Forum > Färdiga produktioner

Eko & Anders - All That You Want

<< < (3/5) > >>

hogge:

--- Citat från: Emulator skrivet 23.02.2010, 00:26:06 ---
--- Citat från: freddy skrivet 21.02.2010, 09:16:43 ---Hej EKo,

Jag tycker det låter som en lokal karaoke-kväll på byn..

Bakgrunden (musiken) låter lite billig, blås-ljudet är det som mest bidrar till detta antagligen. Låter lite plastigt och som sagt billigt.

Trummorna är väldigt statiska, behöver mer variation. Sen funkar inte ljudet på trummorna heller i denna tycker jag. Låter som du har hårdrocks-preset eller något. Baskaggen behöver ha mindre attack/topp, lite mer neutral.

Sen tycker jag inte sången smälter in riktigt med resten av ljudbilden, vilket ger ännu mer karaoke-känsla.

Nej, detta funkar inte för mig. Skulle vilja ha följande förändringar:

-Mer levande (riktiga) instrument, om möjligt.
-Sången behöver anpassas till ljudbilden.
-Trummorna behöver snyggas till, både i mix och spel.
-Blås-ljudet skulle jag nog byta ut helt, alternativt använda något annat instrument.

--- Slut citat ---

skriver under på varje mening. Detta låter som en demo på dotterns Casio, och nån som sjunger till. Bort med blåset, testa lite andra ljud :)

--- Slut citat ---

Tyvärr kan inte jag heller göra annat än att hålla med... Killen sjunger bra och även om jag nu inte är något Elvis-fan så kan jag höra viss likhet.. Om det är bra eller dåligt får andra avgöra..

Alla tips Du behöver för att ro detta i hamn har Du redan fått..

MaxB:
1:25 in i låten skulle det sitta perfekt med körer som backar upp sången.
Saknar gitarrer. Det låter som ni har hittat en av Elvis ännu outgivna låtar.

Bra material!

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 23.02.2010, 07:30:31 ---1:25 in i låten skulle det sitta perfekt med körer som backar upp sången.
Saknar gitarrer. Det låter som ni har hittat en av Elvis ännu outgivna låtar.

Bra material!

--- Slut citat ---
:lol: jaså du hittade att jag uppdaterat - blåset är fortfarande uschligt.
Körer och gitarrer - akta dig jag trodde du hade en massa snö att skotta haha

cykeln:
Jäddrigt bra låt du fått till. Skulle mycket väl kunnat vara en "riktig" Elvis-låt.
Tror jag förstår hur du vill att det ska låta genom det arr du har. men som flera skrivit så är ljuden inte helt lyckade.
tycker du ska slopa blås och stråkar.
Prova att göra den akustisk, piano, ståbas, gitarr och lite kör ??

egghuvud:
Gillar också låten, men håller nog med om att det inte riktigt känns färdigt. Sången är lite distanserad på något sätt. Låter liksom som att du sjunger långt ifrån micken. Blåset måste också vara mer autentiskt. Men låten är mysig.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion