Kontrollrummet

Hogge - "I'm Sorry" (kanske den ska heta så småningom?)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
LÅTNAMN: "I'm Sorry"
ARTIST/GRUPP: Hogge
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 3:04
KOMPOSITÖR: Hogge
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: MP3

Känner mig osäker.. Jag vill göra några låtar som passar ihop (i stil) med "YouTube", "Uncle Sam" och de andra.. Men undrar om detta kanske är för popigt för att passa in??

Ignorera sången fullständigt - det är enbart ett test av sångslinga!!

EDIT 5 mars 2010:
Nu är låten i det närmaste komplett.. Dock så är den på intet sätt färdig.

[mp3=200,20,0,center]http://www.nehofmusic.se/music/ImSorry.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 05.03.2010, 04:03:51 by hogge »
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Denna hade jag missat. Hm... för poppig njä tycker jag inte jag tycker det påminner en hel del om Hogge - kanske lite för mycket till och med känns som om man har hört den förut. Annars bra lirat och sångstämman funkar också fast jag skulle vilja höra nåt förändrat som gör att jag känner att det är nytt grepp på nåt sätt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Definitivt Hogge-alster. Vet inte vad det innebär att passa ihop med de andra låtarna du nämner men den här borde fungera att arbeta vidare på. Sången (som man ska strunta i) tror jag har mer reverb än resten, kanske inte önskvärt?
« Senast ändrad: 02.03.2010, 14:10:51 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Denna hade jag missat. Hm... för poppig njä tycker jag inte jag tycker det påminner en hel del om Hogge - kanske lite för mycket till och med känns som om man har hört den förut. Annars bra lirat och sångstämman funkar också fast jag skulle vilja höra nåt förändrat som gör att jag känner att det är nytt grepp på nåt sätt.

Tack EKO...
För mycket Hogge alltså?? Jag som trodde att jag verkligen var utanför ramarna här  :wacko:
Men Du har nog helt rätt.. Det kanske börjar bli lite väl mycket "standardmall" över mina låtar?? Men jag trodde den här klev lite utanför dock..
Samtidigt känner jag att jag hittat en stil som jag verkligen gillar och en gengre där jag gärna stannar ett tag, men samtidigt vill jag ju inte heller att varje ny låt ska vara den andra lik..

Jag ska se om jag kan hitta på nå't oväntat till detta  :blink:

Definitivt Hogge-alster. Vet inte vad det innebär att passa ihop med de andra låtarna du nämner men den här borde fungera att arbeta vidare på. Sången (som man ska strunta i) tror jag har mer reverb än resten, kanske inte önskvärt?

Tack MaxB:
Njaee.. Att denna ska passa ihop med de andra låtarna är väl att jag skulle vilja hålla mig ungefär i samma gengre med några låtar.. Vet inte själv hur jag tänkte där om jag ska vara ärlig. Men jag har ju varit ganska splittrad under min snart ettåriga musikerkarriär så.. Ja.. Eller.. Jag vet som sagt inte..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Emlan

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 260
    • Visa profil
Jag vill mest säga att du har en riktigt skön röst!!
Gillar!
...och sen får jag nog lyssna in mig på fler av dina låtar för att kunna uttrycka mig i frågan!
..och nu är jag helt klart intresserad av att lyssna mer.


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
jepp du har en j-ligt go röst. Nä detta funkar, kanske inte det mest originella men kör på. Och dina frågor kan jag inte svara på, förstår dem inte riktigt, är det dina låtar du nämner? Numera kommer jag aldrig ihåg namn på låtar men jag känner igen dem när jag lyssnar på dem :), tur det kanske
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ja visst är den poppig, men inte för poppig tycker jag - den passar nog bra in i din svit!
Jag hör att du spelar en kort gitarrfigur vid ca 18-19 men den hörs inte så tydligt (kan ju förstås vara jag som börjar bli halvdöv....hmmm ja det är nästan troligt faktiskt). När sången ligger på så hörs inte heller gitarrens figurer så mycket mer än som gitarrvägg - ska kanske vara så men det är en reflektion jag gjorde när jag lyssnade.

Annars har den, med lite modifieringar, lika stor potential som dina andra att bli en svängig trallvänlig hit :)

ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jag vill mest säga att du har en riktigt skön röst!!
Gillar!
...och sen får jag nog lyssna in mig på fler av dina låtar för att kunna uttrycka mig i frågan!
..och nu är jag helt klart intresserad av att lyssna mer.

Tack Emlan.. Fasen så kul..
Nu är ju detta riktigt usel sång, som jag beskrev i trådtoppen.. Jag testar en sångslinga enbart och egentligen låter det bedrövligt, men tack i alla fall  :lol:
Men om Du gillade sången på denna "skiss" så väcks ju förhoppningar om att Du också kommer att gilla det färdiga resultatet  :rolleyes:

jepp du har en j-ligt go röst. Nä detta funkar, kanske inte det mest originella men kör på. Och dina frågor kan jag inte svara på, förstår dem inte riktigt, är det dina låtar du nämner? Numera kommer jag aldrig ihåg namn på låtar men jag känner igen dem när jag lyssnar på dem :), tur det kanske

Oj oj.. Tack Stajo..
Jäklar så snälla Ni är idag då  :P

Ja, jag nämner några låtar sedan tidigare.. Jag ska försöka göra en svit om ca tio låtar som har någon form av röd tråd i sig.. Alltså, typ samma ljudbild liksom.. Vet egentligen inte vad jag menar??  :wacko:

Ja visst är den poppig, men inte för poppig tycker jag - den passar nog bra in i din svit!
Jag hör att du spelar en kort gitarrfigur vid ca 18-19 men den hörs inte så tydligt (kan ju förstås vara jag som börjar bli halvdöv....hmmm ja det är nästan troligt faktiskt). När sången ligger på så hörs inte heller gitarrens figurer så mycket mer än som gitarrvägg - ska kanske vara så men det är en reflektion jag gjorde när jag lyssnade.

Annars har den, med lite modifieringar, lika stor potential som dina andra att bli en svängig trallvänlig hit :)

ha det gott
Gurano

Tack Gurano. Du är allt för vänlig..
Va bra att det inte känns alltför popigt. Det var väl det som jag hade svårt att bedöma.. Detta är ju en riktig slaskis så allt ska förbättras så snart inspirationen återkommer.. Då ska jag även se över det där som Du nämner..

Tack igen!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Nu är låten i det närmaste komplett.. Dock så är den på intet sätt färdig. Det ska mixas och pillas och förhoppningsvis ska jag också orka sjunga lite till på den så att jag får sången att funka..

Sticket efter refräng nr 2 är avsett för gitarrsolo...

För Er som inte orkar backa tillbaka!
[mp3=200,20,0,]http://www.nehofmusic.se/music/ImSorry.mp3[/mp3]

EDIT: Vet inte hur det funkar hos Er - men när jag försöker spela låten i spelaren (gäller även Facebook) så är låten slut efter första refrängen? Men öppnar jag den via länken så spelas hela låten?? Märkligt värre??
 :blink:
« Senast ändrad: 05.03.2010, 04:47:03 by hogge »
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Denna fastnar som dubbelsidig tejp :lol:
En aning grötigt sound dock tycker jag kanske... eller jämntjockt. Inget som riktigt sticker ut... saknar solot du nämnde. Lyssnade på radio när jag åkte till jobbet idag och kan väl konstatera att mycket av det som spelas där är... eller, eh, egentligen så att det mesta som läggs upp här på KR står sig utmärkt mot dem. Så även denna.

Space

P.S. Du har en cool röst... har du kanske lust att göra ett colab vid nåt skede?
Life is too short to remove USB safely


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Versen är verkligen hookig! Snyggt!
Tycker du kunde spara på det fuzziga något , kanske i vissa partier. Det blir lite jämntjockt.
Skulle vilja ha upp din sång något.
Reffen skulle behöva något mer som skiljer den från versen. Kanske att fuzzen försvinner eller tvärtom ??
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten