar lite nya färger och färgteman. Ingenting är slutligt, utan vi väntar på diskussion och kommentarer. Tanken är att få en sida som är "lättare" att se på. Tidigare har jag hört kommentarer om att kontrasten på sidan gör den tungläst. Och att den svarta delen ser ut som bildäck.

Så, låt höra vad som är bättre, eller sämre!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Sku det gå att testa på nåt sätt, vet ju int vilka komponenter färgändringen gäller.

Gissar att det är du som har hand om färgkoderna så hurskulle en sånhär tanke vara typ:

Onsdag = brun
Torsdag = blå
Fredag = pink
Lördag = grön

och sen en liten omröstning och det är klappat o klart! :D


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tsmalmbe

Det som alltså har ändrat är:
* Ramen runt själva innehållet
* Bakgrundsfärgen på sidan

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Är bakgrundsfärgen den där "asfalten", så den e väl fortfarande svart eller...
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
och det var ljus :D
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ramen blev lite förlamad, syns bara kors i hörnen nu? Kanske meningen? Ljus färg e nog bättre än aasfalten
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


KillwithSkill

  • Gäst
Nån som komer ihåg 99musik innan det blev ihopslaget?
Då kunde man välja design. Tror det var 3 st olika. Om det inte är för resurskrävande så kan ju det vara ett alternativ?
Annars så tycker jag det serr bra ut, svart vitt & grått. Rent å snyggt överskådligt. Men är det som du säger att kontrasten gör det tungläst för vissa så får man väl testa sig fram.


Utloggad tsmalmbe

Då kunde man välja design. Tror det var 3 st olika. Om det inte är för resurskrävande så kan ju det vara ett alternativ?

Forumet är otroligt mycket modifierat från originalet. Och det betyder att templaten som vi ser nu är en del av de modifikationerna. Att uppdatera en annan template att inneha alla de funktionerna som den nuvarande har, är ett verkligt stort jobb. Nån med mycket fritidsproblem får gärna åta sig saken, no prob, men jag är "lite" upptagen med en hel del annat angående KR, så jag kommer inte (inom närmaste halvåret) göra nåt åt saken. Kanske sen då utvecklandet stannar upp, och stabiliseras. Möjligen.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Om vi väljer mella det som var och det som är nu så röstar jag definitivt på den nuvarande ljusa versionen. :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tsmalmbe

Nå, vi börjar med att köra en riktgivande röstning om de här alternativen då!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Kolla vikken ledning för capputschinå :D
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
Jag kan bara ana skillnaden och det nuvarande ser bra ut så jag röstade på "det gör ingen skillnad".  :)
Arbetar på XLN Audio


Utloggad tsmalmbe

Det såg ut såhär tidigare:

http://www.webtechnica.net/demoforum/index.php?action=forum;theme=5
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Ärligt talat, båda skinsen är jättefula. Men åandrasidan har jag inte sett nåt annat än jättefula skins till SMF, så det kanske man inte kommer ifrån. Verkligen sämsta sortens Web 1.5-look... Men detta är bättre än det andra, känns iaf en aning mindre vräkigt.


DåligtGehör

  • Gäst
Det känns lugnare så här men just capuccino tycker jag inte stämmer med de andra färgerna. De övriga är ju vitt, svart, grått och blågrått. Jag tror det hade kännts snyggare och mer harmoniskt med någon slags relativt ljus blågrå ram med en lätt betoning på blå.


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
En sak man kan göra med vitt är att istället för att ha den i 240 som är klarvitt som lyser i ögonen, dämpa ner den lite till 220.
Kommer fortfarande uppfattas som vitt, men vara mycket mer vilsamt för ögonen i längden.


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Eh, jag ser faktiskt ingen som helst skillnad mot hur det varit förut??? Inget cappuccino så långt ögat når här inte...
(Och den där webtechnica-länken ser likadan ut som det här forumet.)


Utloggad tsmalmbe

Töm mellanminnet / Empty cache

Shift-reload.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Ah, ok! Då är jag med... :)

Tycker iofs inte att det gjorde så väldans stor skillnad. Huvudproblemet kan jag väl tänka mig är de skarpa kontrasterna mellan svart text och kritvit bakgrund, som kan vara lite jobbig för ögonen, och det är ju likadant här.

Om man måste välja mellan de här 2, så är den gamla snyggare i mitt tycke, men jag skulle nog hellre se nåt helt annat.


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Känns som jag med min lindriga färgblindhet inte ska ha för bestämda åsikter om färgsättning. :) Däremot förstår jag inte "korsen" i hörnen. Fast nu är det ju testfas å andra sidan, så det blir väl lite sånt såhär i början.

Gällande att cappuccino skär sig med resten av layouten: Ja, det gör den, men vi har inte kommit så långt än. :) Logon är under ombyggnad osv, så vad vi än bestämmer oss för att göra så ser vi till att anpassa sådana saker till bakgrundfärgen.


Utloggad tsmalmbe

"Korsen" symboliserar JBLs line-array högtalarstacks, sedda uppifrån. Tänk dig KR's innehåll i mitten - en äkta 4-kanalers "truespace-stereo"-upplevelse är vad KR bjuder på.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
Jag valde den gamla, men det är nog bara en vanesak. "Utseendet har ingen betydelse, det är ju insidan som räknas".
« Senast ändrad: 09.05.2007, 12:42:34 by Bone »
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


DåligtGehör

  • Gäst
Ok då röstade jag den nuvarande fast jag vill som sagt ha något mer passande än den nuvarande cappuccino om man säger så.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag drog min vote på det spelar ingen roll..Men tyvärr det gör det.Det var vilsammare för ögonen förr med den svarta ramen.Jag kan ju iofs ändra ljuset i min skärm så problemet är väl inte o överskådligt..Så egentligen spelar det ingen roll..undrar varför jag skrev nåt överhuvud taget.. :blink:

Kör hårt!

Micael


Utloggad tsmalmbe

Borde helt tydligt ha beskrivit alternativen bättre. För nu är det lite oklart vad det röstas om.

Det stämsta alternativet ur min synpunkt är originalet. Men att rösta på "cappuccino" betyder endast att man röstar på det "nya temat", där vi ännu kan och bör leka med färgsättningen.

Usch, hoppas nån förstår. Som tur var det bara en riktgivande röstning.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
jag måste säga att jag gillade det förra bättre. Det var snyggare... men jag kan hålla med om att det är mer lätt läsligt nu  ^_^
Hälsa sa Hellsa


KillwithSkill

  • Gäst
Ja, det ser lite blaskigt ut nu, men man tänker inte så mycket på det. Mig gör det ingen skillnad. Bara det inte blir signalrosa så.. :)


DåligtGehör

  • Gäst
Cappuccino är blaskigt och inget för riktiga musiker. Alla riktiga musiker dricker Espresso. Cappuccino är för dem som gör musik som låter midi.


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Cappuccino är blaskigt och inget för riktiga musiker. Alla riktiga musiker dricker Espresso. Cappuccino är för dem som gör musik som låter midi.
:D
Egentligen är det väl så att det ska vara bränt bryggkaffe i en gammal sunkig bryggare, där kaffet stått på i timmar....  ^_^
O när det är slut kommer Uno S förbi o samlar slattar i kaffekoppar o micrar varmt igen...