Forum > Färdiga produktioner

De Grenslösa - Mycket Väsen För Ingenting

<< < (3/8) > >>

MaxB:
Härligt att höra Cykelns röst backas upp av en härlig instrumentering. Mellanpartiet, det ståtliga, är suveränt, både vilsamt och vackert.

Välkommen tillbaka. Har du köpt minst en gitarr till, till din samling?

cykeln:
Music maestro!  :wub:

Ang texten då. En text har ju innehåll (förhoppningsvis) och utformning (hur det låter) som är både orden och syntaxen.
Innehållet är ju ganska enkelt och tydligt i denna. Den hette från början Mörker - illustreras väl av musiken.
När det gäller utformning och och syntax har jag gett mej iväg en del - försökt bryta mina vanor att allt (ord, syntax) ska stämma. Den började som en fri form text som jag mejslat ner lite grann och överlämnat i Freddys hamn. Det här skohornsaktiga är alltså lite medvetet - kanske inte helt lyckat men man måste göra fel för att göra rätt.

Suverän, mäktig låt.
Freddy beställde teatralisk, desperat röst - hoppas den inte går över linjen.
Eftersom Freddy var helt övertygad om telefonrösten så fick det bli så.

Eddi:
Har lyssnat en gång och får intrycket av att det här är himla bra både instrumentalt och sjunget samt låten i övrigt - skön humor. Återkommer med utförligare input.

equality:
Jag tycker det är jättefint såväl text som musik. Vilket häftigt arr!  :D Orkester och tusenmannakören, vackert men kanske väl mycket väsen...? Badkarsekot helt ok (hellre än telefon-d:o) men jag förstår inte riktigt syftet, att skänka variation?  Blir lite kul första, andra kanske tredje lyssningen men sen irriterande. Som alltid är några fraser som Stefans text som hänger sig kvar: "Jag är inte den som tror på Gud men nog hör jag hans närvaro där". Fint formulerat! Dylan och Lennon - McCartney, Cornelis ja, men vad hände sen? Precis! Bra jobbat!

Wernborg:
Färdig demo, men här kommer lite i alla fall.

Superfin låt. Badrummet var hemskt och tillför ingenting. Tvärtom.

--- Citat från: equality skrivet 23.02.2010, 10:42:56 ---Dylan och Lennon - McCartney, Cornelis ja, men vad hände sen? Precis! Bra jobbat!

--- Slut citat ---
Tyckte tvärtom att just den raden kändes väldigt hopplös och som man gett upp. Visst, kanske metaforer för all skit som görs men totalt sett görs det ju väldigt mycket mer bra musik nu är förr om man frågar mig. Mycket mer skit också såklart. Mer av allt åt alla. Liksom. Bra text i övrigt. Namedroppingen lite fånig då som sagt.

Gött jobb!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion