Kontrollrummet

Jonnerstone - Countdown

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Tjo på er.

Denna gjorde jag igår och fixade till det sista idag.

Har varit väldigt nere och deprimerad från och till hela året, mycket beroende på vädret och besvärliga sömnproblem.

När nu man känner att våren börjar knacka på så känns det skönt i kroppen igen.
Så denna låten handlar om att göra sig kvitt sin inre plågoande som hela tiden projicerar dessa mörka tankar, och att ta kontroll över sitt liv igen.

Ville ha en känsla av att färdas, så jag hoppas att det inte bara jag som känner lite tågkänsla. Låten lixom bara lunkar på utan stopp och försvinner sen i horisonten




Detta är ett första utkast på mixen. Så kom gärna med mixkritik och förslag som jag kan ta med mig till slutmix.


Countdown


See my own reflection, I'm falling in love.
Who are you? A distraction.
I see you and now you're gone

Countdown! Rise & Fall
I'm above it all
You and I are enemies
I'm aiming at you, aiming at you

Touch me, I'm on fire, I'm burning, I'm your god
Dont stand where I'm walking
'couse you are living and now you're gone


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mix nr 2

Har städat upp lite i frekvenserna och fått lite mer separation i ljuden.
Lagt liiite reverb på virvelkagge
Höjt leadsången, sänkt stämmorna
Sänkt pianot lite.
Plus lite annat småplock.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mix nr.3

Har rundat av topparna på sången, vilket gjorde att sången gick att höja lite till.

Är sångljudet mer behagligt i diskanten nu?
Blev sången för högt mixad?

Let me know!


http://musik.biscuitbarney.com/Countdown_mix3.mp3

Mix 3[mp3=200,20,0,center]http://musik.biscuitbarney.com/Countdown_mix3.mp3[/mp3]

« Senast ändrad: 17.04.2010, 03:18:00 by jonnerstone »


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Lägg av va bra detta va. Arret, sången, körerna, låten. ALLT.

Trummorna känns lite söndersamplade kanske? Som en dåligt komprimerad mp3 om du förstår vad jag menar.


Högsta betyg.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Vet inte. Det gick inte hem här.
Vet inte vem som lyssnar på sånt här, men det funkar säkert för dem. ;) Kanske är det rytmen (som verkar glad) tillsammans med den dystra klangen och sången. Det skär sig liksom (för mig), men konstnärligt i övrigt.

Men bra sjunget och jag kommer inte på nånting som behöver bli bättre ur denna din utgångspunkt. ;)

5:a vad gäller ljudet i mina lurar.
nåt annat vad gäller låten ;)

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Schyst ljudbild här..anar lite Depeche i versen, det flyter på fint för att sen lyfta rejält i refrängen.  :) Låter lite autotuner-effektuerat, framförallt i versen..?

Snygga falsetter du får till.

Fint när det blir sånt här av ett depp :rolleyes:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Skitbra detta!...Är ju lagd åt det melankoliska, så detta tilltalar rejält...ljudbilden är snygg tycker jag..och sången som vanligt outstanding..Trummsoundet gillar jag, möjligtvis lite reverb på sd:n, smaksak..men tror det tillför, möjligtvis är ljudbilden lite väl komprimerad?..5***** /C  :)


clavinova

  • Gäst
Väldigt skön låt! Tyckte att sången låg lågt i början med sedan gilllade jag att det på något sätt sjönk in i det hela. Snyggt sjunget, gillar stämmorna. Förbättringar kommer jag inte på några efter ett par/tre lyssningar.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Lägg av va bra detta va. Arret, sången, körerna, låten. ALLT.

Trummorna känns lite söndersamplade kanske? Som en dåligt komprimerad mp3 om du förstår vad jag menar.


Högsta betyg.

Oj! Det va inte dåligt. Man tackar man tackar.

Men......kan trummor BLI söndersamplade??

Nä, men det fanns en tanke med det. Just att få det att låta statiskt och lite maskin för att få fram den här tågkänslan utan att för den skull överdriva. Vet inte om jag lyckades med det?  :unsure:
Trummorna är dessutom det enda i hela låten som e snustorra, just för att dom ska ligga långt fram och driva. Endast kompressor eq och dist på dom.
Hoppas det inte är något som stör dig mycket. Isf får du hojta till!!  :)


Tack tack

Micke

« Senast ändrad: 08.03.2010, 13:16:13 by jonnerstone »


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Vet inte. Det gick inte hem här.
Vet inte vem som lyssnar på sånt här, men det funkar säkert för dem. ;) Kanske är det rytmen (som verkar glad) tillsammans med den dystra klangen och sången. Det skär sig liksom (för mig), men konstnärligt i övrigt.

Men bra sjunget och jag kommer inte på nånting som behöver bli bättre ur denna din utgångspunkt. ;)

5:a vad gäller ljudet i mina lurar.
nåt annat vad gäller låten ;)




Fasiken också....jag som trodde att nu jäklar har jag gjort en låt som tilltalar 100% av befolkningen  :lol:

Själv ser jag inte rytmen som glad faktiskt, utan som monoton och lite sorgsen. Men det är ju upp till lyssnaren att bestämma  :)

Tack för femman när det gäller ljudet

Vad gäller själva låten så får jag väl själv bestämma betyget då  ;)


Tack för lyssning och kommentar

Micke


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Schyst ljudbild här..anar lite Depeche i versen, det flyter på fint för att sen lyfta rejält i refrängen.  :) Låter lite autotuner-effektuerat, framförallt i versen..?

Snygga falsetter du får till.

Fint när det blir sånt här av ett depp :rolleyes:

/Marre


Tack ska du ha Marre. Jo de e ju bra när man kan vända nåt negativt till kreativt och positivt istället. Känns skönt att vara lite inspirerad igen faktiskt.

Depeche e ju lite av husgudar så du har nog helt rätt  :) och du har helt rätt på autotune grejen också. Eller melodyne i detta fallet. Har kört melodyne på ett par ställen på första versen. Jag hade alldeles för långa och sega glissandon så jag gick in och fixade till så att det blev lite mer kantigt (och kanske onaturligt). Sen är där även melodyne på ohhh kören på andra versen för att samla ihop dom lite. Ville få fram en känsla av typ tågvissla (än en gång den här förbannade tågreferensen  :lol:)


Kul att du gillade och tack för kommentar......kommer du på nåt annat så bara säg till!!

Micke


freddy

  • Gäst
Snyggt! Mixen känns bra tycker jag. Väldigt enkla teman, nästan för enkelt. Men det balanseras på rätt sida tycker jag. Det ger även det monotona som du är ute efter. Tåget hör man i bakgrunden.

Jag tycker versen saknar ett ackord. Säg att låten går i Emoll? Då är det väl E och A nu i basen? Tycker du ska prova, E, A, sedan C (istället för att gå tillbaka till E direkt). Tror det blir snyggt med sångmelodin. Hör det i huvudet iaf :)

Refrängen hade jag nog förväntat mig mer av. Tog inte riktigt tag i mig. Men det tuffar på ändå. Bra hantverk.



Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Skitbra detta!...Är ju lagd åt det melankoliska, så detta tilltalar rejält...ljudbilden är snygg tycker jag..och sången som vanligt outstanding..Trummsoundet gillar jag, möjligtvis lite reverb på sd:n, smaksak..men tror det tillför, möjligtvis är ljudbilden lite väl komprimerad?..5***** /C  :)


Ja visst e melankoli the shit  :D

Jag ska prova sätta lite reverb på virveln, men jag tror att man kan tappa lite driv om den flyttas bak i ljudbilden. Har ju medveten gjort trummorna torra för att få fram dom så långt som möjligt, men det kan vara värt att prova iaf. Tack för uppslag.

Kan du precisera det där med komprimerad ljudbild. Menar du att själva låten är för hårt komprimerad eller att ljuden inte samspelar mot varandra på ett dynamsikt sätt och så vidare. Master regeln har jag nämligen inte pillat så mycket på än....ligger bara en limiter och trycker ihop det för tillfället. Tänkte använda den trevliga pluggen jag fick av dig också sen.

Tack för comments

Micke
« Senast ändrad: 08.03.2010, 14:39:37 by jonnerstone »


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
som marre sa -very depeche....å skitbra faktiskt..det här hade ju stått sig hela vägen i meloskitfestivalen å lätt knuffat undan den övriga smörjan.. B)

väldigt deppigt dock, finns nåt tröstlöst i det hela, huga, nu måste jag lyssna på nåt annat, haha.. :D


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Väldigt skön låt! Tyckte att sången låg lågt i början med sedan gilllade jag att det på något sätt sjönk in i det hela. Snyggt sjunget, gillar stämmorna. Förbättringar kommer jag inte på några efter ett par/tre lyssningar.

Kul att du gilla'rt!  :)

Ja, jag e ju ett stort fan av att låta sången smälta in i ljudbilden istället för att som e så vanligt ligga ovanpå själva låten.
Givetvis lite beroende på vilken typ av låt det är.

(Vi får väl se vad Åsa tycker om hon lyssnar på låten...hon brukar ha åsikter om sångvolymen  :lol:)

Tycka vad man vill om Kent, men dom är mästare på just det där att låta sången smälta in.

Tack för lyssning!

Micke


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Snyggt! Mixen känns bra tycker jag. Väldigt enkla teman, nästan för enkelt. Men det balanseras på rätt sida tycker jag. Det ger även det monotona som du är ute efter. Tåget hör man i bakgrunden.

Jag tycker versen saknar ett ackord. Säg att låten går i Emoll? Då är det väl E och A nu i basen? Tycker du ska prova, E, A, sedan C (istället för att gå tillbaka till E direkt). Tror det blir snyggt med sångmelodin. Hör det i huvudet iaf :)

Refrängen hade jag nog förväntat mig mer av. Tog inte riktigt tag i mig. Men det tuffar på ändå. Bra hantverk.



Tjo!!

Ja simpelt var ledordet här. Fan det är inte lätt. Man måste verkligen bita sig i läppen för att inte börja smycka ut för mycket.

Som t.ex att ta det där C:et som du nämner. Det krävdes mycket disciplin att inte ta det  :lol:. Men du har rätt, det passar bra till sångmelodin. Men refrängen går i C så jag ville spara lite på det. Efter som där bara är tre ackord i låten (fyra om man räknar med en liten mellanlandning på D) så ville jag hushålla lite med dom på versen.

Det är också väldigt sparsmakat med ljud, men jag har försökt att använda dom så effektivt som möjligt.

Grunden är ju det monotona trumkompet, den montona synthbasen och den monotona pianolsingan som alla tre maler på hela låten igenom. Sen e det sången och padsen som får liva upp och färga det lite.


Kul att du gillar det lite grann i alla fall, även om det inte tog tag. Kunde ju varit värre  :)


Micke


freddy

  • Gäst


Kul att du gillar det lite grann i alla fall, även om det inte tog tag. Kunde ju varit värre  :)


Micke

Ja, allt behöver inte vara allsångsrefränger heller :) Funkar som mellanspår eller konstrast till annat helt klart. (för mig).


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
som marre sa -very depeche....å skitbra faktiskt..det här hade ju stått sig hela vägen i meloskitfestivalen å lätt knuffat undan den övriga smörjan.. B)

väldigt deppigt dock, finns nåt tröstlöst i det hela, huga, nu måste jag lyssna på nåt annat, haha.. :D

Tack tack för värmande ord  :wub:

Den är för lång för meloskitfestivlen  :lol:

Deppigt och tröstlöst är bra ingridienser i en låt

Tack för kommentarer

Micke


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Skitbra detta!...Är ju lagd åt det melankoliska, så detta tilltalar rejält...ljudbilden är snygg tycker jag..och sången som vanligt outstanding..Trummsoundet gillar jag, möjligtvis lite reverb på sd:n, smaksak..men tror det tillför, möjligtvis är ljudbilden lite väl komprimerad?..5***** /C  :)


Ja visst e melankoli the shit  :D

Jag ska prova sätta lite reverb på virveln, men jag tror att man kan tappa lite driv om den flyttas bak i ljudbilden. Har ju medveten gjort trummorna torra för att få fram dom så långt som möjligt, men det kan vara värt att prova iaf. Tack för uppslag.

Kan du precisera det där med komprimerad ljudbild. Menar du att själva låten är för hårt komprimerad eller att ljuden inte samspelar mot varandra på ett dynamsikt sätt och så vidare. Master regeln har jag nämligen inte pillat så mycket på än....ligger bara en limiter och trycker ihop det för tillfället. Tänkte använda den trevliga pluggen jag fick av dig också sen.

Tack för comments

Micke
Ja..alltså..tyckte bara det kändes aningen ihoptryckt, det är ingen större grej.. öppnar nog upp lite när det mastras..  ja vet inte..kanske dubba någon hårt skuren sd eller liknade på topp å sen skära reverbet så
de högre frekvenserna åker med i revebet för lite djupkänsla, då kan ju orginal-sd.n ligga kvar och skapa närhet....småsaker å smaksaker  :D 


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Gobit! Go - bit! Jag gillar och känner vibbar!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Nu får man ju en uppsjö av ideer och infall hur man kunde ha gjort, givet att det låter som en potpurri av artister jag lyssnat på i snart 30 års tid. Det är inte unikt arrangemang, men oerhört träffsäkert i den fåra du vill plöja upp, och du gör det med bravur.

Men sången. Gåshud. Något känns ingen där i hela andemeningen med texten som får mig att bara sugas in i musiken och sedan sitta kvar, försjunken i tankar långt efter den klingat ut.

Makalöst. Otroligt bra. Vilka harmonier i körerna. melankoli när det är som bäst, nerv och känsla. Hjärtat utanpå.


vackert.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
glömde: Krister Linder.  Mr Lancelot. Dive. Samma snubbe där, och du skulle kunna göra samma saker.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Gobit! Go - bit! Jag gillar och känner vibbar!


 :)


Va bra och tack så mycket!!!

Micke




Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Nu får man ju en uppsjö av ideer och infall hur man kunde ha gjort, givet att det låter som en potpurri av artister jag lyssnat på i snart 30 års tid. Det är inte unikt arrangemang, men oerhört träffsäkert i den fåra du vill plöja upp, och du gör det med bravur.

Men sången. Gåshud. Något känns ingen där i hela andemeningen med texten som får mig att bara sugas in i musiken och sedan sitta kvar, försjunken i tankar långt efter den klingat ut.

Makalöst. Otroligt bra. Vilka harmonier i körerna. melankoli när det är som bäst, nerv och känsla. Hjärtat utanpå.


vackert.


Wow vilken kommentar  :wub: Nu fick man ju gåshud. Kul att få sån här bra feedback av en synthfrände som ju precis som jag har sina egna relationer till genren.
Du har ju helt rätt i att detta på intet sätt är unikt. Jag hade inga intentioner på att uppfinna hjulet på nytt. Jag ville förmedla en känsla jag hade och då blev det i den här formen och genren som står en närmast hjärtat  :)

Fantastiskt kul också att du på nåt sätt kan relatera till texten. Mina texter är väl inte alltid så uppenbara utan brukar ofta vara mer symboliska än berättande och konkreta, kanske är det inte alltid så lätt för en utomstående att hitta röda tråden. Vilket ju gör texten väldigt tolkningsbar och alla får kanske inte samma känsla som jag själv hade när jag skrev den  :lol:

Jag tackar och bockar djupt och innerligt för denna kommentar  :wub:

Micke


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jag börjar med att säga att detta inte är sådan musik jag lyssnar på när jag själv sätter på musik - inte riktigt min kopp te helt enkelt, men för den skull kan jag tycka! Tycker att du fått till en riktigt bra låt som är balanserad rakt igenom vad gäller ljudbild och instrument - en bra produktion, tycker jag. Ett skönt lunk och jag kan förstå din association till tåg - funkar för mig.......men som sagt inget jag lyssnar på i vanliga fall  :D

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Jag börjar med att säga att detta inte är sådan musik jag lyssnar på när jag själv sätter på musik - inte riktigt min kopp te helt enkelt, men för den skull kan jag tycka! Tycker att du fått till en riktigt bra låt som är balanserad rakt igenom vad gäller ljudbild och instrument - en bra produktion, tycker jag. Ett skönt lunk och jag kan förstå din association till tåg - funkar för mig.......men som sagt inget jag lyssnar på i vanliga fall  :D

Ha det gott
Gurano


Oj, missat ditt inlägg  :(


Tack för att du tog dig tid att lyssna fast det inte är dina vanliga jaktmarker  :)

Kul också att du får lite tågassociationer och du tycker prodden funkar.

Håller som bäst på att förbereda för slutmixen (exportera ut mjukvaruinstrumenten till wave och lite sånt  :D)

Tack för kommentarer!!

Micke
« Senast ändrad: 09.03.2010, 18:44:06 by jonnerstone »


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Vacker och melankolsk!
Låter bra i mina öron, men "piano" temaet som startar och går igjenom hela låten, blir kanske litt irriterande til slut :rolleyes:
Skön produktion och du sjunger som en gud!!

Har en liten dröm och det är att gjöra ett bluegrasscover band på Kraftwerk och Depeche låtar :D
Ligger nog ganska långt inn i fremtiden..


asti

  • Gäst
Väldigt suggestivt och skönt! Mycket bra sång, men jag tycker kören ligger lite högt ibland i förhållande till leaden.
Likaså "elpianot" eller någon form av "bell" som kör samma tema ligger lite högt, tycker jag.
Annars snygg ljudbild, bra bredd och fyndigt/fint arr. Jag får lite Kent-vibbar!


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Harmisarna i början fick mig att tänka på den gamla låten One way ticket (Neil Sedaka?)
Men sen blev det liksom lite annat, DM lite.
Kanske är sången lite låg, kan ibland inte höra texten, men bra av dig att ha med den. (Läser nu att du vill ha den lite inbakad)
Lite ensidig i arret kan jag nog tycka. Ett break nånstans i mitten med enstaka instrument, kanske ta in tåget igen? Ett tåg gör ju ibland ett stopp vid en station... <_<
Men genomgående stark känsla av sorg och vemod.
Mycket bra!


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Vacker och melankolsk!
Låter bra i mina öron, men "piano" temaet som startar och går igjenom hela låten, blir kanske litt irriterande til slut :rolleyes:
Skön produktion och du sjunger som en gud!!

Har en liten dröm och det är att gjöra ett bluegrasscover band på Kraftwerk och Depeche låtar :D
Ligger nog ganska långt inn i fremtiden..

Tack tack!!

Kul att du uppskattar produktionen men sjunger som en gud är nog ändå att ta i lite :D

Pianot som du märkte går genom hela låten, det är lite av hela idén med det. Dock så kan jag höra efter några lyssningar att det låter en aning för starkt. Kommer att dra ner volymen en smula på det till nästa mix.

Bluegrass av DM och KW?????   :o  :D

Det kan ju bara sluta på ett av två sätt. Fasansfullt eller underhållande. Gör ett försök vettja.....jag kan sjunga  :lol:

Tack för kommentar

Micke


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Väldigt suggestivt och skönt! Mycket bra sång, men jag tycker kören ligger lite högt ibland i förhållande till leaden.
Likaså "elpianot" eller någon form av "bell" som kör samma tema ligger lite högt, tycker jag.
Annars snygg ljudbild, bra bredd och fyndigt/fint arr. Jag får lite Kent-vibbar!


Kentvibbar e ju inte helt fel...dom i sin tur e ju också inspirerade av Depeche och synth i allmänhet.

Pianot kommer att åka ner en smula i nästa mix. Håller med om stämmorna där...ska se över dom. Har märkt att dom inte sitter helt tight med leaden på refrängerna vilket gör att dom sticker iväg lite på sinaställen. Vill inte sjunga om dock då jag e nöjd med känslan i tagningarna, men ska se om jag kan stretcha lite på dom manuellt så att dom sitter bättre.

Tack för att du tog dig tid att lyssna och kommentera.

Micke


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Harmisarna i början fick mig att tänka på den gamla låten One way ticket (Neil Sedaka?)
Men sen blev det liksom lite annat, DM lite.
Kanske är sången lite låg, kan ibland inte höra texten, men bra av dig att ha med den. (Läser nu att du vill ha den lite inbakad)
Lite ensidig i arret kan jag nog tycka. Ett break nånstans i mitten med enstaka instrument, kanske ta in tåget igen? Ett tåg gör ju ibland ett stopp vid en station... <_<
Men genomgående stark känsla av sorg och vemod.
Mycket bra!

Tjenis!

Skönt att känslan går igenom  :)
Sången är kanske liiiiiite låg, kommer nog att höja leaden ett litet snäpp. Det är en balansgång det där innan den tar över.

Förstår din känsla av att man kanske vill ha ett break. Men detta tåget har inga mellanstationer, bara en startstation och en slutstation och var slutastationen är förtäljer inte låten.  :)
Så arret är och förblir oförändrat...men sången ska ses över.

Tack för synpunkter

Micke


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tycker att det låter mkt bra. Spontant tyckte jag väl att sången skulle upp lite men förstår samtidigt att det är ett medvetet val du gjort. Skön avkopplande musik och kanon röst.

Läs några sidor i en bok.
avslappningsband är klart underskattade.
Träna minst en timme per dag ;), senast två timmar innan.
Skriv av dig med en gång om du vaknar med tankar om vad du måste göra

Sömnproblem är inget att leka med, fick tinnitus förra våren som resultat av dålig sömn under längre tid.
Men med ovan tips funkar det mkt bra nu.

/S
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Tycker att det låter mkt bra. Spontant tyckte jag väl att sången skulle upp lite men förstår samtidigt att det är ett medvetet val du gjort. Skön avkopplande musik och kanon röst.

Läs några sidor i en bok.
avslappningsband är klart underskattade.
Träna minst en timme per dag ;), senast två timmar innan.
Skriv av dig med en gång om du vaknar med tankar om vad du måste göra

Sömnproblem är inget att leka med, fick tinnitus förra våren som resultat av dålig sömn under längre tid.
Men med ovan tips funkar det mkt bra nu.

/S

Tackar så mycket. Jag kommer nog att höja sången ett litet snäpp i nästa mix. Eventuellt komprimera den lite till, fast då kommer andningarna att framträda mer så jag får väl gå in i waven och minska dom.

Tack även för dina fina tips om sömnproblem. Tvärr så är det lite mer komplicerat än så i detta fallet, men det kommer snart att bli bättre, så jag ser ljust på framtiden igen  :)

Tack så hemskt mycket för lyssning, kommentarer och för omtanken  :wub:  :)


Micke



Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Lite för lite gitarrer...;) Skämt åsido så är välproddat som attan men det jag slås mest av är ändå sången. Tummen upp. Svårt att vara alldeles konstruktiv.
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Lite för lite gitarrer...;) Skämt åsido så är välproddat som attan men det jag slås mest av är ändå sången. Tummen upp. Svårt att vara alldeles konstruktiv.

E de nåt som denna låten har gott om, så är det ont om gitarrer  :lol:

Men va fan, man behöver ju inte vara konstruktiv alltid. Jag är inte helt okänslig för lite ryggdunk  :D

Tack så mycket för din tid  :wub:

Micke


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Har lyssnat tre gånger nu och tänker lyssna några gånger till kan jag säga.
Ledsen att höra att du haft det så tungt och glad att höra att det börjar ljusna, både i sinnet och årstiden.
Jag visste ju att jag inte skulle bli besviken när jag lyssnade för jag gillar ju all den musik du gör, den stilen ligger ju mig varmt om hjärtat och det här var inget undantag. En låt som växer för varje lyssning tycker jag, den mal på sådär skönt, fin melodi och jättebra ljud och kanonbra sång. En känslosam låt, det lyser igenom.
50 nedladdningar hade den ser jag :D Wow, det blir en till nu!

Ta hand om dig :)

/Åsa
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs