Kontrollrummet

Vad har hänt med er? ('ryggdunkartråden')

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Gurano, bara för sakens skull och för att du skall få en chans att visa att du är så klok som du vill påskina; berätta för oss andra och mig i ett eller fler konkreta exempel på vari "mina egna bidrag i spelet ligger" som jag enl. dig vägrar att förstå samt som du skriver "Oj oj oj här haglar det påhopp och insinuationer utan att du förstår detta. Bra att du har patent på fundamentala mänskliga principer - du är inte lite ödmjuk du!" alltså du tror på något sätt och påstår rakt ut rent av i fördummande ordalag att jag inte förstår vad jag själv skriver???

Du är just ett sådant exempel på vad som tagits upp här i tråden, trodde du var mer insiktsfull faktiskt men du har väl, som några till härinne fastnat i något gammalt som sticker i ögonen som du/ni inte kan släppa helt enkelt, men som sagt berätta konkret vad som felat mig förutom att jag ansett att märklighetsfaktorn inte var så märklig, allt som skrivits efter det är ju svar på andras påhopp, detta måste även du fatta, så ta inte upp och omkullkasta nutid/dåtid och eller framtid!!!
« Senast ändrad: 04.03.2010, 11:40:32 by Mr Artrock »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Så här dagen efter med äntligen vapenvila fattar jag inte hur folk kan ta det så allvarligt seriöst att de börjar bråka och förolämpa över ett internetforum :unsure:

Florian, och inte minst DG Verkade ha tagit det extra allvarligt. Fast tror ändå att i sociala situationer att förolämpa nån är väldigt korkat.
Lätt att irritera sig, och väldigt enkelt att agera. Man behöver inte ens riskera att bli slagen om man förolämpar nån ;)

Så inte korkat eftersom Florian inte kommer att leta upp Gurano eller nån, men det utesluter ju framtida "samarbete", faktiskt helt meningslöst om man inte är verkligt upprörd. Eller nåt annat.

Sen att han inte en verkar inse att han skrivit ord som (indirekt eller mer direkt) förolämpat folk, det gjorde han kanske inte? Det är vi som uppfattar honom fel? :D

Trist det hela i vilket fall. Det är som sådana här spel utan vinnare :)

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Gör en Friggebo nu... så blir alla nöjda å glada  ;)
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Marruschka:
Citera
Det här var bland det pinsammaste jag varit med om, SKÄRP ER!!
Får man slippa er och denna diskussion?
Jag vill det, tack.

...Bara för att du är gulligullkompis med flertalet härinne och tjej

Du talar med en vuxen kvinna.

...det är ju så förbaskat tydligt för vem som helst som står utanför sandlådan!!!

Ja, jag ser vem som står utanför sandlådan och vem som sitter i sandlådan - Mr Artrock.
Du borde tala till en vuxen kvinna men du kastar sand på barnet bredvid...
Jag kan inte hålla mig längre, jag respekterar Marre för mycket för att kunna hålla tyst.
Hoppas du har det fortsatt bra Mr Artrock. Jag respekterar det du säger, ibland...
« Senast ändrad: 04.03.2010, 13:32:43 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Gör en Friggebo nu... så blir alla nöjda å glada  ;)

Öh jag? :) Ja, lade upp en sådan sak inatt efter "bråket" med DG. Den mest fridsinympande låt som jag hört, bättre än We shall overcome! "So peaceful", som nån sa. Letar sångerska och har med stor sannolikhet hittat!

Sopran som ni aldrig har hört. ;)

Instrumental verre finns som "vårvisan" i demoavdelningen :)

Det låter åt helvete i nulägetg så startar nog nåt bråk kanske. :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
jag ber om ursäkt för att jag generaliserade så förbaskat om kritiker.
det finns säkert betalda tyckare anställda på åtskilliga media runt om i landet som kan betydligt fler ackord än jag på gitarren också !!

my bad, sorry... :ph34r:



ibland slänger jag ur mig saker utan att tänka mig för....men jag hoppar ALDRIG på någon här på forumet, mina 'påhopp' gäller ju enbart företeelser i samhället som jag reagerar på, hoppas alla här ser detta och slutar ta åt sig personligen av saker som bevisligen inte är riktade mot just dem ! ;)


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
En ömsesidig ödmjukhet kan ju vara en lösning?


Det hela blev i vilket fall otroligt tydligt efter det att jag varit mindre aktiv på KR, kommer tillbaka och det är så många som är så arga och framför allt ELAKA!

Intressant att MrBister först förklarade att han inte skulle deltaga mer, men inom en kort tid dök det upp ett meddelande till...  hehe

Det är lungt, alla är ju välkomna!

Men om man lyssnar på någons bidrag så måste man ju försöka sätta sig in i bidragslämnarens tankar för att kunna bidra med konstruktiv kritik?! Att bara säga "Jag tycker detta låter skit, och jag gillar inte genren lver huvud taget!" är en föga vettig kommentar!

Bättre att lyssna och om man känner att man kan hjälpa till, med något, så skall man göra det?! Men ingen blir ju hjälpt eller glad över att få höra att den som svarar INTE gillar musikstilen?!?

Det är bra om man kan stötta med sin kritik, och inget problem med just kritik. Men bättre att kommentera att "jag tycker attt dödsvrålet låter lite för högt", än att skriva "jag tycker du sjunger så jävla kasst! och dessutom gillar jag inte musiken heller".

Helt uppenbart finns det någon sorts behov av denna tråd. Tyvärr...

Hur skall jag bli bättre om ingen hjälper mig?



Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Håhåjaja...
I all ödmjukhet vill jag säga att jag tycker KR är 100% kanon och utan detta forum så hade mina musikprylar varit sålda för länge sen.. I huvudsak finns här otroligt kunniga, trevliga och inspirerande människor som har varit helt avgörande för mitt eget skapande..

Det var det!

Nu ska jag nog försöka hitta på en liten truddilutt jag..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Å' ja ska fortsätta att vara den snälla individ jag brukar vara   B)
Och jag hoppas få tid att fortsätta med pågående låt "Dreaming".

Nyhet för dagen:
Idag fick vi tillbaka inkommande vatten till vårt hus, efter sex dagar utan rinnande vatten.
Varje dag har jag fyllt 100-150 liter vatten i dunkar från bensinstationen, till familjen och djuren (hästarna är ena riktiga törstiga typer). Nu är CPE-ejektorpumpen historia och idag sänktes en ny pump 100 meter ner i vår gamla borrade brunn bakom huset. Slipper åka till badhuset för att duscha, yippey!
« Senast ändrad: 04.03.2010, 16:27:01 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
håller nog med hogge i mångt o mycket
att det slirar till i bland kan vara lite förlåtet "tycker att det är en lite skara som står för det mesta"
men alkohol. snefylla o forum är ingen lysnade combo

tony
att leva är att dö


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Nåt som känns lite barnsligt är att man väljer att lämna KR bara för att man får mothugg, blir missförstådd eller andra saker som svider i en sån här tråd.
Ger mig sig in i det får man väl tåla lite påhopp eftersom hela tråden ju är ett stort ifrågasättande av KR och dess medlemmar.

Alternativet är väl att skita i att skriva i en sån här tråd så slipper man bli trampad på tårna.
Det finns ju en massa andra trådar att posta i...som t.ex "Hur skulle er supergrupp se ut" Väldigt oskyldigt och kul läsning om vad folk har för favoriter,

Nåväl...ni har tagit ert beslut. Fridens liljor på er DG och Mr.A. Hoppas verkligen att ni inte är lika barnsliga och tjurskalliga i verkligheten.

Må väl och låt lyckan stå er bi
(Lycka till i Baguettelandet Artrock  :))

Micke


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Visst är det märkligt, att det är så svårt att vara ödmjuk och visa sin medmänskliga sida? Det som borde vara självklart är inte det för alla. Det skrivan ordet är mycket hårdare än man någonsin kan tänka sig. Kanske hade det varit bättre att fajtas i en låt? Skriva av sig lite,, dra en banjo och ett trum solo.

Jag tycker i vilket fall att vi alla skall hjälpas åt att behålla rätt stämning här! Vi skall ge och ta men vi skall vara hänsynsfulla och visa respekt för varandra i alla lägen.

För så mycket kompetens och uppfinningsrikedom som det finns här så borde inget överskugga musikens vackra tongångar.


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
"dra en banjo"  :lol:

F'låt  ;)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531



Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Visst var det kul..

Nä kanske inte, men jag umgås med några ordmärkare på jobbet och vi överträffar varandra,
tråkigt men sant, det är väl gubbåldern ;)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Nåväl...ni har tagit ert beslut. Fridens liljor på er DG och Mr.A. Hoppas verkligen att ni inte är lika barnsliga och tjurskalliga i verkligheten.
Som jag ser det har DG redan lämnat oss för länge sen.
På den "gamla" tiden skrev han fantastiska analyser på ett underbart språk åt våra mer eller mindre bra försök till musik.
Saknar det verkligen.


Utloggad carl cadello

Visst var det kul..

Nä kanske inte, men jag umgås med några ordmärkare på jobbet och vi överträffar varandra,
tråkigt men sant, det är väl gubbåldern ;)


Eller så är det för att du nästan är Göteborgare? Eller rättare sagt både och. Nu får du själv lista ut om jag skojar eller inte.


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Nåväl...ni har tagit ert beslut. Fridens liljor på er DG och Mr.A. Hoppas verkligen att ni inte är lika barnsliga och tjurskalliga i verkligheten.
Som jag ser det har DG redan lämnat oss för länge sen.
På den "gamla" tiden skrev han fantastiska analyser på ett underbart språk åt våra mer eller mindre bra försök till musik.
Saknar det verkligen.

jepp jag uppskattar verkligen DG's kommentarer på mina alster.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Chilli säger:
 alltså ... angående din pop musik kan jag inte ge dig en rättvis bedömning.... om jag gillade sån musik kunde jag ju säga om jag tyckte att den var bra eller dålig


2min sen.
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Nåväl...ni har tagit ert beslut. Fridens liljor på er DG och Mr.A. Hoppas verkligen att ni inte är lika barnsliga och tjurskalliga i verkligheten.
Som jag ser det har DG redan lämnat oss för länge sen.
På den "gamla" tiden skrev han fantastiska analyser på ett underbart språk åt våra mer eller mindre bra försök till musik.
Saknar det verkligen.

Kan ärligt säga att han på nåt sätt var halva kvalitén på forumet, och förstår kanske om han inte hann med eller gjorde annat ett tag.
Ett värde i sig, att kunna delge så mycket.
Om det nu inte var så redan på studio (innan KR?)? Har för mig det.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Men saker har faktiskt lugnat ner sig AVSEVÄRT senaste dygnen!

Det är ju alltid tråkigt när något ballar ur och inblandade inte kan lösa en negativ spiral utan att dra med sig andra och annat i en ännu värre sprial.


Jag startade en tråd på ett annat lite mindre intressant forum,, tror det hette Studio?! höhö,, men jäklar vad det tog hus i hvt! Det som var riktigt jäkla irriterande var egentligen inte att tråden engagerade väldigt många och extremt mycket, utan att moderatorn (chefen själv tror jag det var..) bad MIG tagga ner! DET är skumt,, jag gjorde ju inget och pekade inte på någon specifik person eller några specifika bidrag. Svaret från moderatorn var "jo jag vet,, men bara tills det lugnar ner sig, för de som gått igång verkar inte förstå något..."

Som mest tror jag det kom över 70 inlägg på 10 minuter!!


Men här på KR är det ett bra klimat, oftast, och det är våldigt många som bidrar med riktigt mycket!

Ni är bra kära kollegor!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag startade en tråd på ett annat lite mindre intressant forum,, tror det hette Studio?! höhö,, men jäklar vad det tog hus i hvt! Det som var riktigt jäkla irriterande var egentligen inte att tråden engagerade väldigt många och extremt mycket, utan att moderatorn (chefen själv tror jag det var..) bad MIG tagga ner! DET är skumt,, jag gjorde ju inget och pekade inte på någon specifik person eller några specifika bidrag. Svaret från moderatorn var "jo jag vet,, men bara tills det lugnar ner sig, för de som gått igång verkar inte förstå något..."

Var det den här kanske, stor underhållning i alla fall? http://forum.studio.se/index.php?showtopic=40068&hl=

 :D


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Jag startade en tråd på ett annat lite mindre intressant forum,, tror det hette Studio?! höhö,, men jäklar vad det tog hus i hvt! Det som var riktigt jäkla irriterande var egentligen inte att tråden engagerade väldigt många och extremt mycket, utan att moderatorn (chefen själv tror jag det var..) bad MIG tagga ner! DET är skumt,, jag gjorde ju inget och pekade inte på någon specifik person eller några specifika bidrag. Svaret från moderatorn var "jo jag vet,, men bara tills det lugnar ner sig, för de som gått igång verkar inte förstå något..."

Var det den här kanske, stor underhållning i alla fall? http://forum.studio.se/index.php?showtopic=40068&hl=

 :D

Ja den tråden kommer man ihåg  :D shit va vilket drag och så mycket känslor och tyckande det blev
inte så konstruktiva kanske. men det ger en inblick hur starkt engagerande vissa uttryck kan få för påföljd
det är j-kla enkelt att misstolka text/trådar  mm och tro att skämt och ironi ska lysa igenom de funkar sällan och misstolkas allt som oftast eller om råd/tyckande om heliga kor
det gäller som oftast att klappa åt rätt håll annars tar det som sagt hus i hvt  :D

trevlig helg allihopa  B)
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hmm.... det här fick jag på den länken:
Sorry, an error occurred. If you are unsure on how to use a feature, or don't know why you got this error message, try looking through the help files for more information.
The error returned was:

Sorry, the link that brought you to this page seems to be out of date or broken.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hmm.... det här fick jag på den länken:
Sorry, an error occurred. If you are unsure on how to use a feature, or don't know why you got this error message, try looking through the help files for more information.
The error returned was:

Sorry, the link that brought you to this page seems to be out of date or broken.


logga in...


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil



Jag startade en tråd på ett annat lite mindre intressant forum,, tror det hette Studio?! höhö,, men jäklar vad det tog hus i hvt! Det som var riktigt jäkla irriterande var egentligen inte att tråden engagerade väldigt många och extremt mycket, utan att moderatorn (chefen själv tror jag det var..) bad MIG tagga ner! DET är skumt,, jag gjorde ju inget och pekade inte på någon specifik person eller några specifika bidrag. Svaret från moderatorn var "jo jag vet,, men bara tills det lugnar ner sig, för de som gått igång verkar inte förstå något..."

Ja och på det där forumet finns det en helt sinnessjuk kille(nej jag menar verkligen sinnessjuk) som kallar sig Analogfreak som har stängts av, sparkats ut och fått komma tillbaka ett par gånger. Mycket märkligt forum det där. Jag själv blev en gång varnad för en skitsak och förstod ingenting medan någon som den här snubben verkar mer eller mindre få bete sig hur som helst. Vet att han var medlem här mycket kort efter blivit utsparkad ett tag från Studio. Men i alla fall, på Studio brukar det gå mycket hett till när någon uttrycker sig kontroversiellt. Men det är typiskt för alla sorters forum, vad de än handlar om. Sitter några som bestämmer vad som är rätt och fel och ve den som tycker något annat. Den får höra det genast och ska korrigeras. Inte varit här på ett bra tag så inte så insatt vad som hänt men sluta och bry sig så mycket vad andra tycker och tänker. Och sluta ta er själva på något större allvar. Å i dag sken solen hela dagen och på dagen man fyller år. Hur vanligt är det? Och snart är det vår och då springer man och slösar energi på allt kortkort och urringat. :P
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
Å i dag sken solen hela dagen och på dagen man fyller år. Hur vanligt är det? Och snart är det vår och då springer man och slösar energi på allt kortkort och urringat. :P
jepp - fantastiskt fin dag idag var det, strålande sol å drippety-dropp....snart kanske det är grönt istället för vitt - snön har verkligen ägt denna vinter !

grattis då å trevlig helg ! B)


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no



Jag startade en tråd på ett annat lite mindre intressant forum,, tror det hette Studio?! höhö,, men jäklar vad det tog hus i hvt! Det som var riktigt jäkla irriterande var egentligen inte att tråden engagerade väldigt många och extremt mycket, utan att moderatorn (chefen själv tror jag det var..) bad MIG tagga ner! DET är skumt,, jag gjorde ju inget och pekade inte på någon specifik person eller några specifika bidrag. Svaret från moderatorn var "jo jag vet,, men bara tills det lugnar ner sig, för de som gått igång verkar inte förstå något..."

Ja och på det där forumet finns det en helt sinnessjuk kille(nej jag menar verkligen sinnessjuk) som kallar sig Analogfreak som har stängts av, sparkats ut och fått komma tillbaka ett par gånger. Mycket märkligt forum det där. Jag själv blev en gång varnad för en skitsak och förstod ingenting medan någon som den här snubben verkar mer eller mindre få bete sig hur som helst. Vet att han var medlem här mycket kort efter blivit utsparkad ett tag från Studio. Men i alla fall, på Studio brukar det gå mycket hett till när någon uttrycker sig kontroversiellt. Men det är typiskt för alla sorters forum, vad de än handlar om. Sitter några som bestämmer vad som är rätt och fel och ve den som tycker något annat. Den får höra det genast och ska korrigeras. Inte varit här på ett bra tag så inte så insatt vad som hänt men sluta och bry sig så mycket vad andra tycker och tänker. Och sluta ta er själva på något större allvar. Å i dag sken solen hela dagen och på dagen man fyller år. Hur vanligt är det? Och snart är det vår och då springer man och slösar energi på allt kortkort och urringat. :P

Jeg surfet innom studio forum i forrige uke og la merke til "Analogfreak". Det var muligens grunnen til at jeg ikke gadd registrere meg heheh. Hva heter han på KR?  ;)

-Robert


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
fantastiskt att detta ställe finns o drivs på ideell basis o många tack till tsamble o moderatorerna för att ni orkar bry er o engagera er så detta funkar
det har varigt en del trådar om både det ena o andra om det etiska uppträdet osv på detta forum men tyckar att det glöms lite i klagosången
att några personer ser till att detta överhudtaget existerar att  kunna klaga eller älska o allt där i mellan
så ett stort tack till alla som gör att vi har en plattform o vara mänskliga på :wub:

tony
att leva är att dö


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Hmm.... det här fick jag på den länken:
Sorry, an error occurred. If you are unsure on how to use a feature, or don't know why you got this error message, try looking through the help files for more information.
The error returned was:

Sorry, the link that brought you to this page seems to be out of date or broken.


logga in...

or uppdate page
att leva är att dö


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Yeeeaaaahhhh :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hmm.... det här fick jag på den länken:
Sorry, an error occurred. If you are unsure on how to use a feature, or don't know why you got this error message, try looking through the help files for more information.
The error returned was:

Sorry, the link that brought you to this page seems to be out of date or broken.


logga in...

or uppdate page
Nä tror jag är helt nöjd med KR just nu så jag skiter i Studio  :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
yes - så e de ++++++++++++++++++++++++++++++
Kör hårt - så länge det ryker!