Forum > Färdiga produktioner
Nothing Can heal - ny verre 2011-01-12
scorpions91:
Riktigt härlig låt!!! Jag undrar också lite vad det är för pluggar på sång spåret? :rolleyes:
MaxB:
Helt OK. Sånger låter som om den inte är i samma rum som instrument och körer. Körerna verkar finnas långt bort medan sången är mycket närmare.
kpinnen:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 06.05.2010, 18:59:46 ---Tjosan
Jag tycker den nya versionen definitivt är bättre än den förra men fortafarande låter det burkigt på nåt sätt, kompakt. Detta gäller då mest partierna där distgitarrerna är med. Själva låten är läskigt bra, detta blir kanon bara du får ordning på mixen. Tummen upp :D
Början av låten fick mig för övrigt att tänka på "Take Me For A Little While" med Coverdale/Page.
Space
--- Slut citat ---
Tack för lyssningen, kul att du gillar låten. Jag ska fortsätta att försöka få till mixen bättre, det är bara så jävla svårt tycker jag, men skönt att höra att det blivit bättre både med sången och mixen.
Angående Coverdale, hade inte hört den låten innan, men har lyssnat en hel del på Coverdale i ungdomen, synd att man inte besitter den pipan :(
--- Citat från: scorpions91 skrivet 06.05.2010, 21:48:42 ---Riktigt härlig låt!!! Jag undrar också lite vad det är för pluggar på sång spåret? :rolleyes:
--- Slut citat ---
Tackar, det är en kanallimpa från Cakewalk Sonar + spitfish (deesser) + en extra kompressor + BBE Maximizer och EQ.
--- Citat från: MaxB skrivet 07.05.2010, 00:25:04 ---Helt OK. Sånger låter som om den inte är i samma rum som instrument och körer. Körerna verkar finnas långt bort medan sången är mycket närmare.
--- Slut citat ---
Tackar. Skall fortsätta jobba med mixen, munkkörerna har jag medvetet satt längre bort i ljudbilden, tycker du inte att det funkar ?
kpinnen:
Tack alla för kritiken, har nu mixat färdigt denna låt och tänker gå vidare med nya låtar.
Totmusic:
Den låter väldigt mycket bättre än första mixen. Varierat med nylongura & mangel.
Som du säger är sång inte din starka sida, än så länge ;)
Men fortsätt och jobba så blir det bara bättre!
Ser fram emot att höra mer rån dig!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida