Kontrollrummet

Rattlesnake - Åkermans kulle

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
LÅTNAMN: Åkermans kulle
ARTIST/GRUPP: Rattlesnake
GENRE: Klassiskt
LÅTLÄNG: 5:10
KOMPOSITÖR: Rattlesnake
PRODUCENT: Rattlesnake
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Mitt sjätte "klassiska stycke", om jag räknat rätt. Denna gång blev det inspirerat av svensk och kanske rysk musik under romantiken, den klassiska tidsepok som jag gillar allra mest förutom barocken.

Ja, varför titeln då. Åkermans Kulle heter en plats ett stenkast från där jag växte upp. Åkerman var en major som någon gång lät frakta schaktningsmassor till att göra en kulle i det eljest platta Gästrikland, förmodligen för att rekryterna skulle kunna få öva språngmarsch uppför. Jag har varit där många gånger, åkt skidor och snowracer nerför, och både sprungit och kört bandvagn uppför. Men någonstans mellan snowracer och grönkläder kom jag på en melodi som inte har fått någon kostym förrän nu. Nostalgin (längtan efter platsen för en oskuldsfull barndom) och associationer till militärorkester ledde titeln till Åkermans kulle.

Skulle vara kul om någon ville ägna fem minuter åt detta, och sedan svara på vad som är bra och vad är dåligt. Vad låter midi? Övriga synpunkter och tankar?  :)

(Det är OK att somna till denna, jag gjorde det själv flera gånger under arbetets gång... ;))

DON'T PANIC


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt att du hittar en och annan paus, första efter 60 sekunder. Man måste tillåta instrumenten att inte hela tiden ljuda. Det är en svår punkt vid midi-orkesterskapande, förutom att hitta dynamiken förstås.

Tycker du hittar såväl paus, dynamik som en hel del luft i ditt stycke, och det finns melodier man kan vila i. Tycker överlag att det är bra skapat. Hyfsade instrumentljud också.
« Senast ändrad: 16.03.2010, 01:00:52 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Väldigt fin inledning - vackert, stämningsfullt - en ny morgon
Lite klassiskt/Adagio över det som snyggt avslutas (vid 50) med ett  "modernt" ackord
Temat som börjar vid 1.59 fortsätter den vilsamma känslan
Vid 2.53 smyger försiktigt in ett nytt tema med lite morgonspritt - väldigt snygg gjort
och så avslutningen där temat förstärks av stråkarna i bakgrunden.
Bra instrumentljud - var väl bara någon klarinetton i första partiet som lät lite genomskärande (kan vara högtalaran här)
Bra komposition, gillar särskilt övergången vid 2.53 när ett nytt tema smyger in.
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjoho Skallran.

Riktigt fint detta. Vissa partier i början och under mitten låter lite åt Albioni hållet,några noter samt orkestreringen/sättningen och ljudet.Ljudet på detta alster,är makalöst bra.Jag blev tvungen att slänga på just den nämnda Albioni för att kunna jämföra sounden,fasen rattlet - du är nära här.Mycket snyggt gjort. Större delen av detta alster låter helt klart barock.
Jag sågar inte på nåt utan konstaterar att du syr ihop påsen bra.Vilsamt med de korta pauserna.Det ger nån sekunds eftertanke inför nästa strof,bra.

Mike


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Ett nytt klassiskt stycke från dej, så spännande :D

Har lyssnat nu ett par gånger, delarna sitter fint ihop, introt låter som nämnts, lite Adagio, är nog bas-sättningen där, mycket behagligt att lyssna till, den avslutande tonen 00:49 är lite dissonant i kontexten, men den sticker ut på ett intressant sätt, gillar.
Sen kommer den delen jag fastnat för ordentligt, 00:57-1:47, urvackert och starkt tema här..som jag gått tillbaka till och spelat om och om igen..finns nån värdighet här oxå, underbart. :P

Efter den passagen är det lite adagio igen för att övergå i ett andante vid 2:49, och där börjar det låta lite glättigt, lättare och luftigt. Sen finalen då från 3:29..som i introt..fast det tuffar på lite mer i tempo, speciellt från 4:30, förtätat alltihop, nästan lite sabre dance där mot slutet, snyggt.

Fint jobb du gjort här Roger, grattis :rolleyes:

EDIT: Jag somnade icke, det händer för mycket här :)

/Marre
« Senast ändrad: 16.03.2010, 12:13:54 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


clavinova

  • Gäst
Snyggt och välgjort. Vissa övergångar låter lite onaturligt, "midi". Jag saknar dessutom slagverk, vilka jag tycker hör hemma i detta verk. Är det GPO du kör?


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Skönt att du hittar en och annan paus, första efter 60 sekunder. Man måste tillåta instrumenten att inte hela tiden ljuda. Det är en svår punkt vid midi-orkesterskapande, förutom att hitta dynamiken förstås.

Ja, det är så sant. Jag hade länge lite problem med många instrument på denna låt tills jag kom på att pausera och låta vissa instrument vila ibland. Tack för lyssningen.


Väldigt fin inledning - vackert, stämningsfullt - en ny morgon
Lite klassiskt/Adagio över det som snyggt avslutas (vid 50) med ett  "modernt" ackord
Temat som börjar vid 1.59 fortsätter den vilsamma känslan
Vid 2.53 smyger försiktigt in ett nytt tema med lite morgonspritt - väldigt snygg gjort
och så avslutningen där temat förstärks av stråkarna i bakgrunden.
Bra instrumentljud - var väl bara någon klarinetton i första partiet som lät lite genomskärande (kan vara högtalaran här)
Bra komposition, gillar särskilt övergången vid 2.53 när ett nytt tema smyger in.
Tack så mycket! Ja, träblås är svårt att balansera, de varierar ju en hel del i volym också beroende på register. En del blir starkare högre upp, andra svagare...


Riktigt fint detta. Vissa partier i början och under mitten låter lite åt Albioni hållet,några noter samt orkestreringen/sättningen och ljudet.Ljudet på detta alster,är makalöst bra.Jag blev tvungen att slänga på just den nämnda Albioni för att kunna jämföra sounden,fasen rattlet - du är nära här.Mycket snyggt gjort. Större delen av detta alster låter helt klart barock.
Jag sågar inte på nåt utan konstaterar att du syr ihop påsen bra.Vilsamt med de korta pauserna.Det ger nån sekunds eftertanke inför nästa strof,bra.

Hej Mike,
det var ett tag sedan. Kul att du är tillbaka.
Albioni har jag en skiva av, italiensk barock är ju annars Vivaldi för mig. Men kul att höra! Ska plocka fram skivan, jag lyssnar numer alltid på klassiskt på väg till jobbet.



Har lyssnat nu ett par gånger, delarna sitter fint ihop, introt låter som nämnts, lite Adagio, är nog bas-sättningen där, mycket behagligt att lyssna till, den avslutande tonen 00:49 är lite dissonant i kontexten, men den sticker ut på ett intressant sätt, gillar.
Sen kommer den delen jag fastnat för ordentligt, 00:57-1:47, urvackert och starkt tema här..som jag gått tillbaka till och spelat om och om igen..finns nån värdighet här oxå, underbart. :P

Efter den passagen är det lite adagio igen för att övergå i ett andante vid 2:49, och där börjar det låta lite glättigt, lättare och luftigt. Sen finalen då från 3:29..som i introt..fast det tuffar på lite mer i tempo, speciellt från 4:30, förtätat alltihop, nästan lite sabre dance där mot slutet, snyggt.

Fint jobb du gjort här Roger, grattis :rolleyes:

EDIT: Jag somnade icke, det händer för mycket här :)

Vilken analys, du kan det där med tempobeteckningar hör jag, själv är jag helt lost. Vet bara att tempokurvan för projektet ser väldigt skum ut, tror jag varierade tempot mellan 100 och 123 bpm... :D

Så du somnade inte? Du kanske lyssnade på dan, men efter 23 på kvällen är det sövande med släpiga stråkar kan jag lova.  ;)
Tack för lyssningen!


Snyggt och välgjort. Vissa övergångar låter lite onaturligt, "midi". Jag saknar dessutom slagverk, vilka jag tycker hör hemma i detta verk. Är det GPO du kör?
Tack! Menar du övergångar mellan partier i låten? Det skulle vara väldigt intressant att veta var i låten du reagerar. :)

Jag utelämnade slagverk av fyra anledningar. 1.) Jag är lat. 2.) de tar också processorkraft och den var på upphällningen. 3.) de slagverk jag har känns fjösiga jämfört med de mäktiga från EastWest. 4.) Jag tänkte testa och se hur långt man kommer ändå, om någon saknar slagverk. Vilket ju du gjorde, så nu blev jag fundersam. :huh:  Det finns ju plats för både cymbalsvällningar, timpanivirvlar och smattrande virvlar mot slutet. Ja, kanske blir en V2 vad det lider.  :)

Stråkar, fagotter, flöjt och en tuba är VSL, oboe, horn, klarinett och klockor är GPO. Hade allt som VSL från början, men tyckte inte klangen var så vidare bra på dessa instrument.


DON'T PANIC


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tjusigt Rattle. Men inte somnade jag inte - kunde behövt nåt sövande nu. Tycker faktiskt tvärtom att det var upp-piggande man fick lite bilder om skuttande barn på kullen faktiskt. Tycker att allt låter bra instrumentmässigt men att kanske träblåsarna på slutet har onaturligt stora lungor.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Tjusigt Rattle. Men inte somnade jag inte - kunde behövt nåt sövande nu. Tycker faktiskt tvärtom att det var upp-piggande man fick lite bilder om skuttande barn på kullen faktiskt. Tycker att allt låter bra instrumentmässigt men att kanske träblåsarna på slutet har onaturligt stora lungor.
Tack Eko,
du har en väldigt relevant poäng där med lungorna, känns lite som nybörjarmisstag att ha så långa passager utan paus... :blink: :D Det är tur att det är lätt att fixa till. :)
Kul att du tyckte om det. ^_^

DON'T PANIC


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Snabbintryck.
Man hör att instrumentarsenalen blivit utbyggd. Maffigare, känns (iaf vid inledningen,  som är snygg) att nåt högre stråk är stereo (och inte bara utpanorerat?). Vad använder du för reverb här?
EFter 1½ lyssning tycker jag det är snygg ihopsatt. Börjar vänja mig vid ditt tonspråk, efter många lyssningar av valan (den jag gillar mest). De andra hade jag lite svårt för efter mer än 5 lyssningar. Vet inte varför.. Kanske skall återkomma till dem vid tillfälle.
Snyggt med tremolo-cellos vid välvalt tillfälle(n).

Frånvaron av timpanis och cymbaler, stör mig inte.. MEn det skulle funka som en marsch också, förstås ;) (Väl valda delar)
Återkommer (förmodligen), med tankar om kompositionen, efter fler lyssningar.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Hej Rattle.. (-call me snake)

Kul med ett klassiskt stycke. Jag gillar återhållsamheten det är inte sådär svulstigt som det gärna blir när man lägger vantarna på en orkesterplugg i början. Det är nog mest GPOljuden som jag vänder mig emot. Tycker stråkarna låter bra, men oboen och hornet känns lite midiaktiga speciellt när de håller ut de långa tonerna. HAr lite svårt för stacattostråkarna på slutet också. De låter konstruerade vet inte varför men gissar att man spelar uppe ller nerstråk när man spelar så där och det låter bara som nerstråk hela vägen. Vet inte hur man gör det där snabba stråkstacattona när man spelar egentligen-. (Skall fråga min Cellolärare)
Annars är det snyggt genomtänkt, musikliskt, livligt och bra.  :)


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil

Man hör att instrumentarsenalen blivit utbyggd. Maffigare, känns (iaf vid inledningen,  som är snygg) att nåt högre stråk är stereo (och inte bara utpanorerat?). Vad använder du för reverb här?

Ja, stråkarna är stereosamplade, det märker man ibland lite väl tydligt. Stor skillnad mot GPO. Men det går att snäva in stereobredden om man vill. Jag kör med SIR1, och impulsefilen är från ett "1400 seat audiatorium"...

EFter 1½ lyssning tycker jag det är snygg ihopsatt. Börjar vänja mig vid ditt tonspråk, efter många lyssningar av valan (den jag gillar mest). De andra hade jag lite svårt för efter mer än 5 lyssningar.

Jag vet att vi vill väva melodier ganska olika, och Åkerman är väl ganska typiskt mitt synsätt, med inte alltför stora intervall mellan tonerna och inte alltför våldsamma förändringar i övrigt heller... Valan (som jag nog också gillar mest) är väl den som är den udda fågeln, med halva takter och lite plötsliga ljud. Men du kanske menar instrumentering, spelstil och sådana saker?

Tack för analysen så långt, och du får gärna kommentera mer. :)

DON'T PANIC


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Hej!

Villket fint och välkomponerat stycke. Alltså mitt första intryck var att instrumenten låter mycket bra. Visst, på sina ställen kan man ana att det är Midi, men det är inte många ställen. Vad har du använt?

Låten påminde mig av "Gattaca" Soundtracket, ifall du känner till den. Iaf i början-mitten av låten. Alltså, inte att melodierna är lika eller så, men en lika lugn och harmonisk stämning på något sätt.  :-) (
).

Vad jag tror skulle kunna förbättras är dynamiken. Så att man får in mer "vågrörelse" i låten och som gör att något av instrumenten sticker ut mer då och då.

Frånvaro av cymbaler och timpanis stör mig inte heller.

Mycket bra låt!


www.alatarmusic.com


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil

Det är nog mest GPOljuden som jag vänder mig emot. Tycker stråkarna låter bra, men oboen och hornet känns lite midiaktiga speciellt när de håller ut de långa tonerna.

OK, jag vet att du har välkalibrerade öron för sånt, så det tackar jag för.

Ja, GPO är väl inte det bästa som finns, men det finns ett stort urval instrument att välja på med olika karaktärer. VSL SE har bara ett av varje, och en del är inte så lyckade. Oboen skär genom märg och ben, medans klarinetten är alldeles för mjuk. Och hornen har väldigt skarpa gränser mellan velocitylagren, så att det är svårt att göra volymsvällningar... Men jag kanske har något annat att testa istället.

HAr lite svårt för stacattostråkarna på slutet också. De låter konstruerade vet inte varför men gissar att man spelar uppe ller nerstråk när man spelar så där och det låter bara som nerstråk hela vägen. Vet inte hur man gör det där snabba stråkstacattona när man spelar egentligen-. (Skall fråga min Cellolärare)
Annars är det snyggt genomtänkt, musikliskt, livligt och bra.  :)
Jag ser framför mig fiolspelare med ett väldigt upp-och-nervevande vid staccatospel, och staccatot tror jag själv väljer varannan upp resp ner. Men då det bara finns en sampling av varje blir det lätt maskingevär av det hela om man inte dessutom varierar anslagsstyrkan. Men jag håller med dig om att legatostråkarna är VSL's styrka, inte staccato. På vissa toner finns dessutom "lustiga" artefakter, såsom att violan har hörbart olika pitch på upp och nerstråk , och att cellon har ganska olika panorering. Är inte helt nöjd med VSL, trodde nog att det inte skulle finnas såna slarvfel i ett så renommerat bibliotek. Och dessa fel lär då även finnas i 50 000 kr-varianterna... :o

Tack för lyssning och comments.  :)
DON'T PANIC


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Det är nog mest GPOljuden som jag vänder mig emot. Tycker stråkarna låter bra, men oboen och hornet känns lite midiaktiga speciellt när de håller ut de långa tonerna.

OK, jag vet att du har välkalibrerade öron för sånt, så det tackar jag för.

Ja, GPO är väl inte det bästa som finns, men det finns ett stort urval instrument att välja på med olika karaktärer. VSL SE har bara ett av varje, och en del är inte så lyckade. Oboen skär genom märg och ben, medans klarinetten är alldeles för mjuk. Och hornen har väldigt skarpa gränser mellan velocitylagren, så att det är svårt att göra volymsvällningar... Men jag kanske har något annat att testa istället.

Tror du detta är specifikt för vienna SE eller blir det bättre med dyrare vienna-bundles? (Har tänkt köpa den och Asti också (tror jag) under mars) så det är vettig kritik isåfall ;)

Citera
Jag ser framför mig fiolspelare med ett väldigt upp-och-nervevande vid staccatospel, och staccatot tror jag själv väljer varannan upp resp ner. Men då det bara finns en sampling av varje blir det lätt maskingevär av det hela om man inte dessutom varierar anslagsstyrkan.

Finns det inga 3way round robins? Det finns i ewql, och gör det enormt bättre än Up Down Staccatos (eller enkel-samplade).. Det tror man inte, men 3 är tydligen det som lurar hjärnan ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Hej!

Villket fint och välkomponerat stycke. Alltså mitt första intryck var att instrumenten låter mycket bra. Visst, på sina ställen kan man ana att det är Midi, men det är inte många ställen. Vad har du använt?


Hej Alatar,
Ja, att helt dölja midi-ursprunget är väldigt svårt, men jag försöker ha som mål att lyckas med det.

Det är Vienna Symphonic Library Special edition och Garritan Personal Orchestra 4 jag har använt.
Låten påminde mig av "Gattaca" Soundtracket, ifall du känner till den. Iaf i början-mitten av låten. Alltså, inte att melodierna är lika eller så, men en lika lugn och harmonisk stämning på något sätt.  :-) (
).

Alltid lika roligt att få sådan feedback. Nej, jag hade inte hört den musiken, men jag gillar den och hör en del likheter som du säger. :)


Vad jag tror skulle kunna förbättras är dynamiken. Så att man får in mer "vågrörelse" i låten och som gör att något av instrumenten sticker ut mer då och då.

Frånvaro av cymbaler och timpanis stör mig inte heller.

Mycket bra låt!



Jag har alltid tyckt att dynamiken är svårast att få till, och det är väl det jag har fått mest synpunkter på tidigare också (förutom att den del grejer låter midi). Men det är bara jobba vidare, och det är bra att man får veta vad som är bra och mindre bra!
Tack för bra feed!
DON'T PANIC


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag vet att vi vill väva melodier ganska olika, och Åkerman är väl ganska typiskt mitt synsätt, med inte alltför stora intervall mellan tonerna och inte alltför våldsamma förändringar i övrigt heller... Valan (som jag nog också gillar mest) är väl den som är den udda fågeln, med halva takter och lite plötsliga ljud. Men du kanske menar instrumentering, spelstil och sådana saker?

Osäker på vad det är, sant att Valan skiljer sig mot de övriga på sätten du nämner. Får lyssna på "purcell-operan" igen och återkomma vid tillfälle (när du minst anar det! ;)

Skriver bara naturligtvis, om det är vettig information för dig..

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Ja, GPO är väl inte det bästa som finns, men det finns ett stort urval instrument att välja på med olika karaktärer. VSL SE har bara ett av varje, och en del är inte så lyckade. Oboen skär genom märg och ben, medans klarinetten är alldeles för mjuk. Och hornen har väldigt skarpa gränser mellan velocitylagren, så att det är svårt att göra volymsvällningar... Men jag kanske har något annat att testa istället.

Tror du detta är specifikt för vienna SE eller blir det bättre med dyrare vienna-bundles? (Har tänkt köpa den och Asti också (tror jag) under mars) så det är vettig kritik isåfall ;)

Citera
Jag ser framför mig fiolspelare med ett väldigt upp-och-nervevande vid staccatospel, och staccatot tror jag själv väljer varannan upp resp ner. Men då det bara finns en sampling av varje blir det lätt maskingevär av det hela om man inte dessutom varierar anslagsstyrkan.

Finns det inga 3way round robins? Det finns i ewql, och gör det enormt bättre än Up Down Staccatos (eller enkel-samplade).. Det tror man inte, men 3 är tydligen det som lurar hjärnan ;)

Som jag har förstått Viennas bibliotek, så finns det tre nivåer (alla bygger på samma samplingar i 24 bit, men hur många man får med varierar kraftigt).

Första (Special Edition) har få instrument, inte så många velocitylager, en ny sampling varje helton och få artikulationer. Pris drygt 3 papp. Det är alltså denna jag har.

Andra nivån når man genom att köpa till fler artikulationer (sk plus-paket) och fler instrument (extended).
Då är man uppe i 10-12 papp kanske? Man kan välja att utöka vissa instrumentgrupper om man vill.

Sedan finns proffsversionen som har allt detta, ytterligare instruement och dessutom kromatiskt samplade ljud med fler velocitylager. Pris ??

SE, SE+ och SE Extended har inte round robin (alternering av samplingar vid upprepade toner med samma styrka).

Möjligt att det finns flera varianter i de högre divisionerna, men de är långt över min budget och därför inte så intressant att forska i för mig.

Det känns som jag gnäller över Vienna, men det som är positivt är att det är resurssnålt och ganska smart att jobba med. Man plockar bara in de artikulationer man behöver på en och samma midikanal, och bestämmer själv vad som ska byta artikulationer (Keyswitchar, mod wheel eller hastigheten mellan olika toner.)

Jag vet att vi vill väva melodier ganska olika, och Åkerman är väl ganska typiskt mitt synsätt, med inte alltför stora intervall mellan tonerna och inte alltför våldsamma förändringar i övrigt heller... Valan (som jag nog också gillar mest) är väl den som är den udda fågeln, med halva takter och lite plötsliga ljud. Men du kanske menar instrumentering, spelstil och sådana saker?

Osäker på vad det är, sant att Valan skiljer sig mot de övriga på sätten du nämner. Får lyssna på "purcell-operan" igen och återkomma vid tillfälle (när du minst anar det! ;)

Skriver bara naturligtvis, om det är vettig information för dig..



Oja, visst är det vettig information. Barocklåten har jag planerat på att göra en ny version av BTW, då den har en del ganska gräsliga sololjud...
DON'T PANIC


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
OKej, då tror jag att jag väntar tills jag ansamlat kapital för nästa level eller prissänkning.. Tack för infon!
Känner en kompositör som sa att han köpte in instrument för instrument (proffsversionen tror jag då?) Det har jag tänkt göra, men inte blivit av, annars kanske det är en möjlighet för sådana som mig. ;) Vill ju framförallt ha "vettigt" solo-stråk, det finns inte med ewql. Fiol, basfiol, altfiol och cello! Kanske harpa också
MAn vill ju ha det bästa, annars kan jag lika gärna fortsätta köra ewql ;) (Trots märkbart efter-modifierat stråk så låter cellon hyfsad..)

Frånvaro av 3wayRR i billigare paket, är ett tungt skäl för mig att vänta! (När jag nu vet hur bra det kan låta.)

Ang Purcell-låten, så inväntar jag gärna bättre prod där, innan comment.. (Borde inte påverka min comment dock)
https://soundcloud.com/user7789882