Forum > Färdiga produktioner
Hogge - "Forgive Me"
MaxB:
Sången når på några ställen inte riktigt upp till rätt ton. Vet du var jag menar?
Låten är ingen ovanlig låt som tänder mig. Låter inte ovanlig utan tja, vanlig kanske.
Nånstans fick jag vibbar av Little Steven (Bruce Springsteens gitarrist väl)
robblar:
--- Citat från: hogge skrivet 08.03.2010, 18:14:01 ---
--- Citat från: robblar skrivet 08.03.2010, 17:58:31 ---Jeg liker den første best. Vokalen kommer bedre fram og den føles mer dynamisk i mine ører. Den andre er kanskje presset litt for hardt? Men har to fordeler: gitarsolo + mye mye mindre synth.
-robert
--- Slut citat ---
Oj då.. Nu blev jag oerhört förvånad... Vi får se vad det blir mer för synpunkter..
Tack Robblar!
--- Slut citat ---
Jeg ble litt forvånad sjøl... :unsure:
hogge:
--- Citat från: robblar skrivet 08.03.2010, 19:07:20 ---
--- Citat från: hogge skrivet 08.03.2010, 18:14:01 ---
--- Citat från: robblar skrivet 08.03.2010, 17:58:31 ---Jeg liker den første best. Vokalen kommer bedre fram og den føles mer dynamisk i mine ører. Den andre er kanskje presset litt for hardt? Men har to fordeler: gitarsolo + mye mye mindre synth.
-robert
--- Slut citat ---
Oj då.. Nu blev jag oerhört förvånad... Vi får se vad det blir mer för synpunkter..
Tack Robblar!
--- Slut citat ---
Jeg ble litt forvånad sjøl... :unsure:
--- Slut citat ---
Jag är ju inte tillräckligt kompetent för att kunna bedöma mixen i några detaljer, men här i mina lurar så tycker jag att Freddys mix låter betydligt bättre..
Framförallt så har han fått mycket mer tryck i låten och tillika lagt till en hel del grejer som gjort att låten, i min värld, gått från tveksam till riktigt bra...
Men som sagt - det blir intressant att få fler synpunkter på detta..
hogge:
--- Citat från: MaxB skrivet 08.03.2010, 19:03:00 ---Sången når på några ställen inte riktigt upp till rätt ton. Vet du var jag menar?
--- Slut citat ---
Näe, tyvärr.. Är det falsksång eller?
--- Citat från: MaxB skrivet 08.03.2010, 19:03:00 ---Låten är ingen ovanlig låt som tänder mig. Låter inte ovanlig utan tja, vanlig kanske.
Nånstans fick jag vibbar av Little Steven (Bruce Springsteens gitarrist väl)
--- Slut citat ---
Näe, så är det väl.. Men det är inte helt enkelt att vara unik i dagens musikutbud. Personligen hör jag dagligen låtar som jag har hört många gånger förr. Så det är väl nå't man får leva med är jag rädd.. Personligen så gillade jag inte heller den här inledningsvis, men nu (och allrahelst efter Freddys mix) så tycker jag bara mer och mer om den..
Tack för input MaxB..
BaconMcMuffin:
I have listened to both versions, and Freddy's mix is an improvement. But I still think it's too much treble - I only wish I was better at mixing to be able to say what to do about it! But, I'm just a singer.... and from that perspective, I DO like the song. I agree! Feels like Little Stevie (Bruce SPringsteen's band) is playing on it! Which is fine in my book. Me being an American girl and all that... ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida