Oj, här hade det ramlat in ett helt gäng kommentarer. Kul att se att det är andra som uppskattar denna låten lika mycket som jag. Tyckte den var super redan med Freddy's sång så jag förstod inte riktigt varför han ville att jag skulle lägga sång på, men jag är glad att han gjorde det.
Bra komment om reverbet. Hade inte tänkt på det innan heller faktiskt, men man är ju så inne i det man håller på med så man blir nästan lite blind ibland.
Vad gäller inandningarna så diskuterade vi det innan om vi skulle ta bort eller låta vara kvar, men båda tyckte på nåt vis att det kändes rätt i låten så vi lät dem vara kvar. Man kanske kan plocka bort ett par stycken, men jag tror att en del av känslan försvinner om man rensar för mycket.
Vad gäller vibrato så testade jag lite olika varianter, men kände att den dystra stämningen, kniven i märgen, gick fram bättre om jag försökte hålla lite rakare toner i de partier där jag tar i. Vibratot har en tendens att softa till min röst och då tyckte jag att känslan försvann till viss del. Har ju dock lite vibrato på de softare tonerna.
Lite osäker på vad som syftas på med dynamiken dock...? Sången ligger både hårt och mjukt i olika partier olika oktaver osv. Jag känner mig lite dum här faktiskt, men jag får ändå erkänna att jag inte riktigt är med. Alltid bra att lära sig nytt