Kontrollrummet

Cykeln - Laundry 2 (något utvecklad idé)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
LÅTNAMN:  Arbetsnamn Laundry
ARTIST/GRUPP: Bike
GENRE: Engelsk pop
LÅTLÄNGD: Fårse rå
KOMPOSITÖR: Stefan Olsson
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3
OMSLAG: http://www.kontrollrummet.com/forum/Themes/Musiconica/images/logo.jpg

Nu är jag inne i den egelska perioden och här är ett utkast
och undrar om låten verkar vara något att bygga vidare på
 :wacko:
grundidén här
http://www.box.net/shared/g1qt82095d

100301 - Lite mer utvecklad idé

« Senast ändrad: 01.03.2010, 21:36:32 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
...förförförstärkareval...


:lol:

Låter som nåt i stil med 'Lennons ultimate rare home recordings'. (Finns nån sån tidig version av Real Love som är bra mycket snyggare än vad Paul och grabbarna senare fick till.) Lite svårt att få grepp om hur du har tänkt dig här utom kanske i sista versionen men fortfarande letande efter ackord och omtag... En del snygga passager och lite Neil Youngskt (han syntes f ö på OS hockeyfinalen igår) Hurricane. Ser fram mot Logic-versionen.  :rolleyes: :D
Tebax till flyttkartongerna...  :ph34r:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst
Lite svårt att hitta någon melodi, det är mest gitarrackord.  :)
Mot slutet kan man dock skönja några intentioner, men annars lite för ostrukturerat och otydlig sång för att få någon bra uppfattning, tycker jag.  :)


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
...förförförstärkareval...


:lol:

Låter som nåt i stil med 'Lennons ultimate rare home recordings'. (Finns nån sån tidig version av Real Love som är bra mycket snyggare än vad Paul och grabbarna senare fick till.) Lite svårt att få grepp om hur du har tänkt dig här utom kanske i sista versionen men fortfarande letande efter ackord och omtag... En del snygga passager och lite Neil Youngskt (han syntes f ö på OS hockeyfinalen igår) Hurricane. Ser fram mot Logic-versionen.  :rolleyes: :D
Tebax till flyttkartongerna...  :ph34r:

Hehe...
Det var snällt att likna det vid Ls rarest! Tänka sig min Sony TCM2, som tyvärr sjunger på sista versen.
Förstår att det inte är lätt att höra tankarna i detta. Det är så de kommer till - ett evigt slit och letande  :D
Tack så hemskt mycket för att du tog dig tid till denna idéskiss som inte på långt när lever upp till halvfärdig demo.
tänkte att det skulle vara kul att visa den "kreativa" processen.
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Lite svårt att hitta någon melodi, det är mest gitarrackord.  :)
Mot slutet kan man dock skönja några intentioner, men annars lite för ostrukturerat och otydlig sång för att få någon bra uppfattning, tycker jag.  :)
Jag vet att du inte har det så lätt alla gånger med CPG å allting
Men nu ser du hur jag har det. Jag får bara en massa gitarrackord och så förväntas jag göra en låt av det!! Va!!  :D
och ingen struktur, i bästa fall några intentioner .... Kan det verkligen bli något av detta??  :wacko:

Följ den spännande fortsättningen i nästa nummer ....
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten