Forum > Färdiga produktioner
Hogge - "Forgive Me"
hogge:
Har mixat om lite.. Försöker med alla krafter att få ner den vassa diskanten på sången......
:wacko:
bjurte:
Jodå lite bättre nu,men fortfarande för vass,skär lite mer diskant på den.. ;)
SYNTH:
Känns lite instängt och sången något skärande som jag inte gillar
men för övrigt själva låten i sig tummen upp! :)
hogge:
--- Citat från: uriah skrivet 21.02.2010, 17:42:31 ---Jodå lite bättre nu,men fortfarande för vass,skär lite mer diskant på den.. ;)
--- Slut citat ---
Hmm... Har provat igen med att få bort den avskyvärt skärande sången, men når ändå inte riktigt fram.. Kan dock inte göra mer, utan nu hänger det på Freddy om det ska kunna gå att lyssna på så småningom..
--- Citat från: SYNTH skrivet 21.02.2010, 19:22:59 ---Känns lite instängt och sången något skärande som jag inte gillar
men för övrigt själva låten i sig tummen upp! :)
--- Slut citat ---
Tack Synth och givetvis har Du helt rätt.. Jag får väldigt sällan till en mix som funkar (ibland blir det hyfsat men inte ofta), men efter att Freddy fått sätta tänderna i detta så kommer det förhoppningsvis att gå att lyssna på utan att emaljen i framtänderna spricker sönder (den skärande sången kan krossa vad som helst)...
:huh:
Emulator:
Jodå, bra mellanlåt kanske. Tycker hela mixen känns lite platt och utan botten, och sången lite vass. Nåt gitarrkomp som skaver o släpar lite offbeat också tror jag. Ysnthljudet i början kändes lite högt.
Blir bra i en bra mix!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida