Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Natthymnen
mickeh:
Fantastiskt vackert!
Har läst igenom alla kommentarer och kan bara hålla med om berömmet.
Jag är tämligen kass på klassiskt, så jag kan inte komma med några speciella kommentarer, men jag tycker den är omväxlande och spännande rakt igenom, känns inte som någon "dödyta" någonstans.
Man sitter och väntar på vad som ska komma härnäst, och det är en av mina kriterier på bra musik!
Min känsla är sommarskymning/natt i en skog.
Lite Pettersson-Berger som är melankolisk eller sorgsen?
Larsson:
ja.. detta är mycket vackert :wub:
Dividend:
--- Citat från: mickeh skrivet 13.04.2011, 17:43:26 ---Fantastiskt vackert!
Har läst igenom alla kommentarer och kan bara hålla med om berömmet.
Jag är tämligen kass på klassiskt, så jag kan inte komma med några speciella kommentarer, men jag tycker den är omväxlande och spännande rakt igenom, känns inte som någon "dödyta" någonstans.
Man sitter och väntar på vad som ska komma härnäst, och det är en av mina kriterier på bra musik!
Min känsla är sommarskymning/natt i en skog.
Lite Pettersson-Berger som är melankolisk eller sorgsen?
--- Slut citat ---
Ja nåt sånt kanske. Tack för kommentar och tankar! :)
Larsson: Ja, kul att du tycker det. Tack! Vi får ses igen i kanske nyktrare tillstånd (än senast vi sågs)? :lol: Hur gick det med den där låten btw, får PM:a i dagarna om det! :)
Mr Artrock:
Hej Per, det här var kul att höra ifrån dig (min första lyssning på detta stycke) du har fixat & trixat med EW gold hör jag och det låter såklart väldigt bra om än inte helt orkestertrovärdigt hela vägen beträffande arrangemang, jag har svårt att peka exakt på vad det är men i egenskap av klaviaturkille vet jag att man måste tänka om och förstå/tolka violiner, fagotter/oboes/brass osv när man lirar symfoniorkester via motherkeyboard annars blir det lite spårat till just klaviaturarr.
Tokai har helt rätt, detta ÄR i huvudsak Kinesiskt/Japanskt med några Nordiska element typ W.Peterson-Berger/Stenhammar/Grieg och en krydda spaghettivästern förstås ;-)
Skulle lätt kunna vara slutmusik till en "halvseg" men vacker Kinesisk dramafilm belönad med guldpalmen etc, där regnet öser ner och eftertexterna börja rulla, tidsepok 20-30 tal***
EW orkestern är guld att ha, ljuden man har att tillgå öppnar ett universum som gjort för filmmusik och det gäller att hålla tungan rätt i mun!!!
B)
Dividend:
Hej Artrock..
JAg använder vanligtvis inte keyboard när jag skriver musik, pga bristen på översikt. Men sant om jag ville eftersträva total realism bör jag spela in med keyboard. (Har keyboard och kan spela)
DEt är inte kinesiskt alls, och jag tyckeri nte det låter kinesiskt (jag har bott där) eftersom jag använder alla 7 noterna i skalan. Däremot är stora delas hexatonisk, pga mindre användning av F# tror jag. Det är det som får folk att tänka på orienten.
Tack för tankar och lyssning :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida