Forum > Färdiga produktioner
Hogge - "Forgive Me"
Kornstad:
Tjenare!! Jag gillar låten, även om jag inte tycker att den riktigt når upp bland dina bästa.
Personligen så skulle jag velat ha upp sången bara en aning i volym, för du sjunger ju riktigt gött!
I refrängen så slår basen igenom alldeles för mycket på den ljusare tonen och känns nästan lite påfrestande, för att sedan försvinna på de andra och ligga mycket behagligare i ljudbilden. Frekvenser som krockar där?? Kan inte sånt så bra tyvärr att jag vågar mig på ett uttalande.... ;)
Freddy's lugna gurasolo passar fint i i låten och det är alltid skönt med stämmor på gura.... :)
/ Andréas
Eddi:
Jag har pendlat mellan Hogge och Freddy - mixen en stund och kan konstatera att Hogge låter väldigt tamt men att Freddy låter för mastrat - dynamiken försvinner en hel del där. Jag skulle gärna vilja höra något däremellan - då tror jag att ni fångar essensen i den här låten.
hogge:
--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 09.03.2010, 00:45:12 ---I have listened to both versions, and Freddy's mix is an improvement. But I still think it's too much treble - I only wish I was better at mixing to be able to say what to do about it! But, I'm just a singer.... and from that perspective, I DO like the song. I agree! Feels like Little Stevie (Bruce SPringsteen's band) is playing on it! Which is fine in my book. Me being an American girl and all that... ;)
--- Slut citat ---
Thank You BacomMcMuffin and welcome to the forum
It's really fun with some international comment ..
This track is not finished quite yet, so it's great to get as many comments as possible ..
It's my forum-friend Freddy that mixes this one, but I know that he is following this thread also..
Once again, thank You!
hogge:
--- Citat från: Kornstad skrivet 11.03.2010, 23:27:01 ---Tjenare!! Jag gillar låten, även om jag inte tycker att den riktigt når upp bland dina bästa.
Personligen så skulle jag velat ha upp sången bara en aning i volym, för du sjunger ju riktigt gött!
I refrängen så slår basen igenom alldeles för mycket på den ljusare tonen och känns nästan lite påfrestande, för att sedan försvinna på de andra och ligga mycket behagligare i ljudbilden. Frekvenser som krockar där?? Kan inte sånt så bra tyvärr att jag vågar mig på ett uttalande.... ;)
Freddy's lugna gurasolo passar fint i i låten och det är alltid skönt med stämmor på gura.... :)
/ Andréas
--- Slut citat ---
Tack Andréas för tyck.. Mycket uppskattat!
Det kan nog vara så att detta inte är en av de bästa, men personligen tycker jag om den... Det är jättebra med kommentarer på mixen då Freddy skall slutmixa detta så småningom.. Han har pratat om några saker som kommer att justeras så jag avvaktar med spänning resultatet...
--- Citat från: Eko skrivet 11.03.2010, 23:57:52 ---Jag har pendlat mellan Hogge och Freddy - mixen en stund och kan konstatera att Hogge låter väldigt tamt men att Freddy låter för mastrat - dynamiken försvinner en hel del där. Jag skulle gärna vilja höra något däremellan - då tror jag att ni fångar essensen i den här låten.
--- Slut citat ---
Jag har inte varit på forumet på länge nu eftersom jag har varit (och är) sjuk, så förlåt mina sena svar..
Hur som helst - det är jättekul att Ni engagerar Er så.. Det är jätteviktigt för mig att detta blir en bra mix och även om jag har fullt förtroende för Freddy så är det bra med externa synpunkter..
Vi får se vad slutresultatet blir som sagt..
Tack Eko!
ynot:
fan vilken hit makare
nice
mycket så
tony
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida