Forum > Färdiga produktioner
Nothing Can heal - ny verre 2011-01-12
clavinova:
Snabbrecension då det inte är riktigt min favoritmusik. Snygga bakgrunder, snyggt arr. Sången däremot är vad jag brukar kalla sträckt. I klartext innebär det att det förekommer en (hel) del sura toner, åtminstone i mina öron.
Det bra utfört och ett riktigt ljudmässigt avancerat stycke. Fixa till surheten i sången och du är hemma, tycker jag.
Kornstad:
Låten i sig är riktigt bra och det som du har kvar att jobba med i det här läget är mixen.
Ex. i början kommer aukustiskt snyggt stycke som ligger nära i mixen, men när sången kommer så ligger den med väldigt mycket rum och med ganska vasst ljud. Känns inte som de spelar på samma ställe riktigt.
När låten lite senare drar igång så får du ett väldigt basfattigt ljud och det mesta ligger ganska vasst.
Jag skulle nog tagit bort det mesta av effekterna på trummorna för att få fram dem bättre och få dem lite mer distingta, släppt på aningen mer i lägre registret på gurasoundet och mixat om sången från början så att den blev varmare och närmre i inledningen, för att sedan kanske lägga på en liten aning mer rum när låten drar igång.
Men som sagt. Det är en riktigt bra låt du har skrivit. :)
Eddi:
Jag har lyssnat och håller med tidigare inlägg i allt. Du gör nåt märkligt med sångspåret som får det att låta väsande - vad har du för pluggar på det?
Emulator:
Mixen är väldigt vass. Gör nästan ont i öronen. Vad har du för lyssning när du mixar= Man kunde gissa att du har en lyssning med kass diskant.
Jag tycker mixen spretar också, elgitarrer buzzar bakom och fiser lite, trummorna bankar på, kanske lite för hög virvel.
Nylonguran känns lite vass. "nothing can heal-kören" gör att jag får sänka, den skär hemskt i högtalarna.
Sången känns osäker på många ställen och surar för mycket för att man inte skall tänka på det.
Bra låt, bra instrumentinsatser, men sång, och framförallt mixen måste förbättras.
my 2 cents.
kpinnen:
Tackar för kommentarerna !
Kul att ni gillar låten oxå. :wub:
Angående sången så har jag kämpat som fan, men känner oxå att jag inte lyckas komma ända fram i levererandet. Sång är ju inte min starka sida om vi säger så. :(
Väsandet i sången kanske är att jag även viskat in lyriken för att få mer luft i min röst ? Men den ligger med väldigt lite volym. Får testa att muta den helt enkelt. Sen så har jag som sagt väldigt skarpa ess i mitt uttal.
Så sänkning av diskant overall är alltså vad ni rekar.
Jag har mixat mest i lurar (har mest tid på natten) samt lyssnat genom mina monitorer. Jag kan nog ha använt lite för mycket enhancer i dom högre registrena iofs.
Som sagt tackar så mycket, nu vet jag vad jag ska sikta in mig på. ! :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida