Forum > Färdiga produktioner
Tokai - It looks I´m here to stay.
Dividend:
Ja, jag gillar det här. Rytmen slår det mesta från woodstock faktiskt ;)
Bra sjunget.
Känns färdigt på alla sätt (kanske även vänjer mig vid det där flumljudet runt 2:20), så jag sparar ned den här!
Hotentott eller aborgin-instrument? Känner igen det, men kan inte placera riktigt..
Emulator:
Ja för sjutton!
Sången har folk kommenterat nog, så den skippar jag här. gillar giftemålet med modernt och retro. jag skulle dock gärna se att det lyfte lite i instensitet vid "trean" där. Det känns som det är intro-stämning fram tid, och där skulle man gärna vilja ha lite mer sås till potatisen. Eller fläsk till....ja, eller lite mer intensitet.
I övrigt, inget att anmärka. Påminner mig på något vis om U2 runt rattle-and hum där nån stans.
bra!
Tokai:
Dividend
Tack för lyssning och det fina omdömet!
"flumljudet" är samma fiol, lite indisk, som i refrängen fast spelad med onaturligt låga toner. Kom till av misstag, egentligen skulle nåt legat där, men jag tyckte lät passande.
Emulator
"trean" menar du väl 3:e versen. Jag antar att jag plockar ner låten där (efter det skumma instrumentalpartiet), för att sas börja om på nytt, men kanske en bra idé att istället fläska på ännu mer?
Kul att synt och rock´n roll (typ) passar ihop här. Får nog testa igen nångång.
Harmonica mike:
Tjenare Staffan.
Oj vilken höjdare detta var! Gillar låten som tusan,sejvar definitivt.Hittar inget direkt att såga på,det låter bra hos mig.Lite rostig är jag lyssningsmässigt så jag kanske ändrar mig längre fram..Tills dess(och om) så skall jag digga detta stenhårt.Det blir max poäng i min bok,as bra jobbat!
Mike
hackeman:
Tjena! Skitcool låt på alla vis. Gillar att det är sådär oldschool rivigt men lite neopsychadelsikt med synthljuden.. påhittigt! De enda jag kan hitta o peta på om man nu tvunget ska är att synthljudet som kommer in vid 01:32 och 02:44 är lite väl dominant i mixen, sången drunknar lite.. men coolt ljud annars.
Tummen upp ba'! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida