Jag tyckte om den här låten, för mej rullar det på i en skön smet lite á la 70-tal..(och i den tidsandan var det ofta lite grötigt och med mycket reverb som jag upplever det)...men jag uppskattar den smått orientaliska skalan här oxå (tokgillar din arabiska gitarr här Gurano). För mej låter det inte disharmoniskt ju, tycker bara det är spännande

När jag blev tillfrågad om att lägga sång här, så dröjde det max 2 lyssningar, sen satt melodin där, stämmor till inga problem.
Så jag fattar nog inte, med en del låtar kommer det inga sångmelodier förrän efter 5-6 lyssningar,men icke så med denna, satt som spettet.
Gurano, du har lyssnat mycket på olika slags musik och är färgad av det. Jag har sjungit till en massa olika, i en del andras öron, märklig musik. Så det är nog inte särskilt konventionellt, ingen p3-låt precis

Vi får kanske finna oss i att vi två delar en uppfattning som inte alltid överensstämmer med av vad många andra tycker är "god och harmonisk" musik.
Jag går på min känsla för musik, och den säjer mej att det här är originellt och intressant

Kul hade jag!
Mixen är säkert inget föredöme, men det bryr jag mej inte så mycket om, i det här skedet iaf.
/Marre