Forum > Färdiga produktioner

Tokai - It looks I´m here to stay.

<< < (5/5)

Clemens:
Tycker du fått till en riktigt bra ljudbild och låt..schyssta gitarrsounds..och snygga trummor, mixen gillas, närhet och bra tryck å dynamik...riktigt bra! :D /C 

Tokai:
Harmonica mike
Hej, kul att se dig här igen och va kul att du gillar låten!
Kände att det skulle bli rätt bra redan från början. Ibland känns det inte så, och då blir det sällan bra hur man än försöker.

hackeman
Bo Diddley möter Kraftwerk eller nåt. Nä jag vet inte. En crazy idé som funkade. Härligt att du gillade låten!

Clemens
Jätteskoj att du gillar! Vad gäller mixen gjorde jag inte särskilt mycket. Allt föll liksom på plats ändå. Ingen kompression i mastern, därav kanske bra dynamik?

Clemens:

--- Citat från: Tokai skrivet 17.03.2010, 20:41:36 ---Harmonica mike
Hej, kul att se dig här igen och va kul att du gillar låten!
Kände att det skulle bli rätt bra redan från början. Ibland känns det inte så, och då blir det sällan bra hur man än försöker.

hackeman
Bo Diddley möter Kraftwerk eller nåt. Nä jag vet inte. En crazy idé som funkade. Härligt att du gillade låten!

Clemens
Jätteskoj att du gillar! Vad gäller mixen gjorde jag inte särskilt mycket. Allt föll liksom på plats ändå. Ingen kompression i mastern, därav kanske bra dynamik?

--- Slut citat ---
Ja.. så kan det va...bra instrumentering från början är ju ett plus.Byter hellre ut ljud så dom sitter bra tillsammans från början för att slippa alltför mycket meckande , funkar ju när man kör mycket vsti:er  :D

BaconMcMuffin:
Tokai!  This has a really interesting sound - "Layed back" but driving forward... And, sorry, Emu, my friend, but I kind of like the third verse and the growly-thing synth.  :)I have one comment, and I hesitate to even mention it this late in the game.... Properly stated "It looks I'm here to stay" should be "It looks like I'm here to stay"...

I shouldn't have said anything.... I'm sorry....  :blink:

Tokai:
BaconMcMuffin
You don´t have to be sorry, as I will redo the singing  :)
want to add some more feelings, but just enough, it should be kind of cool
And I´m aware about that sentence, mixuz mentioned it earlier in this thread, the word "like".
I´m glad you like the song, and thanks for your listening!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion