Kontrollrummet

Rattlebike - Masquerade

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
LÅTNAMN: Masquerade
ARTIST/GRUPP: Rattlebike
GENRE: Klassisk Pop
LÅTLÄNGD: 3.42
MUSIK: Roger Norén
TEXT: Stefan Olsson
PRODUCENT: Rattle
MEDVERKANDE:
Rattle: Sång (ref), Kör, Piano. Gitarr, Bas, Blås, Trummor
Bike: Sång (vers), Körer, Stråkar, Sologitarr, "Trumpet"
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3
OMSLAG: http://www.kontrollrummet.com/forum/Themes/Musiconica/images/logo.jpg

This is the second track from the forthcoming ep.
This one has pherhaps a tiny smell of Queen/The Who/Tommy - the somewhat pompus parts
Hope you´ll enjoy

2010-03-13 - New version where we have tried to fullfill your every whish.  :D
Now this piece is more like the last song in part two of our first musikal - pompus, extreme

Masquerade

Masquerade
Don’t want to be a part of it
Masquerade
Don’t know when you started it
Don’t give me that honey talk
You know it’s just dead-men’s-walk
Masquerade, masquerade

I was paid, played and betrayed
I didn’t know you were on this killing crusade
Now I’m falling, endlessly falling
deep into nothing at all
I didn’t expect this war

You were smart, coldhearted, almost art
You knew where you were going from the start
Now I’m calling, hopelessly calling
These words are too small
I doubt no one can hear them at all

Masquerade …

I didn’t know my part in this play
I didn’t know my heart was in your way

Solo

The curtain has fallen
There is no need for this charade
I am down, like a clown in this cold masquerade
Masquerade …


« Senast ändrad: 14.03.2010, 19:32:29 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Jodå de influenser ni nämner hörs tydligt - bra låt med musikalisk koppling till dåtid. Man har liksom hört den förr men ändå inte :)

Lyssnar nu i lurar och tycker att elguran får kämpa sig fram för att höras - vid tex ca 136-140 försvinner många toner/de drunknar i ljudbilden liksom.

Trumpetljudet är nog inte det bästa, tycker jag och så slutar den lite rumphugget vid 26-27.

Ja det var lite tankar från mig

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
En trevlig liten popdänga med 70-tals influens kan jag tycka.. Queen känns liksom lite närvarande.. Snyggt arrangemang & bra spelat/sjunget...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Hej
Jodå de influenser ni nämner hörs tydligt - bra låt med musikalisk koppling till dåtid. Man har liksom hört den förr men ändå inte :)
Lyssnar nu i lurar och tycker att elguran får kämpa sig fram för att höras - vid tex ca 136-140 försvinner många toner/de drunknar i ljudbilden liksom.
Trumpetljudet är nog inte det bästa, tycker jag och så slutar den lite rumphugget vid 26-27.
Ja det var lite tankar från mig
Ha det gott
Gurano
Hoppas att det inte är alltför mycket "återanvänt". Vi vill inte försöka låta som något av nämnda band, inte heller att det ska kunna tas för en låt av dessa. Bara dofta.
Guran är nog lite dränkt i stråkar och blås men det är lite tanken men vi noterar för översyn.
Försår inte ... slutar rumphugget vid 26-27 - me  :wacko: ?
Tack för lyssning och kommentarer!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
skön låt det här tycker jag! Tyckte först trummorna i första delen lät lite styltiga och tråkiga men efter två lyssningar så känns det okej också. Inga direkta andra grejer jag tänkte på! En bra låt som satte sig, nu nynnar jag "masquerade, masquerade" här tyst för mig själv nergrävd i pappersjobb :)

Kul samarbete! Ska lyssna på er första låt också! (  :huh: var har du gjort av den? Står flyttad till färdiga skivor men där finns inte låten..? )

/Åsa

« Senast ändrad: 05.03.2010, 13:55:32 by Åsa »
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Försår inte ... slutar rumphugget vid 26-27 - me  :wacko: ?
Tack för lyssning och kommentarer!
Tja rumphugget kanske var ett litet fel ordval från min sida - men jag tycker att det slutar med ett litet litet missljud precis på slutet av sista tonen - hoppas att du förstår vad jag menar - eller så är det ett av mina hörliga hjärnspöken :)

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 252
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Mitt låtöra gillade mycket bra uppföljare.
Mitt tekniköra konstrar lite. Bikens röst helt ok Rattles borde upp eq-mässigt från 800 och uppåt. Alla Masqurade borde det läggas löjligt mycket reverb på samt spridning,.  Tyckte också att nåt trumpet ljud i inledningen lät allt för träigt men vill återkomma om det.

Kul och givande colab
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
60-talspop med lite Madness-känsla på nå´t sätt.... Kul låt som ger nostalgikänningar!
Snyggt arr med pianot och blås. Tror att refrängen skulle kommit mer till sin rätt om den låg längre fram och lite starkare!
Aningen dov ljudbild totalt sett - hade gärna sett en lite mer diskantrik mix.
Bra colab!


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Överraskad att det kommer in 70-tal här, trodde det bara var sniffar från popens gyllene decennium som gällde. Ok, väntar på Kinksdoften. Queens, som sagts. Visst,
Sången: Ingen Freddie Mercury direkt, kanske hans mindre begåvade brorsa som nu fått chansen att visa minsann? (Är jag taskig nu?)
Stämsången - inte oäven.
Men i mina öron låter det lite Melodivestival anno 70-tal, men det blir bättre mot slutet, varför inte börja där?
« Senast ändrad: 06.03.2010, 01:00:57 by Tokai »


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Det här är klart medryckande..denna refräng sätter sej som ett spett..hihi...störtgillar :P

Väldigt melodiöst, snygg sång och vips blev det en retro-poplåt som heter duga!

Tröstar mej med denna i mitt råförkylda läge, den lättar upp riktigt bra, raspar med här i refrängerna....

Snyggt jobbat av er :)

/Marre

https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad carl cadello

Nu när vissa kritiker har lämnat in får jag väl ta upp den fallna fanan och trampa runt som en elefant i en porslinsbutik.

Detta är en riktigt bra låt och eftersom ni ska ha den på en skiva tycker jag att ni absolut ska åtgärda några saker.

Bra:
-Låten
-Ljudet
-Dynamiken
-70-talskänslan
-Körerna
-De flesta instrumenten
+Dvs det allra mesta.  :)

Mindre bra:
-Engelskan är bra men uttalet är svengelskt, typ i hart, part, curtain, just. Försök att "svälja" r:en
-Sången distar på leaden
-Leadsången är lite "livlös". Dvs du skulle försöka ta ut svängarna lite mer. Ta en sup och sjung om. Du behöver inte sätta alla tonerna exakt där de borde sitta
-Trumpeterna är INTE bra. Låter väldigt mycket som en skolorkester. Ta bort helt eller byt ut mot orgel el liknande
-Pianot liksom hamrar "känslokallt" utanför resten av ljudbiden, det samma gäller blåset. Kanske är det ni ska göra: dra ned pianot och blåset ordentligt.


Eftersom sången är det mest framträdande kanske ni skulle jobba mer med leaden. Resten är mer eller mindre riktigt skitbra. Struktur och dynamik behöver ni inte jobba på mer alls.

Hoppas att ni förstår att jag tycker det är en bra låt och att den är värd att ni jobba mer på den.

Lägg den åt sidan ett tag och sjung om bitar av leaden senare, när det inte känns som "nu när vi nästan är färdiga orkar jag inte sjunga in igen"  ;)


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Bra låt! Håller med Calle Cadello om sången, tycker det låter lite murket eller om det kanske är mycket lägre frekvenser som jobbar, kanske dra ner basen en gnutta?
Eller också är det mitt dagen-efter-huvud ;)
Edit: bra text glömde jag tillägga
« Senast ändrad: 06.03.2010, 12:24:04 by flabb »
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
En trevlig liten popdänga med 70-tals influens kan jag tycka.. Queen känns liksom lite närvarande.. Snyggt arrangemang & bra spelat/sjunget...
Vi tackar för det!
och hoppas att också vi känns närvarande  :D
TBitB
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
skön låt det här tycker jag! Tyckte först trummorna i första delen lät lite styltiga och tråkiga men efter två lyssningar så känns det okej också. Inga direkta andra grejer jag tänkte på! En bra låt som satte sig, nu nynnar jag "masquerade, masquerade" här tyst för mig själv nergrävd i pappersjobb :)

Kul samarbete! Ska lyssna på er första låt också! (  :huh: var har du gjort av den? Står flyttad till färdiga skivor men där finns inte låten..? )

/Åsa
Kul att du gillar låten - hoppas den är lite beroendefarmkallande.
Den första finns nu på lager igen!
Tack för lyssning och synpunkter.
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Mitt låtöra gillade mycket bra uppföljare.
Mitt tekniköra konstrar lite. Bikens röst helt ok Rattles borde upp eq-mässigt från 800 och uppåt. Alla Masqurade borde det läggas löjligt mycket reverb på samt spridning,.  Tyckte också att nåt trumpet ljud i inledningen lät allt för träigt men vill återkomma om det.

Kul och givande colab
Tackar för det! Låten är ju liksom det viktiga.
Vi får gå in i teknikrummet och vrida på lite pedaler, pumpar och anordningar enligt anvisningar ovan
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
60-talspop med lite Madness-känsla på nå´t sätt.... Kul låt som ger nostalgikänningar!
Snyggt arr med pianot och blås. Tror att refrängen skulle kommit mer till sin rätt om den låg längre fram och lite starkare!
Aningen dov ljudbild totalt sett - hade gärna sett en lite mer diskantrik mix.
Bra colab!
Tack för det! Vi är ena riktiga nostalgiker i detta band
Arret är helt Rattles förtjänst (utom sticket med stråkar)
vi noterar i blocket  - vrid framåt och på med diskant
Labbet känns bra
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Överraskad att det kommer in 70-tal här, trodde det bara var sniffar från popens gyllene decennium som gällde. Ok, väntar på Kinksdoften. Queens, som sagts. Visst,
Sången: Ingen Freddie Mercury direkt, kanske hans mindre begåvade brorsa som nu fått chansen att visa minsann? (Är jag taskig nu?)
Stämsången - inte oäven.
Men i mina öron låter det lite Melodivestival anno 70-tal, men det blir bättre mot slutet, varför inte börja där?
Ja vi slank in av bara farten - vi får se om vi tar oss tillbaks till nästa låt.
Nej vi försöker inte ens att låta som FM. Kul att stämsången funkar - inget jag har gjort förut.
Melodifestivalen -70  :( - Då är det nog dax att lägga ner projektet..
Kinksdoften tror jag ligger som no 4 nu. Nästa blir nog sounds from AR
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Överraskad att det kommer in 70-tal här, trodde det bara var sniffar från popens gyllene decennium som gällde. Ok, väntar på Kinksdoften. Queens, som sagts. Visst,
Sången: Ingen Freddie Mercury direkt, kanske hans mindre begåvade brorsa som nu fått chansen att visa minsann? (Är jag taskig nu?)
Stämsången - inte oäven.
Men i mina öron låter det lite Melodivestival anno 70-tal, men det blir bättre mot slutet, varför inte börja där?
Ja vi slank in av bara farten - vi får se om vi tar oss tillbaks till nästa låt.
Nej vi försöker inte ens att låta som FM. Kul att stämsången funkar - inget jag har gjort förut.
Melodifestivalen -70  :( - Då är det nog dax att lägga ner projektet..
Kinksdoften tror jag ligger som no 4 nu. Nästa blir nog sounds from AR

Nä, ta det där med Melodifestivalen med en nypa salt, var väl lite grinig vid tidpunkten
Undrar vad AR är för nåt? En artist eller ett band?
Ser fram emot med förtjusning


freddy

  • Gäst
Jag gillar låten, både vers och refräng tycker jag om. Sen tycker jag det blir lite "tragiskt" att efterapa en svunnen tid så hårt som här, jag ser ingen poäng med det. Jag hade gillat detta mycket mer om det fanns modernare inslag i produktionen, men fortfarande starka 70-tals vibbar. Men det får stå för mig det.

Trummorna kändes stela tycker jag också. Sången distar bitvis? Eller är det något försämdrande 70-tals filter som lagts på?  :lol:

En bra låt som blivit nedpressad i någon sliten gammal 70-tals kostym i orange/brunt sammet.



Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Det här är klart medryckande..denna refräng sätter sej som ett spett..hihi...störtgillar :P
Väldigt melodiöst, snygg sång och vips blev det en retro-poplåt som heter duga!
Tröstar mej med denna i mitt råförkylda läge, den lättar upp riktigt bra, raspar med här i refrängerna....
Snyggt jobbat av er :)
/Marre

Härligt. En ref som sätter sig som ett spett är precis vad vi ville ha här!
Tack för vänliga ord och omdömen och vad kul att den har en lite medicinsk effekt  :D
Krya på dig!
/Theboysintheband
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Nu när vissa kritiker har lämnat in får jag väl ta upp den fallna fanan och trampa runt som en elefant i en porslinsbutik.

Detta är en riktigt bra låt och eftersom ni ska ha den på en skiva tycker jag att ni absolut ska åtgärda några saker.

Bra:
-Låten
-Ljudet
-Dynamiken
-70-talskänslan
-Körerna
-De flesta instrumenten
+Dvs det allra mesta.  :)

Mindre bra:
-Engelskan är bra men uttalet är svengelskt, typ i hart, part, curtain, just. Försök att "svälja" r:en
-Sången distar på leaden
-Leadsången är lite "livlös". Dvs du skulle försöka ta ut svängarna lite mer. Ta en sup och sjung om. Du behöver inte sätta alla tonerna exakt där de borde sitta
-Trumpeterna är INTE bra. Låter väldigt mycket som en skolorkester. Ta bort helt eller byt ut mot orgel el liknande
-Pianot liksom hamrar "känslokallt" utanför resten av ljudbiden, det samma gäller blåset. Kanske är det ni ska göra: dra ned pianot och blåset ordentligt.


Eftersom sången är det mest framträdande kanske ni skulle jobba mer med leaden. Resten är mer eller mindre riktigt skitbra. Struktur och dynamik behöver ni inte jobba på mer alls.

Hoppas att ni förstår att jag tycker det är en bra låt och att den är värd att ni jobba mer på den.

Lägg den åt sidan ett tag och sjung om bitar av leaden senare, när det inte känns som "nu när vi nästan är färdiga orkar jag inte sjunga in igen"  ;)
Stort tack för denna omfattande recention och tips på förbättringar - Uppskattas storligen!  :wub:
Vi ska def jobba om leadsången och trol blir det fler saker som kommer åtgärdas.
"..mer eller mindre riktigt skitbra." tar vi åt oss ordentligt av -

Tack igen!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Snyggt. Tycker nog precis som tidigare att sången är liite vass och essig. Arrangemanget är jättebra, fast jag är osäker på mixen. Tycker både leadsången och körerna saknar utrymme. Skulle vilja ha fram dem och kanske lite mer botten i dem. Som de känns nu så krockar mellanregistret där stråkarna tar väldigt mycket plats med sångljuden.
Annars är jag förtjust i hela grejen. Det pompösa soundet och framförandet.  :)


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Liker!!  :)

Har ikke teknisk kompetanse nok til å komme med forslag som vil forbedre prod, men jeg trigget litt på engelsken et sted (pirk?)

"I doubt no one can hear them at all"

Hva er meningen her? Jeg ville oversatt med "Jeg tviler på at ingen kan høre dem". I sammenhengen føles det som om det skulle vært enten "think" el. "anyone" (eller noe bedre ordvalg, of kårs)

Skal lete opp den første på EP'n nå!  :)

-Robert


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jag gillar låten, både vers och refräng tycker jag om. Sen tycker jag det blir lite "tragiskt" att efterapa en svunnen tid så hårt som här, jag ser ingen poäng med det. Jag hade gillat detta mycket mer om det fanns modernare inslag i produktionen, men fortfarande starka 70-tals vibbar. Men det får stå för mig det.

Trummorna kändes stela tycker jag också. Sången distar bitvis? Eller är det något försämdrande 70-tals filter som lagts på?  :lol:

En bra låt som blivit nedpressad i någon sliten gammal 70-tals kostym i orange/brunt sammet.


Kul att du gillar låten!
Vet inte om vi försökt efterapa - det blir nog såhär när vi spelar och sjunger. Vi är nog en svunnen tid (i alla fall jag)
Vad skulle moderna inslag kunna vara - är lite lost här.
Orange brunt sammet låter riktigt otäckt ..!
Tack för lyssning och kommentar
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Snyggt. Tycker nog precis som tidigare att sången är liite vass och essig. Arrangemanget är jättebra, fast jag är osäker på mixen. Tycker både leadsången och körerna saknar utrymme. Skulle vilja ha fram dem och kanske lite mer botten i dem. Som de känns nu så krockar mellanregistret där stråkarna tar väldigt mycket plats med sångljuden.
Annars är jag förtjust i hela grejen. Det pompösa soundet och framförandet.  :)
Sången lägg as we speak om.
Arret är R:s förtjänst. Han håller på och gräver fram en del utrymme.
Kul att du gillar grejen och det pompösa - nästa version kommer ha några kilo till av den varan
Tack för lyssning och synpunkter
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Liker!!  :)

Har ikke teknisk kompetanse nok til å komme med forslag som vil forbedre prod, men jeg trigget litt på engelsken et sted (pirk?)
"I doubt no one can hear them at all"
Hva er meningen her? Jeg ville oversatt med "Jeg tviler på at ingen kan høre dem". I sammenhengen føles det som om det skulle vært enten "think" el. "anyone" (eller noe bedre ordvalg, of kårs)
Skal lete opp den første på EP'n nå!  :)

-Robert
Vad kul!
När det gäller engelskan så tror jag att man kan uttrycka sig så - alltså med negation - fast det i strikt mening är som du säger.
Men det kanske finns någon engelstalande här som kan tala om vad som gäller. Betydelsen ska vara att : jag tvivlar på att någon kan höra dom (orden).

Kul med synpunkter på texten!
 
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bra. Intressant låt.. På många sätt. Bra sjungit men jag tyckte först det sjöngs:

Master-race
Don’t want to be a part of it
Masterrace
Don’t know when you started it
Don’t give me that honey talk
You know it’s just dead-men’s-walk
Masterrace, master-race


;) Lyssna och hör själva! Vilket hade adderat nåt slags "budskap" som hade funkat det med.
Harmonierna påminner lite grann om en låt av hon nazi-tjejen som sjöng på 30-talet (Blå ängeln hette en film). Efter lite eftertanke:  
Dietrich tror jag nog hon hette, eller så var det den andre nazisten.. Galet associerat men ändå.. ;)

Det hela förvirrade mig mer än det borde kanske. Bra låt, vare sig det handlar om maskerad eller annat..

Bra inspelat och kan nog justeras lite vad gäller nivåer, men får återkomma efter fler lyssningar om det..
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Divi
Ja kanske det som sjungs är lite mångtydigt - finns ett ord till det skulle kunna vara - men det är nog mest fråga om ett sluddrigt uttal.  ;) :D
Kanske inte så kul att bli kopplad till någon nazi även om Marlene sjöng fint och hade snygga ben.
Tack för lyssning och synpunkter.
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hon hade väldigt snygga ben!

Så kopplingen var välvillig :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ny ännu mer pompös och musikaldoftande version upp i trådhuvud
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 252
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Javisst!!
Skolorkestern utbytt Masquarade går fram ypperligt. Riktigt bra skruvat - tycker 70-talskostymen sitter som en smäck :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Snarare 30-tal... Bättre mix, inga nivåer behöver fixas vad jag kan höra längre. Bra sånginsatser av båda!

30-tal. Skall hitta länk ;) (Om ingen tar illa vid av lite rörliga bilder på snygga ben vill säga)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Eko
Vad skönt att höra - Tack!
Ja den känns lite trång på sina ställen - måste ha krympt  :D

Divi
OK tack - då går vi på det
bockar av och lägger i färdighögen

---
Ja, det var inte så många synpunkter på denna mix så den får betraktas som klar.
(Det kanske inte är så kul att lyssna på och komma med synpunkter på en andra version, för att inte tala om en tredje!?)
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten