Forum > Demolåtar

Hogge - "I'm Sorry" (kanske den ska heta så småningom?)

<< < (2/3) > >>

stajo:
jepp du har en j-ligt go röst. Nä detta funkar, kanske inte det mest originella men kör på. Och dina frågor kan jag inte svara på, förstår dem inte riktigt, är det dina låtar du nämner? Numera kommer jag aldrig ihåg namn på låtar men jag känner igen dem när jag lyssnar på dem :), tur det kanske

Gurano:
Ja visst är den poppig, men inte för poppig tycker jag - den passar nog bra in i din svit!
Jag hör att du spelar en kort gitarrfigur vid ca 18-19 men den hörs inte så tydligt (kan ju förstås vara jag som börjar bli halvdöv....hmmm ja det är nästan troligt faktiskt). När sången ligger på så hörs inte heller gitarrens figurer så mycket mer än som gitarrvägg - ska kanske vara så men det är en reflektion jag gjorde när jag lyssnade.

Annars har den, med lite modifieringar, lika stor potential som dina andra att bli en svängig trallvänlig hit :)

ha det gott
Gurano

hogge:

--- Citat från: Emlan skrivet 04.03.2010, 20:12:59 ---Jag vill mest säga att du har en riktigt skön röst!!
Gillar!
...och sen får jag nog lyssna in mig på fler av dina låtar för att kunna uttrycka mig i frågan!
..och nu är jag helt klart intresserad av att lyssna mer.

--- Slut citat ---

Tack Emlan.. Fasen så kul..
Nu är ju detta riktigt usel sång, som jag beskrev i trådtoppen.. Jag testar en sångslinga enbart och egentligen låter det bedrövligt, men tack i alla fall  :lol:
Men om Du gillade sången på denna "skiss" så väcks ju förhoppningar om att Du också kommer att gilla det färdiga resultatet  :rolleyes:

--- Citat från: stajo skrivet 04.03.2010, 23:21:04 ---jepp du har en j-ligt go röst. Nä detta funkar, kanske inte det mest originella men kör på. Och dina frågor kan jag inte svara på, förstår dem inte riktigt, är det dina låtar du nämner? Numera kommer jag aldrig ihåg namn på låtar men jag känner igen dem när jag lyssnar på dem :), tur det kanske

--- Slut citat ---

Oj oj.. Tack Stajo..
Jäklar så snälla Ni är idag då  :P

Ja, jag nämner några låtar sedan tidigare.. Jag ska försöka göra en svit om ca tio låtar som har någon form av röd tråd i sig.. Alltså, typ samma ljudbild liksom.. Vet egentligen inte vad jag menar??  :wacko:

--- Citat från: Gurano skrivet 05.03.2010, 00:16:23 ---Ja visst är den poppig, men inte för poppig tycker jag - den passar nog bra in i din svit!
Jag hör att du spelar en kort gitarrfigur vid ca 18-19 men den hörs inte så tydligt (kan ju förstås vara jag som börjar bli halvdöv....hmmm ja det är nästan troligt faktiskt). När sången ligger på så hörs inte heller gitarrens figurer så mycket mer än som gitarrvägg - ska kanske vara så men det är en reflektion jag gjorde när jag lyssnade.

Annars har den, med lite modifieringar, lika stor potential som dina andra att bli en svängig trallvänlig hit :)

ha det gott
Gurano

--- Slut citat ---

Tack Gurano. Du är allt för vänlig..
Va bra att det inte känns alltför popigt. Det var väl det som jag hade svårt att bedöma.. Detta är ju en riktig slaskis så allt ska förbättras så snart inspirationen återkommer.. Då ska jag även se över det där som Du nämner..

Tack igen!

hogge:
Nu är låten i det närmaste komplett.. Dock så är den på intet sätt färdig. Det ska mixas och pillas och förhoppningsvis ska jag också orka sjunga lite till på den så att jag får sången att funka..

Sticket efter refräng nr 2 är avsett för gitarrsolo...

För Er som inte orkar backa tillbaka!
[mp3=200,20,0,]http://www.nehofmusic.se/music/ImSorry.mp3[/mp3]

EDIT: Vet inte hur det funkar hos Er - men när jag försöker spela låten i spelaren (gäller även Facebook) så är låten slut efter första refrängen? Men öppnar jag den via länken så spelas hela låten?? Märkligt värre??
 :blink:

spacetrucker:
Denna fastnar som dubbelsidig tejp :lol:
En aning grötigt sound dock tycker jag kanske... eller jämntjockt. Inget som riktigt sticker ut... saknar solot du nämnde. Lyssnade på radio när jag åkte till jobbet idag och kan väl konstatera att mycket av det som spelas där är... eller, eh, egentligen så att det mesta som läggs upp här på KR står sig utmärkt mot dem. Så även denna.

Space

P.S. Du har en cool röst... har du kanske lust att göra ett colab vid nåt skede?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion