Kontrollrummet

Nu komposten

gäst · 12 · 749

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
Nu komposten
När jag sprejat Nezeril
fick jag syn på en gul bil
Räkningar en masse till båda
läggs så skyndsamt i vår låda

Nu komposten, nu komposten
Låt den ligga för guds skull
Nu komposten, nu komposten
Låt den brytas ner till mull

Om man bara kunde välja
lådan att på Blocket sälja
Slut på alla bryderier,
aldrig mer några avier

Nu komposten, nu komposten
Låt den ligga för guds skull
Nu komposten, nu komposten
Låt den brytas ner till mull
« Senast ändrad: 09.03.2010, 16:20:21 by asti »


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Stor igenkänningsfaktor (inklusive raden om Nezeril  <_<)!
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Faan va kul  :lol:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad ricorider

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
Ja den var tung och ångestladdad. Hehe. Bra stuff detta...
Apple Mac Pro 2012 Quad Core 3.2 GHz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 2 x 1 TB SATA / Mountain Lion / MOTU PCIe-424 / MOTU HD 192 / Logic Pro 9 / Toontrack Superior Drummer 2.0 / bla bla bla


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Fin text, känner igen mig. Har inte sett denna lyrikavdelning förrns nu!
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Kul..   :) 

"Räkningar en masse till båda
läggs så skyndsamt i vår låda"

Suveräna textrader där.
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
 :lol: du är skönt knäpp
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Ja det där känner man sig allt för väl igen, varje månad. Senast idag när jag fick en påminnelse. <_<
Våga vägra vita kuvert. De för ingen glädje med sig. :P
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu kan jag ju inte låta bli att berätta. Statoil hade skickat mig dels räkning och dels påminnelse men jag hade varit lite för trött för att att öppna dessa kuvert utan lagt dem i pappersinsamlingen d.v.s. i en stor hög på köksbordet typ. "Plötsligt" får jag ett inkassokrav som jag faktiskt öppnar och då betalar jag räkningen plus ränta och inkassoavgift omedelbums. Nästa gång jag är på en statoilmack den 1 december och ska betala med kortet så gäller inte det! Killen i statoilmacken ringer upp till Statoil ekonomi som meddelar att jag måste vända mig till inkassobolaget vilket jag gör efter att ha betalat med Visa-kortet eller nåt. Inkassobolaget säger att de har informertat statoil att jag betalt den 18 november nui blir jag rätt så sur - jag ringer Statoil ekonomi och pratar med dom - han hävdar att jag står i skuld med 650:- och därför är kortet spärrat och att det enligt deras regler är så att jag efter inkassokrav måste ansöka på nytt. Att jag varit kund i 25 år och betalat ca 300 månadsräkningar spelar ingen som helst roll!! Nu är jag riktigt förbannad och ringer upp dweras kravavdelning som envist hävdar att jag står i skuld med 650:- ok säger jag men jag har inte pröjsat mina senaste räkningar och det ligger alltjämt inom söckendagarna säger jag. Söckendagar vad är det? undrar kravgrabben - ja det får du väl googla då säger jag och fanskapet lägger på luren i örat på mig. Jag uppfattade dock hans namn och ringer upp igen och begär att få tala med den som hittat på alla dessa jäkla dumheter - ja det är ledningen säger han - fint säger jag ge mig numret till ledningen då så ska jag snacka med dom - du ledningen bryr sig inte om vad du tycker det ska du inte tro säger idioten och lägger på igen!!!!!
Jag blir rosenrasande ringer upp igen och får slutligen numret till hans chef. Men jag har inte haft tid att ringa ännu - jag är antagligen fortfarande spärrad.
Nästa gång jag tankar på statoil och dom vägrar ta mitt kort kommer jag att säga att dom får polisanmäla mig och gå helt sonika..................

Som sammanfattning på det fina poemet - jag hatar räkningar.
Edit: Det slutade med ett brev till Statoils svenska VD och ett svar från deras chef för support kan man väl säga där en ursäkt och ett skyndsamt öppnande av kontot skedde. Men det är fasen att man måste ta till med brösttoner ibland.
« Senast ändrad: 08.03.2011, 01:02:01 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Stå på dig. De räknar med att man är mesig och ska ge upp. Du får sluta och tanka där och byta mack. Om det nu finns någon annan där du bor.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.



Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Suverän text. Gör en låt på det!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves