Forum > Färdiga produktioner

Eko & Anders - All That You Want

<< < (2/5) > >>

freddy:
Hej EKo,

Jag tycker det låter som en lokal karaoke-kväll på byn..

Bakgrunden (musiken) låter lite billig, blås-ljudet är det som mest bidrar till detta antagligen. Låter lite plastigt och som sagt billigt.

Trummorna är väldigt statiska, behöver mer variation. Sen funkar inte ljudet på trummorna heller i denna tycker jag. Låter som du har hårdrocks-preset eller något. Baskaggen behöver ha mindre attack/topp, lite mer neutral.

Sen tycker jag inte sången smälter in riktigt med resten av ljudbilden, vilket ger ännu mer karaoke-känsla.

Nej, detta funkar inte för mig. Skulle vilja ha följande förändringar:

-Mer levande (riktiga) instrument, om möjligt.
-Sången behöver anpassas till ljudbilden.
-Trummorna behöver snyggas till, både i mix och spel.
-Blås-ljudet skulle jag nog byta ut helt, alternativt använda något annat instrument.

Eddi:

--- Citat från: freddy skrivet 21.02.2010, 09:16:43 ---Hej EKo,

Bakgrunden (musiken) låter lite billig, blås-ljudet är det som mest bidrar till detta antagligen. Låter lite plastigt och som sagt billigt.

Trummorna är väldigt statiska, behöver mer variation. Sen funkar inte ljudet på trummorna heller i denna tycker jag. Låter som du har hårdrocks-preset eller något. Baskaggen behöver ha mindre attack/topp, lite mer neutral.

Sen tycker jag inte sången smälter in riktigt med resten av ljudbilden, vilket ger ännu mer karaoke-känsla.

-Blås-ljudet skulle jag nog byta ut helt, alternativt använda något annat instrument.

--- Slut citat ---
Kanon - mycket att göra hör jag Tack för bra åsikter Freddy

MaxB:
Kul med samarbeten. Jag vill att sången hörs mer. Piano utan gitarrer kan vara en orsak till kareoke-associationen. Häng på dig några gitarrer också och dra sen ner lite på pianot.

Här skottas det snö som aldrig förr...
Taket på uteboxarna där det numera finns två istället för tre (RIP) hästar, var allvarligt nedtyngt innan jag fick ner snön igår. Idag hoppas jag hinna skotta hundhusets tak innan det rasar.

Jag har nog aldrig skottat så här mycket snö i hela mitt liv!

SYNTH:
Jösse namn det är Elvis han lever ju! ;)
Nja så pjåkigt var det faktiskt inte alls Eko. :)

Emulator:

--- Citat från: freddy skrivet 21.02.2010, 09:16:43 ---Hej EKo,

--- Slut citat ---

skriver under på varje mening. Detta låter som en demo på dotterns Casio, och nån som sjunger till. Bort med blåset, testa lite andra ljud :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion