Forum > Demolåtar
Hogge - "I'm Sorry" (kanske den ska heta så småningom?)
hogge:
LÅTNAMN: "I'm Sorry"
ARTIST/GRUPP: Hogge
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 3:04
KOMPOSITÖR: Hogge
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: MP3
Känner mig osäker.. Jag vill göra några låtar som passar ihop (i stil) med "YouTube", "Uncle Sam" och de andra.. Men undrar om detta kanske är för popigt för att passa in??
Ignorera sången fullständigt - det är enbart ett test av sångslinga!!
EDIT 5 mars 2010:
Nu är låten i det närmaste komplett.. Dock så är den på intet sätt färdig.
[mp3=200,20,0,center]http://www.nehofmusic.se/music/ImSorry.mp3[/mp3]
Eddi:
Denna hade jag missat. Hm... för poppig njä tycker jag inte jag tycker det påminner en hel del om Hogge - kanske lite för mycket till och med känns som om man har hört den förut. Annars bra lirat och sångstämman funkar också fast jag skulle vilja höra nåt förändrat som gör att jag känner att det är nytt grepp på nåt sätt.
MaxB:
Definitivt Hogge-alster. Vet inte vad det innebär att passa ihop med de andra låtarna du nämner men den här borde fungera att arbeta vidare på. Sången (som man ska strunta i) tror jag har mer reverb än resten, kanske inte önskvärt?
hogge:
--- Citat från: Eko skrivet 02.03.2010, 10:31:52 ---Denna hade jag missat. Hm... för poppig njä tycker jag inte jag tycker det påminner en hel del om Hogge - kanske lite för mycket till och med känns som om man har hört den förut. Annars bra lirat och sångstämman funkar också fast jag skulle vilja höra nåt förändrat som gör att jag känner att det är nytt grepp på nåt sätt.
--- Slut citat ---
Tack EKO...
För mycket Hogge alltså?? Jag som trodde att jag verkligen var utanför ramarna här :wacko:
Men Du har nog helt rätt.. Det kanske börjar bli lite väl mycket "standardmall" över mina låtar?? Men jag trodde den här klev lite utanför dock..
Samtidigt känner jag att jag hittat en stil som jag verkligen gillar och en gengre där jag gärna stannar ett tag, men samtidigt vill jag ju inte heller att varje ny låt ska vara den andra lik..
Jag ska se om jag kan hitta på nå't oväntat till detta :blink:
--- Citat från: MaxB skrivet 02.03.2010, 14:07:17 ---Definitivt Hogge-alster. Vet inte vad det innebär att passa ihop med de andra låtarna du nämner men den här borde fungera att arbeta vidare på. Sången (som man ska strunta i) tror jag har mer reverb än resten, kanske inte önskvärt?
--- Slut citat ---
Tack MaxB:
Njaee.. Att denna ska passa ihop med de andra låtarna är väl att jag skulle vilja hålla mig ungefär i samma gengre med några låtar.. Vet inte själv hur jag tänkte där om jag ska vara ärlig. Men jag har ju varit ganska splittrad under min snart ettåriga musikerkarriär så.. Ja.. Eller.. Jag vet som sagt inte..
Emlan:
Jag vill mest säga att du har en riktigt skön röst!!
Gillar!
...och sen får jag nog lyssna in mig på fler av dina låtar för att kunna uttrycka mig i frågan!
..och nu är jag helt klart intresserad av att lyssna mer.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida