Forum > Färdiga produktioner

De Grenslösa - Mycket Väsen För Ingenting

<< < (4/8) > >>

ydderF:
Tackar!!
Orsaken til "badrummet" var för att skapa en kontrast til "väsenet" som pågår rett före.
Jag älskar själv när det händer helt oväntade saker i en ljudbild. Men kan forstå att andra kan tycka det är jobbigt ;)

Wernborg,
jag gillar ditt positiva synspunkt ang musik idag! Så ska det låta!!
Men jag är tyvärr inte enig..
Och jag orkar inte OT på det här nu. Kanske en egen topic? ;)

MaxB,
jag besökte en musikaffär i Houston som bara hade vänstrehändta gitarrer.
Jag var i himmelen!!! Jag var där i 6 timmar och provade gitarrer! :rolleyes:
Ägaren beställda til och med middag til mig :lol:
Jag kjöpte den här, och jag är kär ;)

Gretsch 1959 Nashville Classic ( reissue )

asti:
Underbar låt med störtskönt arr! Stefans sång passar också verkligen fint här! Refrängen låter riktigt fyllig och fin!
Övergången till sticket och avslutningen av detsamma är jättefina med harmonier som sitter perfekt!
Gillar dock inte "badrumssoundet" på sången! Kan man inte ersätta det med tal eller lite tystare sång?

Marruschkka:
Gud vilken snygg gitarr :wub:

Ang. låten då.
Härlig ljudbild som vanligt ydderF..du kan det där, snyggt spelat och fina harmer som tilltalar.

Stefan: bra sång här, lagom desperat tycker jag..och du förmedlar din braiga text så väl (håller med till stor del,yeps) :D

Mycket bra, och telefonrösten kan illustrera hur man sitter fast på nåt sätt, inte det starkaste partiet, men fyller sin funktion då.

Ni är så duktiga grabs :rolleyes:

/Marre

Dividend:
Jag ger mig inte på att ens försöka hitta nåt fel i prodden...
Cykelns karakteristiska röst (som konstigt nog passar till mängder av typer av låtar. trots att den är rätt lik från låt till låt. I alla fall tror man det efter första 2 orden.

Bra text. SÅ har väl alla funderat nån gång, eller i närheten av de tnakebanorna i alla fall.
Känns givande som låt och ljudbild, en skön lyssning.

Nog fan finns det nåt gudomligt i viss musik. Eller som nån tysk poet sa: "Det finns bitar av himmlen här på jorden." ;) och en rad till med rim som jag inte minns just nu :)

Bra Ydderf och Stefan. Lär återkomma till denna när jag inte hittar mina mozartskivor ;)
/Filosofen

Gurano:
Bra låt men i mina lurar är trumma/trummor och cymbal för dova

Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion