Forum > Demolåtar

Kornstad - Another empty day --- Trökbasisten har börjat lira & mixkillen jobba

<< < (5/10) > >>

asti:
Snyggt stick du fått till! Skön låt och jättebra sång, förutom ett par småsaker:
vid "Walks by" känns sången lite osäker och
vid "withers and dies" är någon stämma lite halvsur i början på "dies".
Du har en jättefin röst, som kommer fram bra även vid låga nivåer.
Bra låt också.

freddy:
Blir bara bättre och bättre.

Trummorna fixar du sen ja. Sången är bra med, några smågrejer här och där, men överlag väldigt bra.

Intressant att följa.

Kornstad:
Kpinnen: Tack för en bra idé, det skall testas!

Stajo: Du har rätt. Låten är helt omixad än så länge så s:en skall fixas. Jag vill bara ha låten klar först innan jag ger mig på att börja mixa ordentligt.

Cykeln: Kul att du gillar! Just nu är den inte så lång nej. Det är det förbenade solot som skall komma där låten slutar nu som bromsar för tillfället. Jag vet hur det skall låta men klarar inte att lira det. Tränar så fingrarna blöder så förhoppningsvis snart......      :)

Uriah: Tackar så mycket. Japp, längre skall den bli!  Räknar med ca. 4 minuter när den är klar.

Marruschkka: Vad kul Maria! Tack! Kanske beror på att jag fuskade och lade med texten i första inlägget också...  ;)

Eko: Oj oj!  Jag bugar och tackar ödmjukast.  Cool idé med cymbalerna! Måste testas.  Hahaha....det är definitivt surt och på fler än ett ställe också, även om just den är riktigt illa. Skall sjunga om alltihop nu när rösten bär ordentligt igen.

Spacetrucker: Alltid lika svårt att hitta en lagom balans tycker jag. Versen är nog bra som den är, men nog måste det till ngt mer i reffen? Vet dock inte riktigt vad ännu....

Asti: Du har helt rätt. Sura toner finns det ett antal som det är just nu. Men som sagt...det skall sjungas om inom kort. Roligt att du gillar den ändå.   :)

Freddy: Tackar!  Skall med spänning fixa till det jag tror behöver fixas, så får vi se om jag har prickat rätt eller om jag får mer att jobba med senare.    ;)  Det ska bli himla kul att höra hur trummorna blir sedan när en riktig trummis har lagt ett spår på låten.

Kornstad:
Har lagt till en idé på solo nu också.
Funkar?

Jonte:
Det här var riktigt bra! Har inte lyssnat så länge på DT, men dom är grymma. Kommer att tänka på
mitt absoluta favoritband Porcupine Tree. Om du i sticket skulle bryta med ett stenhårt parti och avsluta
sticket som du gör, så skulle det bli väldigt likt PT. Om du inte känner till PT så lyssna på några spår.

/Jonte

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion